• Data d'expiració: 03.06.17

  • Estat: Tancada

La proposta está tancada

Pacte Nacional de l'Activitat Física i l'Esport: Àmbit de l’Economia

Àmbit de l’Economia: empresa, turisme i esdeveniments.

És reconeguda la importància de l’esport dins l’activitat econòmica d’un país. Les línies de treball dins d’aquest àmbit volen orientar-se envers com ha de ser l’activitat econòmica al voltant de l’esport. De quina manera aquesta activitat pot contribuir al desenvolupament i la promoció de l’esport entre la població, alhora que generar riquesa en el país.

En aquest àmbit també es vol considerar l’activitat turística vinculada a l’activitat física i l’esport. El continu creixement del turisme arreu del món l’ha situat com la primera activitat econòmica a nivell mundial. Catalunya és una destinació turística amb un gran atractiu, tant per la seva ubicació geogràfica com per la seva oferta d’activitats i serveis vinculats al turisme actiu que cal fomentar i alhora cuidar i millorar, amb criteris de sostenibilitat i cura del medi ambient.

La celebració d’esdeveniments esportius, de diferent abast, en el nostre territori, sempre ha format part important de la nostra activitat esportiva pel que també s’inclou com una de les línies de treball d’aquest àmbit, no sols per la seva importància esportiva i social sinó també pel seu impacte econòmic sobre el territori.

 

1. Empresa
- Com es pot ajudar a consolidar i fer créixer el sector empresarial esportiu, així com ajudar a professionalitzar l’empresa esportiva?
- Què pot fer l’empresa per promocionar hàbits saludables en l’entorn empresarial i laboral?

2. Turisme i esdeveniments
- Quines accions cal dur a terme per crear una imatge de marca que identifiqui Catalunya com una destinació de turisme esportiu de primer nivell?
- Com articularies la projecció internacional mitjançant l’organització

 

Si vols participar en altres àmbits deixant els teus comentaris al portal o inscriure't en algún taller territorial, ves aquí.

Resposta Govern:
Govern

16 de Març de 2017

    Comentaris:

    Comentaris: 2

    • Usuari2

      06 de Abril de 2017

      Hola, 1. Empresa: Les empreses d'esports d'aventura (escola de parapent en el nostre cas) som empreses amb ànim de lucre (no clubs) amb un clar enfocament turístic, tot i que estem regulades per esport. Això no treu que estiguem practicant un esport i com és en el nostre cas, part de la nostra activitat tingui part d'esport o esdevingui esport (els cursos en el nostre cas, amb alumnes que poden ser esportistes, inclús d'alt nivell). Els problemes que tenim són bàsicament: Intrusisme: Aprofitant la normativa una mica confusa en el què refereix a separar esport i empresa, hi ha clubs que fan d'empresa i es dediquen a fer una activitat empresarial (turisme) amb ànim de lucre. La normativa hauria de diferenciar clarament esport i turisme. La vigilància és simplement inexistent. Qualitat: Tot i que estem obligats a estar al Registre, aquest no és públic i entrar-hi és un simple tràmit. No assegura que qui hi entra treballi de manera legal. És a dir, no tenim cap manera de certificar que som una empresa reconeguda per un organisme oficial. Titulacions: Després de més de 10 anys, les titulacions professionals, segueixen en període transitori i en el món del parapent, com a mínim, estan totalment desfasades i poc tenen a veure amb els estàndards mundials. A nivell d'esportista/practicant la normativa té més de 20 anys en un esport que en té 30. Hi ha normatives internacionals que equiparen titulacions a molts països fent molt fàcil la correspondència de titulacions i de nivells formatius i plans d'estudi. A nivell professional, la única titulació que existeix (TE1) és molt fluixa i a més, com a norma general, els cursos es munten per privats amb una clara vocació comercial on tothom aprova, amb un nivell baixíssim i no apte per a treballar. Les empreses ens trobem amb gent amb un nivell totalment insuficient però titulada i amb estrangers amb un nivell altíssim i amb titulacions molt més exigents que la catalana però que no podem contractar perquè no es reconeix la titulació. 2. Turisme: A la majoria de països els esports d'aventura depenen de Turisme i tenen una regulació pròpia. Crec que en el nostre cas (concretament en el món del parapent, i suposo que és vàlid per uns quants esports) s'hauria de: - Revisar titulacions professionals i adaptar-se a normatives mundials, n'hi ha de molt desenvolupades i en constant evolució. - Revisar titulacions esportives així com el pla formatiu per adaptar-les a la resta del món. - Crear un segell de qualitat exigent que certifiqui que els professionals i empreses tenen uns coneixements i una experiència mínima, així com una cobertura legal.

    • Usuari2

      15 de Maig de 2017

      El deporte y la actividad física es un ejercicio que llama la atención en la mayoría de destinos turístico. Cataluña tiene la gran ventaja de contar con un posición geográfica particular que le permite ofrecer actividades en la montaña y en el mar (ademas de muchas otras). Pero creo que el problema radica en que se quiere fomentar el deporte dentro de Cataluña y atraer a los turistas para que participen en este. Paro esto se debería crear un normativa diferente, ya que existen escuelas con el fin de formar a una persona para que compitan o simplemente crezcan en la materia y otros centros enfocados mas en el ocio y disfrute de la actividad por un tiempo determinado. En cuanto a la empresa, varia mucho si se quiere centrar solo en el ámbito turístico o también quiere formar, ya que si tiene recursos, existe la posibilidad de que se quiera ampliar y vea esto como una oportunidad vara ganar beneficios, pero condiciona mucho (y pone en desventaja) a aquellas empresas que no tienen el capital para adecuarse a esta normativa o simplemente solo quieren centrarse en ofrecer la actividad a cierto publico. Creo que para tener una imagen que identifique a Cataluña como destinación de turismo deportivo, es muy importante la participación que tiene en competiciones internacionales, ya que al participar se logra que la gente conozca mas sobre donde se entrena, como, que tipo de personas son las que enseñan...