Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ja podeu debatre sobre els eixos:

Eix 1: compromís institucional  (Explicació de l'eix 1)

Eix 2: les regles del joc  (Explicació de l'eix 2)

Eix 3: les modalitats participatives i metodologia (Explicació de l'eix 3

Eix 4: accessibilitat i diversitat (Explicació de l'eix 4)

Eix 5: necessitats dels municipis petits (Explicació de l'eix 5)

173 propostes

La participació en la Gestió ciutadana d'equipaments municipals
Participació transversal intergeneracional i intercultural des de les comunitats municipals
S9.5 Adequació de l'oferta a les necessitats de la població.
S9.6 Creació de vincle social i comunitari a través de la gestió cívica. Creació de teixit social.
S9.9 Condicionar la concurrència pública als requisits de qualitat-impacte positiu pel que fa als elements de cohesió i democratització de la gestió
S9.13 Graduació del nivell d'implicació ciutadana en la participació en la gestió d'equipaments.
S8.27 Popularitzar la participació ciutadana
S9.11 La llei ha de perfilar i obrir la possibilitat de gestió cívica i donar-hi seguretat jurídica.
S9.3 Enfortir l'estructura i recursos de l'Administració Pública per acompanyar a les entitats en la garantia de la qualitat de la participació
S9.8 El funcionament dels equipaments com eina per a la creació de ciutadania.
S1.1 Regular preservant l'autonomia municipal
S9.4 Eina per l'afecció institucional crítica. Retorn de l'apoderament a la societat. Major legitimitat
S9.14 Assegurar la integració als processos participatius de persones sense un dret absolut de ciutadania
Protecció de la iniciativa ciutadana i comunitària
S9.2 Assegurar elements de seguiment en els marcs de la gestió participativa.
S6.14. Preveure mecanismes per facilitar la participació de persones amb diversitat funcional
S9.7 Assegurar el vincle amb el territori a través de la proximitat en la gestió que ofereix la gestió cívica.
S9.12 Preveure la gestió cívica a una llei dona resposta a una demanda social creixent.
S2.18 Enfortir les comissions de seguiment
Equipaments: bens comunitaris
S2.17 Incloure mesures proposades pel propi mapa d’agents per facilitar la participació inclusiva.
Participació de la ciutadania en la realització acords institucionals
S9.1 Governança de l'espai per un òrgan regulat i obert a la participació constant.
Derechos e inclusión
S9.10 Ampliar l'objecte de la participació en la gestió (o de la gestió participativa entre institucions i ciutadania) més enllà dels equipaments
S5.1. Aprofitar la llei per impulsar un canvi de paradigma en les relacions amb la ciutadania
S5.10. Facilitar la feina dels secretaris municipals
S.7.6. La preceptivitat hauria d’anar acompanyada de recursos suficients
S.7.12. Prioritzar la dotació de recursos als ens locals en els recursos econòmics.
S8.2 Compromís d’aportar uns recursos mínims
S5.5. Establir uns criteris clars de quan cal impulsar un procés i en quines condicions
S6.15. Facilitar la participació de la ciutadania no organitzada en els espais de participació
S5.7. Aprofitar recursos existents i fomentar el treball en xarxa
S6.3 Clarificar la voluntat política i els marcs en relació als processos de participació
S6.10. Importància d'anar a buscar als llocs naturals on estan les persones i no esperar a que vinguin.
S8.1 Establir uns requisits mínims per la qualitat de la participació
S.7.14. Augmentar la participació passa per connectar-la als interessos de la ciutadania i per comunicar-ne els beneficis.
S8.24. Preveure els impactes de processos transfronterers
S8.18. Empoderar la ciutadana perquè pugui prendre el control dels processos
S8.28. Destinar recursos a la cerca activa de participants i treballar en espais informals
S1.17 Preveure mecanismes d’avaluació amb la ciutadania
S1.13 Atendre l’especificitat dels municipis petits
S1.3 Facilitar un canvi cultural cap a la democràcia participativa i la innovació
S1.5 Acompanyar la regulació amb recursos humans qualificats
S1.7 Avançar cap a un model de recursos d'acompanyament/suport a nivell supramunicipal
S1.16 Importància de garantir el retorn
S2.10 Preveure que la regulació ha d’anar acompanyada de recursos
S2.6 Regular els terminis i els temps de la participació
S2.9 Garantir uns mínims de recursos/infraestructures per a l'accessibilitat
S3.4 Que la llei serveixi per donar garanties i seguretat jurídica
S3.7 Facilitar la creació de nous espais de governança amb mirada bioregional, que no coincideixin amb els límits administratius.
S3.13 Comptar amb els ens supralocals a l’hora de definir quin ha de ser el seu paper.
S3.14. Traslladar els criteris de qualitat també als espais digitals
S5.3. Garantir uns retorns públics i amb dret a aclariment
S5.2 Aprofitar per crear cultura participativa
S4.13. Facilitar l’obtenció de dades dels participants per poder veure a qui estem arribant i a qui no.
S5.6 No fixar obligacions que no es puguin assumir
S6.7 Formar i capacitar en participació per promoure la "cultura participativa"
S6.11 Preveure la possibilitat de recompensar o remunerar la participació.
S.7.1. Promoure la cultura participativa per crear un marc favorable a la participació.
S.7.3. Establir un document de programació de les accions participatives a desenvolupar en un determinat termini.
S.7.9. Establir convenis que vinculin les plataformes digitals de participació a un compromís de l’ajuntament a impulsar processos i mecanismes parti
S8.5 Preveure un mecanisme d’avaluació extern que doni garanties de qualitat
S8.7. Garantir el retorn i l’avaluació entesa com un procés de millora
S8.16. Fixar la obligatorietat d’establir un únic espai de comunicació de referència
S8.13. Possibilitat de remunerar la participació
S8.23. Facilitar la participació en horari laboral
S4.11 Contemplar la participació digital però sempre garantint els canals analògics i presencials
S3.5. Preveure un òrgan col·legiat de garanties general en l’àmbit català
S4.1 Aprofitar la redacció de la Llei de participació per derogar i substituir les referències normatives a la participació que apareixen en altres l
S4.7. Preveure la possibilitat d’establir bioregions intermunicipals per determinats processos
S4.15. Impulsar un observatori català de la participació
S4.16. Establir un mecanisme de garanties on recórrer quan es vulneren els drets
S5.4. Garantir que els processos es finalitzen al marge dels canvis polítics
S5.14. Foment de la participació corresponsable
S6.8 Preveure unes normes de "cortesia" i respecte de la participació per donar seguretat a l'hora de participar.
S6.16. Aprofitar els punts Òmnia per a la capacitació digital
S.7.10. Importància d’ordenar i clarificar la legislació que afecta a la participació
S.7.13. No obligar a utilitzar una plataforma digital de participació en concret.
S.7.16. Promoure un canvi de cultura participativa més centrada en l’interès comú.
S.7.17. Promoure la cultura participativa des de l’educació
S8.11 Rebaixar el mínim de signatures ciutadanes per impulsar una iniciativa ciutadana
S8.17. Resoldre i definir la relació amb les consultes prèvies
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S1.2 Fer participació des de la voluntat, no pas des de l’obligació normativa
S1.6 Més perfils tècnics especialitzats a tots els nivells administratius
S1.10 Regulació només de base per a la participació digital
S1.12 Promoure mecanismes més enllà del padró municipal
S2.1 Valorar adequadament els pros i contres de regular mesures fer facilitar la inclusió als processos de participació
S2.12 Promoure la formació i sensibilització de càrrecs electes i tècnics
S3.1 Importància d’aprovar un document marc
S3.9 Establir compromisos en criteris que permetin avançar en la qualitat dels processos
S4.10 Evitar la terminologia tècnica en la llei
S3.15. Aprofitar la llei per establir la possibilitat de participar a infants i adolescents.
S5.6 Establir les responsabilitats d’execució i seguiment
S5.11 Adaptar els canals de comunicació als perfils de participants.
S6.1 Posar la persona al centre a l'hora de pensar i promoure instruments de participació
S6.4. Anomenar els instruments de participació d’acord amb el tipus de participació que promouen
S6.5. Introduir la participació de manera progressiva
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir