Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ja podeu debatre sobre els eixos:

Eix 1: compromís institucional  (Explicació de l'eix 1)

Eix 2: les regles del joc  (Explicació de l'eix 2)

Eix 3: les modalitats participatives i metodologia (Explicació de l'eix 3

Eix 4: accessibilitat i diversitat (Explicació de l'eix 4)

Eix 5: necessitats dels municipis petits (Explicació de l'eix 5)

173 propostes

S3.8. Aportar metodologia o recomanacions per planificar la participació en l'àmbit urbanístic
S2.12 Promoure la formació i sensibilització de càrrecs electes i tècnics
S2.10 Preveure que la regulació ha d’anar acompanyada de recursos
S3.6 Evitar un excés de regulació que permeti la impugnació per part de lobbies
S1.12 Promoure mecanismes més enllà del padró municipal
S8.12. Reconèixer altres mecanismes o modalitats participatives amb especial atenció a les promocionades per la ciutadania
S9.4 Eina per l'afecció institucional crítica. Retorn de l'apoderament a la societat. Major legitimitat
S.7.19. Evitar la rigidesa en els criteris metodològics a seguir
S2.5 Garantir el seguiment i l'avaluació dels processos
S6.4. Anomenar els instruments de participació d’acord amb el tipus de participació que promouen
S4.12. Garantir una bona comunicació i difusió
S9.14 Assegurar la integració als processos participatius de persones sense un dret absolut de ciutadania
S.7.4. Tenir present que la preceptivitat per si sola no assegura la qualitat de la participació
S8.5 Preveure un mecanisme d’avaluació extern que doni garanties de qualitat
S4.6. Definir que en alguns àmbits sigui preceptiu un debat amb el territori
S.7.1. Promoure la cultura participativa per crear un marc favorable a la participació.
S4.2. Fer un mapa o relació de quins són els àmbits o polítiques que actualment regulen o fan referència a processos de participació.
S4.10 Evitar la terminologia tècnica en la llei
S1.6 Més perfils tècnics especialitzats a tots els nivells administratius
S.7.7. Preveure la participació preceptiva com a garantia davant d’ideologies contràries a la cultura participativa.
S9.1 Governança de l'espai per un òrgan regulat i obert a la participació constant.
S8.7. Garantir el retorn i l’avaluació entesa com un procés de millora
S8.9. Coordinació dels diferents espais i mecanismes participatius
S8.2 Compromís d’aportar uns recursos mínims
Protecció de la iniciativa ciutadana i comunitària
S6.5. Introduir la participació de manera progressiva
S.7.13. No obligar a utilitzar una plataforma digital de participació en concret.
S.7.5. La preceptivitat, tot i les seves limitacions, assegura un mínim de participació.
S.7.3. Establir un document de programació de les accions participatives a desenvolupar en un determinat termini.
S5.8. No duplicar els espais de participació
S5.10. Facilitar la feina dels secretaris municipals
S3.17. La comunicació dels mecanismes deliberatius hauria d’interpel·lar a la diversitat de perfils
S.7.10. Importància d’ordenar i clarificar la legislació que afecta a la participació
S2.3 Establir un document previ obligatori que defineixi un marc i un cert compromís en relació a l'instrument/procés de participació
S4.7. Preveure la possibilitat d’establir bioregions intermunicipals per determinats processos
S4.8. Atendre les especificitats dels micropobles i municipis petits en la futura llei.
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S6.9. Importància de parlar el llenguatge de la ciutadania per atreure'ls a participar.
S4.11 Contemplar la participació digital però sempre garantint els canals analògics i presencials
S8.18. Empoderar la ciutadana perquè pugui prendre el control dels processos
S3.9 Establir compromisos en criteris que permetin avançar en la qualitat dels processos
S.7.2. Recollir el compromís polític en un document amb validesa jurídica
Participació de la ciutadania en la realització acords institucionals
S6.10. Importància d'anar a buscar als llocs naturals on estan les persones i no esperar a que vinguin.
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
Participació transversal intergeneracional i intercultural des de les comunitats municipals
S3.19 Habilitar i reconèixer registres de participants que permetin la participació de persones que no tenen la "ciutadania".
S.7.6. La preceptivitat hauria d’anar acompanyada de recursos suficients
S4.16. Establir un mecanisme de garanties on recórrer quan es vulneren els drets
S1.7 Avançar cap a un model de recursos d'acompanyament/suport a nivell supramunicipal
S2.6 Regular els terminis i els temps de la participació
S.7.16. Promoure un canvi de cultura participativa més centrada en l’interès comú.
S6.8 Preveure unes normes de "cortesia" i respecte de la participació per donar seguretat a l'hora de participar.
S1.5 Acompanyar la regulació amb recursos humans qualificats
S8.25. Posar en valor la participació i canalitzar les aportacions de lobbies i grups d’interès
S6.6 Importància de la transversalitat per fer mecanismes ben ajustats a la realitat.
S1.13 Atendre l’especificitat dels municipis petits
S2.9 Garantir uns mínims de recursos/infraestructures per a l'accessibilitat
S1.8 Facilitar eines digitals de codi obert i potenciar el Decidim com a infraestructura digital
S1.1 Regular preservant l'autonomia municipal
S2.16 Promoure l’ús de diversitat de llengües per arribar millor a diferents col·lectius
S5.15. Garantir l’autonomia local en el disseny dels processos
S5.7. Aprofitar recursos existents i fomentar el treball en xarxa
S3.18 Oferir diverses modalitats combinades per facilitar la participació de la diversitat de perfils.
S3.4 Que la llei serveixi per donar garanties i seguretat jurídica
S5.4. Garantir que els processos es finalitzen al marge dels canvis polítics
S6.13 Impulsar mesures per arribar i fer participar els infants i el jovent.
S2.4 Millorar la comunicació com a element clau per afavorir la inclusió i la participació de qualitat
S1.17 Preveure mecanismes d’avaluació amb la ciutadania
S9.2 Assegurar elements de seguiment en els marcs de la gestió participativa.
S5.6 No fixar obligacions que no es puguin assumir
S9.7 Assegurar el vincle amb el territori a través de la proximitat en la gestió que ofereix la gestió cívica.
S8.17. Resoldre i definir la relació amb les consultes prèvies
S4.9. Promoure recursos que siguin estructurals
S8.13. Possibilitat de remunerar la participació
S2.7 Processos preceptius: equilibri entre constrènyer i garantir una qualitat mínima.
S8.16. Fixar la obligatorietat d’establir un únic espai de comunicació de referència
S4.4 Aprofitar les consultes públiques prèvies per fer processos de deliberació de qualitat
S8.1 Establir uns requisits mínims per la qualitat de la participació
S8.23. Facilitar la participació en horari laboral
S9.11 La llei ha de perfilar i obrir la possibilitat de gestió cívica i donar-hi seguretat jurídica.
S4.13. Facilitar l’obtenció de dades dels participants per poder veure a qui estem arribant i a qui no.
S8.21. Donar cobertura a la participació d’altres col·lectius
S2.11 Tenir presents la transversalitat i els diferents marcs legals referents a la inclusió per facilitar la convergència de recursos
S3.15. Aprofitar la llei per establir la possibilitat de participar a infants i adolescents.
S.7.8. Obligar sempre a fer retorn com a estratègia per posar en valor la utilitat dels processos i mecanismes de participació.
S1.10 Regulació només de base per a la participació digital
S1.3 Facilitar un canvi cultural cap a la democràcia participativa i la innovació
S.7.15. La superació de determinades barreres a una participació accessible i inclusiva no ha de dependre de la llei de participació, sinó d’altra le
S.7.9. Establir convenis que vinculin les plataformes digitals de participació a un compromís de l’ajuntament a impulsar processos i mecanismes parti
S9.13 Graduació del nivell d'implicació ciutadana en la participació en la gestió d'equipaments.
S9.9 Condicionar la concurrència pública als requisits de qualitat-impacte positiu pel que fa als elements de cohesió i democratització de la gestió
S3.2 El factor temps és clau per garantir la qualitat dels processos
S5.5. Facilitar uns recursos mínims per poder impulsar processos
S8.27 Popularitzar la participació ciutadana
S9.5 Adequació de l'oferta a les necessitats de la població.
S3. 11 No establir la perceptivitat dels processos de participació
S6.14. Preveure mecanismes per facilitar la participació de persones amb diversitat funcional
S2.2 Valorar a quines administracions cal aplicar la llei
S8.15 Establir mínims de qualitat per qualsevol mecanisme participatiu i obligatorietat d’incorporar la perspectiva de gènere i la interseccional
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir