" class="part-icon-bars">

Elaboració de la diagnosi ciutadana de l'entorn de la Colònia Güell

#ParticipaColòniaGüell 1ª Fase del procés participatiu del nou pla urbanístic supramunicipal de l'entorn de la Colònia Güell als municipis de Santa Coloma de Cervelló i Sant Boi de Llobregat

Fase 3 de 3
Presentació de resultats 01/07/2021 - 31/10/2021
Fases del procés

Taller formatiu i activitat autogestionada amb escoles (en línia)

Avatar: Trobada oficial Trobada oficial
11/03/2021 13:35   0 comentaris
06 Maig 2021
17:00 - 18:00
Nombre d'assistents 157
Organitzacions assistents

Escola Molí Nou
Escola Pla de les Vinyes
Escola Llor
Institut Rafael Casanovas
Agrupament Escolta

Referència: II-MEET-2021-03-490
Versió 8 (de 8) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/DiagnosiColoniaGuell/f/2709/meetings/490/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/DiagnosiColoniaGuell/f/2709/meetings/490/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Trobada privada Transparent

Aquesta sessió està orientada a informar i capacitar al professorat dels centres interessats en dinamitzar sessions autònomes als centres que estan a prop dels entorns de la Colònia Güell. Es treballarà a partir d’una fitxa de recollida d'informació per grups per fomentar el debat i estimular la intel·ligència col·lectiva.

Amb aquesta activitat autogestionada es vol recollir, de manera àmplia, la visió dels nois i noies i els infants sobre el model de ciutat que volen amb la finalitat de complementar l’anàlisi i diagnosi.  

Aquesta activitat està dirigida al professorat.

Una vegada finalizades les sessions autogestionades es penjarà informació dels resultats obtinguts en aquests espais.


S'enviarà l'enllaç a les persones convocades
Sessió virtual

Acta de la trobada

En el marc del Procés Participatiu de l’entorn de la Colònia Güell, es va proposar a les escoles de l’entorn de la Colònia, la realització d’una activitat autogestionada, amb l’objectiu d’incloure la visió dels infants i adolescents i les seves necessitats en la diagnosi ciutadana, com part de la iinformació necessària per la redacció del futur planejament de l’entorn de la Colònia Güell.

Pel disseny de l’activitat es van realitzat uns primers contactes amb les diferents escoles de Santa Coloma i del Barri Cooperatiu, Moli Nou i Camí del Llor de Sant Boi amb l’objectiu d’explorar les possibilitats de participació. Les escoles contactades van ser les següents: Escola Colònia Güell, Escola Josep Maria Ciurana, Escola Llor, Escola Ciutat Cooperativa, Escola Molí Nou, Institut Rafael Casanova, Institut Montpedrós i l’agrupament escolta

La situació de les escoles no era favorable per a la participació, principalment per dos motius: el calendari i la situació COVID-19. El calendari del Procés Participatiu va coincidir amb l’últim trimestre escolar, amb moltes activitats escolars pendents de tancament, per altra banda, la COVID-19 ha dificultat el funcionament habitual dels centres educatius. En aquestes circumstàncies es va optar pel disseny d’una activitat senzilla i flexible, adaptable a les possibilitat de cada centre educatiu.  

El treball es va desenvolupar en dos moments una sessió informativa a les escoles i una activitat autogestionada pel professorat dels centres educatius. En aquest document es descriuen les sessions de treball i els seus resultats.  

Sessió informativa 

La sessió es va realitzar el dia 5 de maig en format online, amb una duració de 50 min. Es va compartir informació bàsica sobre el procés participatiu de l’entorn de la Colònia Güell i el material de la dinàmica autogestionada, amb un debat final per conèixer la valoració del professorat sobre la proposta i l’adequació del material a les diferents edats i al temps disponible de les escoles, amb l’objectiu d’introduir millores.

Sessió autogestionada

Utilitzant com a eina de treball la redacció d’un text, per introduir en una CÀPSULA DEL TEMPS, es proposa un petit exercici on detectar els interessos i les necessitats dels infants i els adolescent en relació a l’entorn de la Colònia Güell i un procés de reflexió sobre aquest espai. L’activitat es desenvolupa en tres moments diferents: presentació, dinàmica de grups, posada en comú.