Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ja podeu debatre sobre els eixos:

Eix 1: compromís institucional  (Explicació de l'eix 1)

Eix 2: les regles del joc  (Explicació de l'eix 2)

Eix 3: les modalitats participatives i metodologia (Explicació de l'eix 3

Eix 4: accessibilitat i diversitat (Explicació de l'eix 4)

Eix 5: necessitats dels municipis petits (Explicació de l'eix 5)

173 propostes

S4.2. Fer un mapa o relació de quins són els àmbits o polítiques que actualment regulen o fan referència a processos de participació.
S5.15. Garantir l’autonomia local en el disseny dels processos
S.7.3. Establir un document de programació de les accions participatives a desenvolupar en un determinat termini.
S3.5. Preveure un òrgan col·legiat de garanties general en l’àmbit català
S2.14 Incloure un capítol de drets a la futura llei
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S9.14 Assegurar la integració als processos participatius de persones sense un dret absolut de ciutadania
S1.4 Definir i recomanar uns mínims per als mecanismes participatius
S3.10. Flexibilitat en les metodologies per no encotillar i limitar la creativitat.
S8.14. Clarificar i diferenciar les diferents formes de participació
S4.5 Aprovar els processos de participació en els plens municipals o per decrets d’alcaldia
S5.6 No fixar obligacions que no es puguin assumir
S8.11 Rebaixar el mínim de signatures ciutadanes per impulsar una iniciativa ciutadana
S.7.7. Preveure la participació preceptiva com a garantia davant d’ideologies contràries a la cultura participativa.
S5.14. Foment de la participació corresponsable
S8.2 Compromís d’aportar uns recursos mínims
Equipaments: bens comunitaris
Protecció de la iniciativa ciutadana i comunitària
S2.10 Preveure que la regulació ha d’anar acompanyada de recursos
S8.4 Valorar la idoneïtat d’obligar per llei a obrir les polítiques públiques a la participació
S1.14 Tenir present la diferència entre Barcelona i la resta de demarcacions
S4.4 Aprofitar les consultes públiques prèvies per fer processos de deliberació de qualitat
S.7.12. Prioritzar la dotació de recursos als ens locals en els recursos econòmics.
S4.9. Promoure recursos que siguin estructurals
S2.15 Incloure la obligatorietat de fer un mapa d'agents, i una memòria d’actuació, com a eines per facilitar la participació de la diversitat de col·
S6.7 Formar i capacitar en participació per promoure la "cultura participativa"
S5.5. Facilitar uns recursos mínims per poder impulsar processos
S3.3 Aprofitar la llei per incorporar un glossari que aclareixi els diferents conceptes
S.7.4. Tenir present que la preceptivitat per si sola no assegura la qualitat de la participació
S2.1 Valorar adequadament els pros i contres de regular mesures fer facilitar la inclusió als processos de participació
S2.18 Enfortir les comissions de seguiment
S2.9 Garantir uns mínims de recursos/infraestructures per a l'accessibilitat
S4.14. Definir uns indicadors en clau de qualitat i inclusivitat
S6.13 Impulsar mesures per arribar i fer participar els infants i el jovent.
Participació de la ciutadania en la realització acords institucionals
S3.1 Importància d’aprovar un document marc
S8.12. Reconèixer altres mecanismes o modalitats participatives amb especial atenció a les promocionades per la ciutadania
S5.9. Adaptar els recursos a les necessitats de territori i la població
S4.11 Contemplar la participació digital però sempre garantint els canals analògics i presencials
S8.17. Resoldre i definir la relació amb les consultes prèvies
S5.5. Establir uns criteris clars de quan cal impulsar un procés i en quines condicions
S8.16. Fixar la obligatorietat d’establir un únic espai de comunicació de referència
S4.10 Evitar la terminologia tècnica en la llei
S3.8. Aportar metodologia o recomanacions per planificar la participació en l'àmbit urbanístic
S6.6 Importància de la transversalitat per fer mecanismes ben ajustats a la realitat.
S8.10. Preveure que els òrgans sectorials disposin d’un pla de treball
S1.3 Facilitar un canvi cultural cap a la democràcia participativa i la innovació
S.7.6. La preceptivitat hauria d’anar acompanyada de recursos suficients
S2.2 Valorar a quines administracions cal aplicar la llei
S9.3 Enfortir l'estructura i recursos de l'Administració Pública per acompanyar a les entitats en la garantia de la qualitat de la participació
S8.27 Popularitzar la participació ciutadana
S8.15 Establir mínims de qualitat per qualsevol mecanisme participatiu i obligatorietat d’incorporar la perspectiva de gènere i la interseccional
S6.3 Clarificar la voluntat política i els marcs en relació als processos de participació
S2.13 Habilitar estratègies de participació digital com a complement a mecanismes presencials
S9.7 Assegurar el vincle amb el territori a través de la proximitat en la gestió que ofereix la gestió cívica.
S8.23. Facilitar la participació en horari laboral
S6.4. Anomenar els instruments de participació d’acord amb el tipus de participació que promouen
S4.7. Preveure la possibilitat d’establir bioregions intermunicipals per determinats processos
S8. 3 Establir la obligatorietat d’un Pla de comunicació
S9.6 Creació de vincle social i comunitari a través de la gestió cívica. Creació de teixit social.
S2.6 Regular els terminis i els temps de la participació
S2.16 Promoure l’ús de diversitat de llengües per arribar millor a diferents col·lectius
S3.14. Traslladar els criteris de qualitat també als espais digitals
S3.16. Obrir la mirada i establir mecanismes per afavorir una participació inclusiva
S6.5. Introduir la participació de manera progressiva
S1.6 Més perfils tècnics especialitzats a tots els nivells administratius
S9.5 Adequació de l'oferta a les necessitats de la població.
S1.7 Avançar cap a un model de recursos d'acompanyament/suport a nivell supramunicipal
S9.1 Governança de l'espai per un òrgan regulat i obert a la participació constant.
S2.20 No regular les diferents modalitats perquè pot limitar-ne la creativitat
S9.10 Ampliar l'objecte de la participació en la gestió (o de la gestió participativa entre institucions i ciutadania) més enllà dels equipaments
S1.18 Regular la millora de les eines d'informació per arribar a tothom i facilitar la participació
S4.16. Establir un mecanisme de garanties on recórrer quan es vulneren els drets
S8.20. Incorporar un capítol de drets
S6.10. Importància d'anar a buscar als llocs naturals on estan les persones i no esperar a que vinguin.
S5.11 Adaptar els canals de comunicació als perfils de participants.
S5.1. Aprofitar la llei per impulsar un canvi de paradigma en les relacions amb la ciutadania
S1.13 Atendre l’especificitat dels municipis petits
S8.22 Posar en valor la diversitat en la participació
S4.13. Facilitar l’obtenció de dades dels participants per poder veure a qui estem arribant i a qui no.
S8.9. Coordinació dels diferents espais i mecanismes participatius
S6.16. Aprofitar els punts Òmnia per a la capacitació digital
S1.10 Regulació només de base per a la participació digital
S1.1 Regular preservant l'autonomia municipal
S5.7. Aprofitar recursos existents i fomentar el treball en xarxa
S3.17. La comunicació dels mecanismes deliberatius hauria d’interpel·lar a la diversitat de perfils
S3.19 Habilitar i reconèixer registres de participants que permetin la participació de persones que no tenen la "ciutadania".
S9.9 Condicionar la concurrència pública als requisits de qualitat-impacte positiu pel que fa als elements de cohesió i democratització de la gestió
S8.13. Possibilitat de remunerar la participació
S6.1 Posar la persona al centre a l'hora de pensar i promoure instruments de participació
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S6.15. Facilitar la participació de la ciutadania no organitzada en els espais de participació
S8.28. Destinar recursos a la cerca activa de participants i treballar en espais informals
S.7.5. La preceptivitat, tot i les seves limitacions, assegura un mínim de participació.
S6.9. Importància de parlar el llenguatge de la ciutadania per atreure'ls a participar.
S3.6 Evitar un excés de regulació que permeti la impugnació per part de lobbies
S9.11 La llei ha de perfilar i obrir la possibilitat de gestió cívica i donar-hi seguretat jurídica.
S9.12 Preveure la gestió cívica a una llei dona resposta a una demanda social creixent.
S.7.11. Regular l’assignació dels recursos necessaris per promoure la participació ciutadana.
S4.8. Atendre les especificitats dels micropobles i municipis petits en la futura llei.
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir