Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ja podeu debatre sobre els eixos:

Eix 1: compromís institucional  (Explicació de l'eix 1)

Eix 2: les regles del joc  (Explicació de l'eix 2)

Eix 3: les modalitats participatives i metodologia (Explicació de l'eix 3

Eix 4: accessibilitat i diversitat (Explicació de l'eix 4)

Eix 5: necessitats dels municipis petits (Explicació de l'eix 5)

173 propostes

S.7.4. Tenir present que la preceptivitat per si sola no assegura la qualitat de la participació
S6.16. Aprofitar els punts Òmnia per a la capacitació digital
S8.15 Establir mínims de qualitat per qualsevol mecanisme participatiu i obligatorietat d’incorporar la perspectiva de gènere i la interseccional
S2.3 Establir un document previ obligatori que defineixi un marc i un cert compromís en relació a l'instrument/procés de participació
Participació de la ciutadania en la realització acords institucionals
S4.14. Definir uns indicadors en clau de qualitat i inclusivitat
S5.12. Preveure un capítol de drets
S9.14 Assegurar la integració als processos participatius de persones sense un dret absolut de ciutadania
S8.21. Donar cobertura a la participació d’altres col·lectius
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S1.5 Acompanyar la regulació amb recursos humans qualificats
S2.1 Valorar adequadament els pros i contres de regular mesures fer facilitar la inclusió als processos de participació
S3.13 Comptar amb els ens supralocals a l’hora de definir quin ha de ser el seu paper.
S3.16. Obrir la mirada i establir mecanismes per afavorir una participació inclusiva
S8.25. Posar en valor la participació i canalitzar les aportacions de lobbies i grups d’interès
S2.18 Enfortir les comissions de seguiment
S8. 8. Que la llei prevegi la seva pròpia avaluació
S.7.16. Promoure un canvi de cultura participativa més centrada en l’interès comú.
S9.11 La llei ha de perfilar i obrir la possibilitat de gestió cívica i donar-hi seguretat jurídica.
S8.24. Preveure els impactes de processos transfronterers
S6.13 Impulsar mesures per arribar i fer participar els infants i el jovent.
S9.1 Governança de l'espai per un òrgan regulat i obert a la participació constant.
S1.9 Tenir en compte la bretxa digital
S2.11 Tenir presents la transversalitat i els diferents marcs legals referents a la inclusió per facilitar la convergència de recursos
S9.12 Preveure la gestió cívica a una llei dona resposta a una demanda social creixent.
S8.9. Coordinació dels diferents espais i mecanismes participatius
S4.9. Promoure recursos que siguin estructurals
S.7.9. Establir convenis que vinculin les plataformes digitals de participació a un compromís de l’ajuntament a impulsar processos i mecanismes parti
S5.4. Garantir que els processos es finalitzen al marge dels canvis polítics
S6.2 Conèixer les necessitats i els temes que preocupen i motiven a participar
S.7.18. Vetllar que els espais de deliberació assegurin una participació en igualtat de condicions.
S9.3 Enfortir l'estructura i recursos de l'Administració Pública per acompanyar a les entitats en la garantia de la qualitat de la participació
S9.7 Assegurar el vincle amb el territori a través de la proximitat en la gestió que ofereix la gestió cívica.
S5.9. Adaptar els recursos a les necessitats de territori i la població
S1.6 Més perfils tècnics especialitzats a tots els nivells administratius
S2.15 Incloure la obligatorietat de fer un mapa d'agents, i una memòria d’actuació, com a eines per facilitar la participació de la diversitat de col·
S6.6 Importància de la transversalitat per fer mecanismes ben ajustats a la realitat.
S6.9. Importància de parlar el llenguatge de la ciutadania per atreure'ls a participar.
S2.17 Incloure mesures proposades pel propi mapa d’agents per facilitar la participació inclusiva.
S2.2 Valorar a quines administracions cal aplicar la llei
S8.27 Popularitzar la participació ciutadana
S3.18 Oferir diverses modalitats combinades per facilitar la participació de la diversitat de perfils.
S1.17 Preveure mecanismes d’avaluació amb la ciutadania
S9.2 Assegurar elements de seguiment en els marcs de la gestió participativa.
S8.18. Empoderar la ciutadana perquè pugui prendre el control dels processos
S.7.13. No obligar a utilitzar una plataforma digital de participació en concret.
S8.22 Posar en valor la diversitat en la participació
S8. 3 Establir la obligatorietat d’un Pla de comunicació
S6.11 Preveure la possibilitat de recompensar o remunerar la participació.
S5.14. Foment de la participació corresponsable
S8.28. Destinar recursos a la cerca activa de participants i treballar en espais informals
S4.5 Aprovar els processos de participació en els plens municipals o per decrets d’alcaldia
S2.16 Promoure l’ús de diversitat de llengües per arribar millor a diferents col·lectius
S9.10 Ampliar l'objecte de la participació en la gestió (o de la gestió participativa entre institucions i ciutadania) més enllà dels equipaments
S.7.5. La preceptivitat, tot i les seves limitacions, assegura un mínim de participació.
S5.16. Definir bé el marc dels processos
S3.17. La comunicació dels mecanismes deliberatius hauria d’interpel·lar a la diversitat de perfils
S4.4 Aprofitar les consultes públiques prèvies per fer processos de deliberació de qualitat
S.7.8. Obligar sempre a fer retorn com a estratègia per posar en valor la utilitat dels processos i mecanismes de participació.
S3.19 Habilitar i reconèixer registres de participants que permetin la participació de persones que no tenen la "ciutadania".
S4.2. Fer un mapa o relació de quins són els àmbits o polítiques que actualment regulen o fan referència a processos de participació.
S4.11 Contemplar la participació digital però sempre garantint els canals analògics i presencials
S8.2 Compromís d’aportar uns recursos mínims
S9.5 Adequació de l'oferta a les necessitats de la població.
S6.7 Formar i capacitar en participació per promoure la "cultura participativa"
S8.14. Clarificar i diferenciar les diferents formes de participació
S5.6 No fixar obligacions que no es puguin assumir
S4.12. Garantir una bona comunicació i difusió
S3.4 Que la llei serveixi per donar garanties i seguretat jurídica
S3.9 Establir compromisos en criteris que permetin avançar en la qualitat dels processos
S5.11 Adaptar els canals de comunicació als perfils de participants.
S2.5 Garantir el seguiment i l'avaluació dels processos
S.7.14. Augmentar la participació passa per connectar-la als interessos de la ciutadania i per comunicar-ne els beneficis.
S1.7 Avançar cap a un model de recursos d'acompanyament/suport a nivell supramunicipal
S.7.3. Establir un document de programació de les accions participatives a desenvolupar en un determinat termini.
S8.19. Utilitzar un llenguatge i un glossari entenedor
S8.7. Garantir el retorn i l’avaluació entesa com un procés de millora
S8.4 Valorar la idoneïtat d’obligar per llei a obrir les polítiques públiques a la participació
S.7.12. Prioritzar la dotació de recursos als ens locals en els recursos econòmics.
S8.6. Compromís institucional per una formació continuada en l’àmbit de la participació
S6.3 Clarificar la voluntat política i els marcs en relació als processos de participació
S4.7. Preveure la possibilitat d’establir bioregions intermunicipals per determinats processos
S3.14. Traslladar els criteris de qualitat també als espais digitals
S5.15. Garantir l’autonomia local en el disseny dels processos
S9.9 Condicionar la concurrència pública als requisits de qualitat-impacte positiu pel que fa als elements de cohesió i democratització de la gestió
S6.10. Importància d'anar a buscar als llocs naturals on estan les persones i no esperar a que vinguin.
S4.15. Impulsar un observatori català de la participació
S3.8. Aportar metodologia o recomanacions per planificar la participació en l'àmbit urbanístic
S5.1. Aprofitar la llei per impulsar un canvi de paradigma en les relacions amb la ciutadania
S2.13 Habilitar estratègies de participació digital com a complement a mecanismes presencials
S6.1 Posar la persona al centre a l'hora de pensar i promoure instruments de participació
S4.1 Aprofitar la redacció de la Llei de participació per derogar i substituir les referències normatives a la participació que apareixen en altres l
S6.15. Facilitar la participació de la ciutadania no organitzada en els espais de participació
S8.5 Preveure un mecanisme d’avaluació extern que doni garanties de qualitat
S1.2 Fer participació des de la voluntat, no pas des de l’obligació normativa
S6.8 Preveure unes normes de "cortesia" i respecte de la participació per donar seguretat a l'hora de participar.
S1.3 Facilitar un canvi cultural cap a la democràcia participativa i la innovació
S1.8 Facilitar eines digitals de codi obert i potenciar el Decidim com a infraestructura digital
S3.15. Aprofitar la llei per establir la possibilitat de participar a infants i adolescents.
S3. 11 No establir la perceptivitat dels processos de participació
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir