Saltar al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Per al procés participatiu sobre l’Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q), s'ha estructurat el debat en cinc eixos. A continuació, es proposen un conjunt de preguntes guia per a fomentar el debat en cada un dels eixos, al voltant de les quals es convida a les persones participants a realitzar noves propostes; així com comentaris i esmenes a les propostes realitzades per altres persones.

Eix 1: Implicació de les empreses en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 1.1. Quins són els principals reptes des del punt de vista empresarial en relació al mercat de treball?
  • 1.2. Com es pot millorar la relació entre les empreses en el Sistema Públic d’Ocupació? Quins serveis hauria d’oferir? S’han de distingir serveis per la mida d’empresa, tipologia, etc.?
  • 1.3. Com es podria millorar la competitivitat empresarial i la capacitació i competitivitat de la població activa des del sistema d’ocupació?

Eix 2: L’impacte de les noves tecnologies al mercat de treball

  • 2.1. Quins reptes creieu que tindrà el món productiu durant el període 2021-2030?
  • 2.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del Sistema Públic d’Ocupació per fer front als reptes?
  • 2.3. Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel Sistema Públic d’Ocupació? I per accedir als serveis? Canals digitals?

Eix 3: Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 3.1. Com es pot fomentar la inserció laboral dels col·lectius d’atenció prioritària des del sistema d’ocupació?
  • 3.2. Quins serveis s’haurien d’oferir per aquests col·lectius i com s’haurien d’adaptar els serveis d’orientació i formació professional?
  • 3.3. Com es pot fomentar la motivació d’aquests col·lectius a participar al mercat laboral?
  • 3.4. Com es pot millorar la relació entre els agents que han de treballar per ajudar a les persones amb necessitats d’atenció prioritària a posicionar-se millor davant el mercat de treball?

Eix 4: Apoderament de les persones treballadores i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 4.1. Quines necessitats i reptes planteja el mercat de treball en relació als treballadors i treballadores?
  • 4.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del sistema d’ocupació per donar resposta a aquests reptes?
  • 4.3. Quins serveis ha d’oferir el Sistema Públic d’Ocupació? Com s’han de prioritzar aquests serveis?

Eix 5: Cooperació i territorialització en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 5.1. Quines iniciatives s’han de dur a terme per aproximar el sistema d’ocupació al territori en línia amb el nou decret?
  • 5.2. Com ha de ser el model d’intervenció integral i de proximitat? Quins serveis? Quines han de ser les fórmules de prestació?
  • 5.3. Hi ha d’haver un model d’oficines de treball compartides?
  • 5.4. Com es materialitza el paper del SOC en base a aquest nou model?

Si la vostra proposta contesta una d'aquestes preguntes, indiqueu-ne el número de referència (p.ex. proposta respecte la pregunta 2.2)

169 propuestas

B - Tecnològic i innovador
H - Repte 2: Augmentar la coordinació entre els actors del territori
C - Repte 1. Fomentar la igualtat d’oportunitats per accedir a l’ocupació i la plena inserció, evitant la discriminació
2.3 Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel sistema públic d'ocupació
D - Sistema estable
C - Un sistema integral
I - Repte 4: Adequar els programes i serveis del sistema d’ocupació de Catalunya a les persones i col·lectius específics i/o d’atenció prioritària
D - Eficient, de qualitat i mesurable
B - Universal i integrador
G - Repte 9: Explorar i abordar el camp de la sostenibilitat ambiental per potenciar l’ocupació
I - Repte 3: Garantir la qualitat i eficàcia de les polítiques actives d’ocupació
E - Repte 8. Proveir una atenció integral i especialitzada a les persones des de tot el sistema d’ocupació
B - Servei de qualitat
E - Coordinat, col·laboratiu i cooperatiu
H - Repte 10: Potenciar la formació per aconseguir ocupació de qualitat
C - Repte 15: Augmentar la quantitat d’oferta laboral en el mercat protegit
F - Repte 6: Potenciar l’alfabetització i la transformació digitals
C - Transparent i obert
D - Repte 6: Dissenyar una oferta formativa en funció de les competències a aconseguir i un sistema que permeti acreditar competències d'una persona
F - Repte 5: Cobrir les necessitats de les empreses i aconseguir una major implicació per part d’aquestes
C - Repte 9: Garantir que el treball amb suport sigui un dret de les persones
D - Sistema àgil i flexible
D - Serveis universals i accessibles
D - Repte 2: Garantir una formació i qualificació flexible, integral i adaptada a les persones
B - Repte 6: Fomentar la implementació de noves metodologies de treball
Reconeixement singularitat i inclusió de la salut mental als Eixos de l'estratègia Catalana per l'Ocupació de Qualitat 2021-2030
D - Repte 7: Adaptar l’oferta formativa al territori i al mercat de treball, així com fomentar la implicació activa de les empreses en els projectes
C - Un sistema de qualitat
I - Repte 6: Garantir condicions de treball dignes i l’estabilitat de les persones tècniques que executen les polítiques actives d’ocupació
Adaptació al territori
Capacitació digital en col.lectius prioritaris
H - Repte 7: Potenciar l’economia de les Terres de l’Ebre
I - Repte 9: Disminuir la bretxa digital i garantir la connectivitat al territori
H - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
C - Repte 11: Obrir oportunitats en nous sectors d’ocupació
E - De qualitat
D - Repte 10: Disminuir la bretxa digital i analitzar de forma crítica el canvi digital
G - Repte 1: Assegurar la coordinació entre tots els agents del sistema d’ocupació de Catalunya
C - Repte 5: Garantir la prestació de serveis d’ocupació integrals i estables
F - Repte 10: Millorar l’orientació que s’ofereix a les persones estudiants en el marc de l’educació secundària obligatòria
D - Repte 1: Posar a les persones i a la qualificació professional d’aquestes al centre de les polítiques actives d’ocupació
E - Sistema adaptat
D - Repte 8: Incidir en l’estabilitat del mercat de treball i en la qualitat de les contractacions
B - Col·laboratiu
B - Treball de qualitat
C - Col·laboratiu, coordinat i participat
H - Repte 8: Abordar i reduir la bretxa digital
E - Sistema àgil
G - Repte 6: Fomentar el repoblament a través de les polítiques actives d’ocupació
C - Un sistema àgil
E - Reflexions generals
D - Repte 9: Anticipar els canvis que es produiran en el mercat de treball i definir estratègies de resposta
B - Repte 2: Reduir i eliminar la bretxa digital
D - Repte 11: Disminuir la bretxa de gènere tant en el marc del sistema de formació i qualificació com en l’accés al mercat laboral
E - Repte 10. Donar resposta ràpida i àgil als canvis que es produeixen en el sector de l’ocupació
C - Un sistema eficient
C - Un sistema innovador
A - Repte 2: Definir serveis i programes que s’adaptin a les singularitats territorials
G - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d’Ocupació de Catalunya
E - Repte 4. Reduir la bretxa digital
G - Repte 7: Millorar la connectivitat i comunicació amb transport públic del Camp de Tarragona
C - Basat en evidència i dades
E - Repte 11. Facilitar l’homologació i justificació dels programes formatius
B - Personalitzat i adaptat
E - Repte 9. Canviar d’una planificació del servei per programes, a una planificació en base a serveis
H - Repte 4: Redefinir el model d’oficines de treball del territori
J - Repte 9: Millorar la mobilitat al territori
E - Repte 5. Fomentar la valoració per competències en l’àmbit de l’ocupació
C - Repte 17: Garantir/aconseguir contractacions de qualitat de les persones del sector d’ocupació, fomentant una major estabilitat
J - Repte 2: Garantir una atenció personalitzada, integral i propera a les persones usuàries dels serveis i programes d’ocupació
E - Repte 2. Definir estratègies territorials que responguin a les necessitats reals del territori
D - Qualitat del treball
E - Repte 7. Proveir uns serveis atractius per a les empreses en el marc del sistema d’ocupació
A - Àgil i flexible
D - Sistema ètic
C - Un sistema directe
H - Repte 9: Introduir la perspectiva de gènere en tots els àmbits dels serveis d’ocupació
E - Un sistema eficient
G - Repte 5: Fomentar la proximitat i implicació del teixit empresarial i dels sectors professionals a les polítiques actives d’ocupació
D - Repte 13: Promoure la iniciativa emprenedora i la innovació
J - Repte 8: Disminuir la bretxa digital present a la societat
E - Repte 1. Garantir l’accés als serveis d’ocupació
G - Repte 3: Garantir una formació de qualitat, eficaç i adaptada a les necessitats de les persones i entitats del territori
C - Repte 2: Aconseguir llocs de treball de qualitat, estables, amb salaris justos i que permetin la satisfacció de treballadores i empreses
B - Sistema flexible
B - Repte 5: Promoure la innovació tecnològica
B - Reflexions generals
D - Repte 4: Assegurar l’accessibilitat dels processos de qualificació professional i a les diferents formacions
E - Sistema flexible
El paper de les Oficines de Treball en les estratègies territorials
C - Repte 13: Disminuir la bretxa digital
C -Repte 10: Implicar a les empreses en les accions en el marc del sistema d’ocupació vers les persones pertinents a col·lectius d’atenció prioritària
C - Repte 7: Aconseguir una provisió de serveis que incorpori metodologies i recursos innovadors
I - Repte 5: Oferir serveis d’ocupació adaptats a les necessitats de les empreses
F - Repte 5: Cobrir les necessitats de les empreses i aconseguir una major implicació per part d’aquestes
F - Repte 8: Potenciar la qualitat de la contractació
I - Repte 1: Fomentar la coordinació i el treball en xarxa de les entitats del sistema d’ocupació de Catalunya
C - Un sistema estable
I - Repte 7: Treballar per l’equilibri territorial, fomentant el repoblament especialment en l’àmbit rural i als micropobles
I - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
Resultados por página:
100
Ver todas las propuestas retiradas

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir