" class="part-icon-bars">

Participació ciutadana en el Projecte de Decret sobre el reconeixement oficial de comunitats catalanes a l’exterior i el seu registre

#decretrelacionsCCE Projecte de Decret sobre el reconeixement oficial de comunitats catalanes a l’exterior i el seu registre

Fase 2 de 2
Informe de retorn a les aportacions i suggerències rebudes 03/05/2021 - 21/05/2021
Fases del procés
Ajuda

Són espais d'interlocució entre la ciutadania i l'Administració, on pots aportar les teves opinions, necessitats, propostes i expectatives.

Suma la teva participació a través dels mecanismes que tens a la teva disposició!

Tanca l'ajuda

Quant a aquest procés

Aquest procés pertany a Normativa

L’objectiu d’aquesta consulta, dirigida a la ciutadania, és recollir aportacions i visions per al desenvolupament del decret sobre el reconeixement oficial de comunitats catalanes a l’exterior i el seu registre

Llei 8/2017, del 15 de juny, de la comunitat catalana a l’exterior disposa el desenvolupament reglamentari de diversos articles de la pròpia llei:

L'article 15.1 estableix que els requisits i el procediment de reconeixement s’han d’establir per decret; l’article 15.3 estableix que el decret regulador del reconeixement de les comunitats catalanes a l’exterior ha de determinar també les particularitats aplicables a les comunitats catalanes virtuals, els criteris per a la promoció de federacions per àrees geogràfiques, el tràmit de consulta previ al Consell de la Catalunya Exterior i el procediment de revocació del reconeixement; l’article 16.1 d) estableix com a supòsit de revocació del reconeixement oficial, l’incompliment de l’obligació de mantenir actualitzades les dades en el Registre de les comunitats catalanes a l’exterior, d’acord amb el que s’estableixi per decret; l’article 16.2 estableix que la revocació del reconeixement oficial comporta la pèrdua del dret d’accés als servies i a les prestacions, i el reintegrament dels beneficis econòmics que s’haguessin obtingut, d’acord amb el que es determini per reglament; i finalment, l’article 19.1 estableix que cal determinar per decret les circumstàncies que es poden inscriure en el Registre de les comunitats catalanes a l’exterior.

L’article 69 de la LTAIPBG preveu la participació de la ciutadania en l’elaboració d’iniciatives normatives, quan, per la importància que tenen o per la matèria que regulen, l’Administració pública considera pertinent obrir una consulta a la ciutadania des de l’inici de la tramitació del procediment administratiu, com és en aquest cas.

Aquest tràmit permetrà fomentar la participació i incorporar la visió de la ciutadania en el reconeixement i revocació del reconeixement de les comunitats catalanes a l'exterior, comunitats catalanes virtuals i federacions de comunitats catalanes a l'exterior, així com en el funcionament del Registre de les comunitats catalanes a l'exterior.

Per tal de fer-nos arribar les propostes de millora al projecte de decret de referència, o qualsevol altre tipus d’aportació en relació amb la consulta, recordeu que heu d’adreçar-vos a l’apartat “propostes” del menú superior. Per realitzar la proposta haureu d’estar donats d’alta al portal. 

L’article 13 de l’Estatut d’autonomia de Catalunya estableix que la Generalitat, en els termes establerts per la llei, ha de fomentar els vincles socials, econòmics i culturals amb les comunitats catalanes a l’exterior i els ha de prestar l’assistència necessària.

La Llei 8/2017, del 15 de juny, de la comunitat catalana a l’exterior, té per objecte regular, d’acord amb la normativa vigent, el marc de les relacions de la Generalitat, les seves institucions i la societat de Catalunya amb els catalans residents a l’exterior, i amb els catalans i les comunitats catalanes establerts fora del territori de Catalunya.

Per al compliment dels seus objectius, la Llei 8/2017 estableix la definició de comunitats catalanes a l’exterior, els àmbits en què el Govern els donarà suport mitjançant serveis i prestacions, i els principis per al reconeixement i revocació d’aquestes comunitats i les seves federacions.

La Llei 8/2017, del 15 de juny, de la comunitat catalana a l’exterior, va derogar la Llei 18/1996, del 27 de desembre, de relacions amb les comunitats catalanes de l’exterior, per la qual cosa es fa necessari materialitzar el mandat de la disposició final primera de la llei de 2017 i aprovar un nou decret que reguli els requisits i el procediment de reconeixement d’aquestes comunitats i determini les particularitats aplicables a les comunitats catalanes virtuals a l’exterior, els criteris per a la promoció de federacions per àrees geogràfiques, el tràmit de consulta prèvia al Consell de la Catalunya exterior, el procediment de revocació del reconeixement i, finalment, defineixi les dades específiques que constaran al Registre de les comunitats catalanes a l’exterior.

Aquest Decret s'ajusta als principis de bona regulació que estableix l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com de millora de qualitat normativa recollida a l'article 62 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. S'adequa als principis de necessitat i eficàcia, ja que constitueix l'instrument adequat per donar resposta al desenvolupament dels articles 13 a 20 de la Llei 8/2017. Pel que fa al principi de proporcionalitat, la iniciativa conté la regulació imprescindible per atendre la necessitat que s’ha de cobrir. Quant al principi de transparència, des de l'inici de la tramitació s'ha permès accedir a tota la normativa vigent actualitzada, i també a la documentació duta a terme en el procés d'elaboració d'aquest Decret, per definir clarament els objectius i possibilitar la participació activa de la ciutadania en l'elaboració de la norma. Així mateix, d’acord amb el principi d’eficiència, les mesures de la norma proposada comporten un ús racional dels recursos públics que es destinen a la finalitat establerta en aquest Decret. Finalment, d’acord amb el principi de seguretat jurídica, aquest Decret és coherent amb l'ordenament jurídic i els mandats que incorpora s'adeqüen a la legislació vigent.


Propostes Veure tots (3)

El Casal Català de Galícia, amb voluntat d'esdevenir en comunitat catalana virtual a l'exterior,...
  • Creat el
    23/02/2022
  • 0
  • Número de comentaris: 0
Considero primordial que les Delegacions Exteriors de la Generalitat de Catalunya tinguin una...
Una vegada analitzada la proposta de Decret volem fer les següents observacions des del Centre...
  • Creat el
    28/04/2021
  • 0
  • Número de comentaris: 0
Veure tots (3)
El que es decideix L'elaboració d'una proposta de Decret per a la seva tramitació fins a l'aprovació
Qui hi participa Comunitats catalanes a l'exterior, Departaments de la Generalitat i altres organismes i institucions
Com es decideix En base a la normativa reguladora per a l'elaboració i aprovació de Decrets
Departament Departament d'Acció Exterior i Unió Europea
Grup promotor Departament d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència
Unitat promotora Secretaria d'Acció Exterior i de la UE - Servei de la Catalunya Exterior
Disposa de retorn
Data d'inici 12 de Abril de 2021
Data de finalització 30 de Abril de 2021
Referència: II-PART-2021-04-382

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/decretrelacionsCCE/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/decretrelacionsCCE/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Estadístiques

3

Participants

23

Seguidores

3

Propostes