Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Per al procés participatiu sobre l’Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q), s'ha estructurat el debat en cinc eixos. A continuació, es proposen un conjunt de preguntes guia per a fomentar el debat en cada un dels eixos, al voltant de les quals es convida a les persones participants a realitzar noves propostes; així com comentaris i esmenes a les propostes realitzades per altres persones.

Eix 1: Implicació de les empreses en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 1.1. Quins són els principals reptes des del punt de vista empresarial en relació al mercat de treball?
  • 1.2. Com es pot millorar la relació entre les empreses en el Sistema Públic d’Ocupació? Quins serveis hauria d’oferir? S’han de distingir serveis per la mida d’empresa, tipologia, etc.?
  • 1.3. Com es podria millorar la competitivitat empresarial i la capacitació i competitivitat de la població activa des del sistema d’ocupació?

Eix 2: L’impacte de les noves tecnologies al mercat de treball

  • 2.1. Quins reptes creieu que tindrà el món productiu durant el període 2021-2030?
  • 2.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del Sistema Públic d’Ocupació per fer front als reptes?
  • 2.3. Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel Sistema Públic d’Ocupació? I per accedir als serveis? Canals digitals?

Eix 3: Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 3.1. Com es pot fomentar la inserció laboral dels col·lectius d’atenció prioritària des del sistema d’ocupació?
  • 3.2. Quins serveis s’haurien d’oferir per aquests col·lectius i com s’haurien d’adaptar els serveis d’orientació i formació professional?
  • 3.3. Com es pot fomentar la motivació d’aquests col·lectius a participar al mercat laboral?
  • 3.4. Com es pot millorar la relació entre els agents que han de treballar per ajudar a les persones amb necessitats d’atenció prioritària a posicionar-se millor davant el mercat de treball?

Eix 4: Apoderament de les persones treballadores i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 4.1. Quines necessitats i reptes planteja el mercat de treball en relació als treballadors i treballadores?
  • 4.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del sistema d’ocupació per donar resposta a aquests reptes?
  • 4.3. Quins serveis ha d’oferir el Sistema Públic d’Ocupació? Com s’han de prioritzar aquests serveis?

Eix 5: Cooperació i territorialització en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 5.1. Quines iniciatives s’han de dur a terme per aproximar el sistema d’ocupació al territori en línia amb el nou decret?
  • 5.2. Com ha de ser el model d’intervenció integral i de proximitat? Quins serveis? Quines han de ser les fórmules de prestació?
  • 5.3. Hi ha d’haver un model d’oficines de treball compartides?
  • 5.4. Com es materialitza el paper del SOC en base a aquest nou model?

Si la vostra proposta contesta una d'aquestes preguntes, indiqueu-ne el número de referència (p.ex. proposta respecte la pregunta 2.2)

65 propostes

E - Repte 2. Definir estratègies territorials que responguin a les necessitats reals del territori
F - Repte 7: Afrontar les noves realitats, definint quines seran les professions i competències requerides durant els propers anys
G - Repte 1: Assegurar la coordinació entre tots els agents del sistema d’ocupació de Catalunya
G - Repte 3: Garantir una formació de qualitat, eficaç i adaptada a les necessitats de les persones i entitats del territori
E - Repte 4. Reduir la bretxa digital
H - Repte 8: Abordar i reduir la bretxa digital
E - Repte 6. Augmentar la coordinació entre els diferents agents del sistema d’ocupació
J - Repte 6: Millorar la qualitat de l’ocupació
J - Repte 9: Millorar la mobilitat al territori
F - Repte 5: Cobrir les necessitats de les empreses i aconseguir una major implicació per part d’aquestes
E - Repte 1. Garantir l’accés als serveis d’ocupació
F - Repte 1: Fomentar una major coordinació entre els diferents agents i entitats que treballen envers l’ocupació al territori
I - Repte 6: Garantir condicions de treball dignes i l’estabilitat de les persones tècniques que executen les polítiques actives d’ocupació
G - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d’Ocupació de Catalunya
I - Repte 10: Fomentar el treball digne i de qualitat
J - Repte 3: Fomentar la coordinació entre les entitats que treballen en l’àmbit de l’ocupació
H - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
Adaptació al territori
I - Repte 7: Treballar per l’equilibri territorial, fomentant el repoblament especialment en l’àmbit rural i als micropobles
J - Repte 1: Gestionar i aplicar les polítiques actives d’ocupació de forma integral, àgil, transparent i estable
E - Repte 9. Canviar d’una planificació del servei per programes, a una planificació en base a serveis
E - Repte 5. Fomentar la valoració per competències en l’àmbit de l’ocupació
E - Repte 8. Proveir una atenció integral i especialitzada a les persones des de tot el sistema d’ocupació
G - Repte 5: Fomentar la proximitat i implicació del teixit empresarial i dels sectors professionals a les polítiques actives d’ocupació
H - Repte 9: Introduir la perspectiva de gènere en tots els àmbits dels serveis d’ocupació
G - Repte 2: Planificar, dissenyar i executar les accions des del territori
J - Repte 8: Disminuir la bretxa digital present a la societat
I - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
I - Repte 5: Oferir serveis d’ocupació adaptats a les necessitats de les empreses
I - Repte 3: Garantir la qualitat i eficàcia de les polítiques actives d’ocupació
J - Repte 5: Fomentar la millora sociolaboral dels col·lectius més vulnerables
J - Repte 7: Adaptar els programes a les particularitats del territori i del seu teixit empresarial
I - Repte 10: Fomentar el treball digne i de qualitat
H - Repte 4: Redefinir el model d’oficines de treball del territori
E - Repte 3. Transversalitzar l’ús de les dades per a la provisió de millors serveis
H - Repte 5: Agilitzar les gestions i tràmits per a la provisió dels serveis del sistema d’ocupació
El paper de les Oficines de Treball en les estratègies territorials
H - Repte 7: Potenciar l’economia de les Terres de l’Ebre
H - Repte 10: Potenciar la formació per aconseguir ocupació de qualitat
H - Repte 3: Proveir uns serveis des del sistema d’ocupació que responguin a les necessitats de les empreses
I - Repte 9: Disminuir la bretxa digital i garantir la connectivitat al territori
F - Repte 4: Garantir serveis d’ocupació i formació àgils que donin respostes ràpides, integrals i adequades a la ciutadania
J - Repte 4: Millorar l’ocupabilitat de les persones
G - Repte 9: Explorar i abordar el camp de la sostenibilitat ambiental per potenciar l’ocupació
F - Repte 6: Potenciar l’alfabetització i la transformació digitals
F - Repte 9: Mesurar l’impacte real dels programes i les actuacions del sistema d’ocupació de Catalunya
H - Repte 2: Augmentar la coordinació entre els actors del territori
H - Repte 6: Millorar les comunicacions a les Terres de l’Ebre
I - Repte 2: Adaptar les polítiques actives d’ocupació a les necessitats i característiques del territori
E - Repte 7. Proveir uns serveis atractius per a les empreses en el marc del sistema d’ocupació
Resultats per pàgina:
50
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir