Pla Director de Mobilitat del Camp de Tarragona
#MobilitatCampTarragona Pla Director de Mobilitat del Camp de Tarragona
En aquest espai la ciutadania pot aportar les propostes que consideri oportunes fins al 31 de desembre. Per a facilitar l’organització de la informació, les contribucions s’estructuren en temes:
- Modes sostenibles (mobilitat a peu, bicicleta i VMPs, i transport públic).
- Vehicle privat, aparcament i intermodalitat (vehicle privat motoritzat, intermodalitat i aparcament de tots els modes).
- Generació de mobilitat (àrees d’activitat econòmica i mercaderies, governança i planejament, i mobilitat turística).
- Costos socials i ambientals (seguretat viària, impactes de la mobilitat i sostenibilitat, i conscienciació)
- Altres aspectes de la mobilitat (dimensió social de la mobilitat, mobilitat col·laborativa i smart mobility, i mobilitat a les zones de baixa densitat de població).
93 propostes
Filtra per:
El següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultatsEl següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultats
Ordenar propostes:
Resultats per pàgina:
Problema: Falta d'una política d'aparcaments perifèrics/dissuasius a les estacions./Proposta:...
Existeixen disputes territorials per l’oferta del transport públic que complexitzen avançar en...
Els horaris actuals i les freqüències de tren en hores punta no són dignes de la segona àrea...
Les mercaderies que entren i surten de Catalunya haurien de transportar-se amb una xarxa de trens...
Les estacions de tren a alguns municipis del Camp com Cambrils, Salou-Port Aventura o Tarragona,...
Crec que per a moltes usuaris del transport públic al Camp de Tarragona un dels principals...
Els VMP són l'oportunitat de reduir el nombre de cotxes.
Incentivar la creació de bicibusos.
Sensibilització de joves en l'ús de la bicicleta.
Existeix una demonització dels VMP.
Fomentar l'ús amb incentius personals o laborals a l'hora d'utilitzar la bicicleta.
Problemàtica: Greuge comparatiu entre VMP i Bicicleta. / Proposta: Els VMP han de tenir la...
La bicicleta augmenta la salut i la sostenibilitat de la mobilitat urbana. Ha de ser el futur.
La bicicleta es contempla com a esport, no com a mode de mobilitat.
Avantatges transversals de la bicicleta (Salut, contaminació, espai). La bicicleta promou la...
Falta de xarxa ciclable. Manca d'infraestructura per la bici. Carrils bici insuficients i...
Carrils bici poc protegits del vehicle a motor.
Fer calçades més àmplies a les carreteres interiors que no tenen voral.
Interconnectar les xarxes de carrils bici dels diferents municipis. Fer xarxa ciclable...
Implementar, potenciar i promocionar un sistema de bicicleta compartida al territori.
Hi ha molta infraestructura per vehicle a motor i molt poca per la mobilitat ciclista .
Copiar/Aprendre de models d’infraestructura ciclista que funcionen.
Recuperar i adaptar la xarxa de camins rurals.
La xarxa ciclista no és apta per totes les necessitats i edats.
Acostar les xarxes de carrils bici als centres generadors de mobilitat.
Existeix un buit en l’atribució de responsabilitats en cas d’accidents amb VMP implicat producte...
Es dona una manca de seguretat en la circulació pels usuaris de bicicleta i VMP al territori.
És necessari l’ús obligatori de casc en aquests vehicles.
Manca de visibilitat i seguretat en l'ús de VMP.
Proposar la informació i difusió de les normes d'ús de la bicicleta i els VMP.
És necessari reprimir els infractors amb VMP i incrementar la vigilància i el control.
Problema: Diversitat regulació viària. Manca de formació i regulació. / Proposta: Homogeneïtzar...
Seguretat d'infraestructures segons el cas.
Prohibició patinets al transport públic. Restriccions injustificades d'entrada de VMP al...
Falta de busos llançadora que connectin amb Reus.
Portabicicletes al transport públic. Oportunitat de fer servir bicis/VMP al transport públic....
És necessari implementar una xarxa pública accessible de VMP vora als aparcaments dissuasius.
Cal fer estudis per millorar la convivència de la micromobilitat al transport públic.
Problema: Falta de promoció de la multimodalitat./Proposta: TramCamp és una oportunitat per...
Tarragona ciutat: estació FFCC i bus mal interconnectades.
Aparcament dissuasiu + connexió amb transport públic.
Els cotxes i l'aparcament han d'estar als extraradis i la bicicleta i el VMP al centre.
Falta de solucions reals per la intermodalitat.
Intermodalitat és un servei necessari que requereix de la organització entre municipis.
Fi concessió dels busos interurbans el 2028: renegociar clàusules. Aprofitar la renovació per...
Petits focus d'intermodalitat: aparcaments de bici a les parades de bus.
Afegir més nodes per la intermodalitat i crear punts d’elevat servei d’intermodalitat.
Llançadores poblacions petites. Millora de l'oferta de transport de forma estratègica a les zones...
Dissenyar les expedicions de busos des dels pobles sense tren en sincronia amb les expedicions...
Afavorir la creació d'una app web per compartir cotxe (tipus canal de l'àgora) a les zones rurals.