Bona tarda:
- Estic plenament d'acord amb la qüestió de l'equitat, apostar per equitat és de justícia i ajuda a resoldre problemàtiques socials que es deriven del fet de no dotar de recursos per a minimitzar les diferències d'oportunitats que hi hagi en l'alumnat pel que fa al seu origen socioeconòmic.
Això ho lligo amb el tema del fracàs escolar, el fracàs escolar que es gesta a secundària en realitat comença molt abans.
Davant d'aquest repte cal una acció reflexiva com s'esmenta i conjunta. Sovint als centres els professors només se centren en el dia a dia, sigui per rutina, sigui per què van sobrecarregats de feina o sigui per què falta més alçada de mires i mirar més enllà de la pròpia matèria i pensar en l'educació formativa de l'alumne, com una educació integral. Jo crec que s'hauria de prioritzar una educació en valor com una aposta de centre o com una aposta de país per a aconseguir que els beneficis que se'n derivin arribin al màxim de ciutadans possibles.
Cal pensar que l'educació és un motor transformador de la societat i és una oportunitat per a millorar-la, millorar el nivell acadèmic, cultural, cívic, d'impliació ciutadana etc, que no s'hauria de desaprofitar.
Em consta que hi ha centres i /o municipis a on és així però en altres no es fa tant, no és prou visible o no acaba de reeixir aquesta aposta.
De vegades fem reunions però no aquelles reunions claus que permetrien de debò millorar algunes coses que almenys jo considero rellevants.
Entroncant amb el tema dels processos de transició entre etapes passa el mateix, s'hauria de treballar de manera conjunta, començant pel tema d'hàbits, aquells hàbits que es consideren bàsics si es descuiden els alumnes no els adquireixen i arriben nois a secundària amb hàbits que haurien d'haver estat suficientment treballats amb anterioritat.
També estic plenament d'acord amb el tema dels centres vulnerables, sóc de l'opinió que dins d'un municipi, tant a nivell d'escola pública com concertada la diversitat de la societat del municipi hauria d'estar homogèniament distribuïda entre els centres (es millroarien resultats i a més l'alumnat creixeria, tot l'alumnat veient la realitat real del carrer, i no observant-la des de l'estranyesa).
Actualment es parla de l'acollida dels refugiats però penso que hi ha molta gent que no acaba d'acceptar que la immigració o fills de la immigració que fa temps que tenim, també és una realitat propera a ells.
Sovint es parla dels recursos econòmics, és cert que és important, però una bona estructura del PEC i un professorat motivat, amb ganes de millorar les coses i amb implicació soci
Compartir