Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Per al procés participatiu sobre l’Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q), s'ha estructurat el debat en cinc eixos. A continuació, es proposen un conjunt de preguntes guia per a fomentar el debat en cada un dels eixos, al voltant de les quals es convida a les persones participants a realitzar noves propostes; així com comentaris i esmenes a les propostes realitzades per altres persones.

Eix 1: Implicació de les empreses en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 1.1. Quins són els principals reptes des del punt de vista empresarial en relació al mercat de treball?
  • 1.2. Com es pot millorar la relació entre les empreses en el Sistema Públic d’Ocupació? Quins serveis hauria d’oferir? S’han de distingir serveis per la mida d’empresa, tipologia, etc.?
  • 1.3. Com es podria millorar la competitivitat empresarial i la capacitació i competitivitat de la població activa des del sistema d’ocupació?

Eix 2: L’impacte de les noves tecnologies al mercat de treball

  • 2.1. Quins reptes creieu que tindrà el món productiu durant el període 2021-2030?
  • 2.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del Sistema Públic d’Ocupació per fer front als reptes?
  • 2.3. Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel Sistema Públic d’Ocupació? I per accedir als serveis? Canals digitals?

Eix 3: Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 3.1. Com es pot fomentar la inserció laboral dels col·lectius d’atenció prioritària des del sistema d’ocupació?
  • 3.2. Quins serveis s’haurien d’oferir per aquests col·lectius i com s’haurien d’adaptar els serveis d’orientació i formació professional?
  • 3.3. Com es pot fomentar la motivació d’aquests col·lectius a participar al mercat laboral?
  • 3.4. Com es pot millorar la relació entre els agents que han de treballar per ajudar a les persones amb necessitats d’atenció prioritària a posicionar-se millor davant el mercat de treball?

Eix 4: Apoderament de les persones treballadores i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 4.1. Quines necessitats i reptes planteja el mercat de treball en relació als treballadors i treballadores?
  • 4.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del sistema d’ocupació per donar resposta a aquests reptes?
  • 4.3. Quins serveis ha d’oferir el Sistema Públic d’Ocupació? Com s’han de prioritzar aquests serveis?

Eix 5: Cooperació i territorialització en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 5.1. Quines iniciatives s’han de dur a terme per aproximar el sistema d’ocupació al territori en línia amb el nou decret?
  • 5.2. Com ha de ser el model d’intervenció integral i de proximitat? Quins serveis? Quines han de ser les fórmules de prestació?
  • 5.3. Hi ha d’haver un model d’oficines de treball compartides?
  • 5.4. Com es materialitza el paper del SOC en base a aquest nou model?

Si la vostra proposta contesta una d'aquestes preguntes, indiqueu-ne el número de referència (p.ex. proposta respecte la pregunta 2.2)

169 propostes

C - Repte 17: Garantir/aconseguir contractacions de qualitat de les persones del sector d’ocupació, fomentant una major estabilitat
H - Repte 4: Redefinir el model d’oficines de treball del territori
B - Repte 4: Garantir l’accés universal a la formació i a l’ocupació de qualitat en el sector tecnològic
J - Repte 8: Disminuir la bretxa digital present a la societat
B - Repte 2: Reduir i eliminar la bretxa digital
C - Especialitzat
C - Repte 3: Garantir serveis d’ocupació accessibles i adaptats, tant a les necessitats de les persones com dels diferents territoris
Capacitació digital en col.lectius prioritaris
D - Repte 10: Disminuir la bretxa digital i analitzar de forma crítica el canvi digital
Ampliar hores de pràctiques als CP
A - Repte 1: Donar una major resposta per part del sistema d’ocupació a les necessitats de les empreses
C - Repte 16: Potenciar la tasca dels serveis territorials d’ocupació
H - Repte 9: Introduir la perspectiva de gènere en tots els àmbits dels serveis d’ocupació
C - Repte 1. Fomentar la igualtat d’oportunitats per accedir a l’ocupació i la plena inserció, evitant la discriminació
G - Repte 6: Fomentar el repoblament a través de les polítiques actives d’ocupació
E - Repte 11. Facilitar l’homologació i justificació dels programes formatius
Reconeixement singularitat i inclusió de la salut mental als Eixos de l'estratègia Catalana per l'Ocupació de Qualitat 2021-2030
D - Qualitat del treball
G - Repte 7: Millorar la connectivitat i comunicació amb transport públic del Camp de Tarragona
Propostes DINCAT Federació Col·lectius d’atenció prioritària: Persones amb discapacitat intel·lectual
I - Repte 9: Disminuir la bretxa digital i garantir la connectivitat al territori
A - Reflexions generals
I - Repte 4: Adequar els programes i serveis del sistema d’ocupació de Catalunya a les persones i col·lectius específics i/o d’atenció prioritària
E - Sistema flexible
I - Repte 10: Fomentar el treball digne i de qualitat
C - Un sistema innovador
E - Repte 9. Canviar d’una planificació del servei per programes, a una planificació en base a serveis
A - Adaptat al territori
A - Repte 5: Millorar la provisió dels serveis del sistema d’ocupació
D - Repte 5: Posar a l’abast de les persones tota la informació necessària del sistema d’ocupació de Catalunya perquè puguin apoderar-se
J - Repte 6: Millorar la qualitat de l’ocupació
B - Treball de qualitat
F - Repte 7: Afrontar les noves realitats, definint quines seran les professions i competències requerides durant els propers anys
J - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
D - Repte 1: Posar a les persones i a la qualificació professional d’aquestes al centre de les polítiques actives d’ocupació
C - Repte 11: Obrir oportunitats en nous sectors d’ocupació
D - Serveis universals i accessibles
C - Un sistema directe
H - Repte 10: Potenciar la formació per aconseguir ocupació de qualitat
A - Àgil i flexible
El paper de les Oficines de Treball en les estratègies territorials
C - Repte 4: Garantir la prestació de serveis d’ocupació específics enfocats als diferents perfils demandants d’ocupació
C - Repte 9: Garantir que el treball amb suport sigui un dret de les persones
A - Repte 4: Generar noves oportunitats d’ocupació
D - Sistema àgil i flexible
C -Repte 10: Implicar a les empreses en les accions en el marc del sistema d’ocupació vers les persones pertinents a col·lectius d’atenció prioritària
C - Un sistema eficient
J - Repte 5: Fomentar la millora sociolaboral dels col·lectius més vulnerables
I - Repte 5: Oferir serveis d’ocupació adaptats a les necessitats de les empreses
I - Repte 10: Fomentar el treball digne i de qualitat
Resultats per pàgina:
50
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir