Pla Director de Mobilitat del Camp de Tarragona
#MobilitatCampTarragona Pla Director de Mobilitat del Camp de Tarragona
En aquest espai la ciutadania pot aportar les propostes que consideri oportunes fins al 31 de desembre. Per a facilitar l’organització de la informació, les contribucions s’estructuren en temes:
- Modes sostenibles (mobilitat a peu, bicicleta i VMPs, i transport públic).
- Vehicle privat, aparcament i intermodalitat (vehicle privat motoritzat, intermodalitat i aparcament de tots els modes).
- Generació de mobilitat (àrees d’activitat econòmica i mercaderies, governança i planejament, i mobilitat turística).
- Costos socials i ambientals (seguretat viària, impactes de la mobilitat i sostenibilitat, i conscienciació)
- Altres aspectes de la mobilitat (dimensió social de la mobilitat, mobilitat col·laborativa i smart mobility, i mobilitat a les zones de baixa densitat de població).
93 propostes
Filtra per:
El següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultatsEl següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultats
Ordenar propostes:
Resultats per pàgina:
Problema: Falta de formació en educació viària en centres escolars./ Proposta: ADEVIC.org...
És necessari mantenir una formació dels conductors al llarg del temps per refrescar i actualitzar...
És necessari implementar una xarxa pública accessible de VMP vora als aparcaments dissuasius.
Cal reforçar el teletreball al territori.
El municipi de l'Albiol té 18 persones empadronades al poble, algunes en alguns dels masos del...
Existeixen disputes territorials per l’oferta del transport públic que complexitzen avançar en...
Falta intermodalitat a Salou.
Falta de busos llançadora que connectin amb Reus.
Manca de visibilitat i seguretat en l'ús de VMP.
Avantatges transversals de la bicicleta (Salut, contaminació, espai). La bicicleta promou la...
Els horaris actuals i les freqüències de tren en hores punta no són dignes de la segona àrea...
Afegir més nodes per la intermodalitat i crear punts d’elevat servei d’intermodalitat.
Hi ha una manca de sentit de territori al Camp de Tarragona.
La bicicleta es contempla com a esport, no com a mode de mobilitat.
Problema: Estació AVE mal connectada amb el conjunt del Camp de Tarragona (nord). Manca estació...
Implementar, potenciar i promocionar un sistema de bicicleta compartida al territori.
Els VMP són l'oportunitat de reduir el nombre de cotxes.
Fer calçades més àmplies a les carreteres interiors que no tenen voral.
La Selva del Camp es troba a 18 minuts de la capital de la província, pero sense línia directa...
La xarxa ciclista no és apta per totes les necessitats i edats.
Regular l’assetjament viari.
Acostar les xarxes de carrils bici als centres generadors de mobilitat.
Cal fer estudis per millorar la convivència de la micromobilitat al transport públic.
Seguretat d'infraestructures segons el cas.
Hi ha una manca d’oferta de transport públic. Hi ha dèficit d’inversió en transport públic. Hi ha...
Afavorir la creació d'una app web per compartir cotxe (tipus canal de l'àgora) a les zones rurals.
Aprofitar les ZBE per reordenar l'espai del cotxe als centres.
És necessari l’ús obligatori de casc en aquests vehicles.
Petits focus d'intermodalitat: aparcaments de bici a les parades de bus.
Les mercaderies que entren i surten de Catalunya haurien de transportar-se amb una xarxa de trens...
Nodes intermodals identificables a cada municipi i connectats entre ells.
Carrils bici poc protegits del vehicle a motor.
Proposar la informació i difusió de les normes d'ús de la bicicleta i els VMP.
Copiar/Aprendre de models d’infraestructura ciclista que funcionen.
Existeix un buit en l’atribució de responsabilitats en cas d’accidents amb VMP implicat producte...
Línies directes de bus interurbà.
Prohibició patinets al transport públic. Restriccions injustificades d'entrada de VMP al...
Falta de solucions reals per la intermodalitat.
Considero que es necessari e imprescindible dotar de transport públic al nuclis habitats. Que...
Massa aposta pel cotxe elèctric: El cotxe elèctric no és la solució, també és ineficient.
Bon dia,El Vendrell necessita disposar d'una molt major freqüència de connexió amb bus cap a BCN,...
Jo i més gent que conec que treballem al sector d'hosteleria els dies d'entre setmana molts surto...
Dependència del vehicle privat és un problema per la mobilitat de la gent gran.
Percepció negativa dels aparcaments vora de les estacions.
La bicicleta augmenta la salut i la sostenibilitat de la mobilitat urbana. Ha de ser el futur.
Intermodalitat amb molta aposta pel futur: estació intermodal. Estació intermodal: aprofitar per...
Cal millorar la competitivitat del transport públic.
Cal planificar adequadament el model urbà i territorial al que es vol arribar.
Existeix una demonització dels VMP.
Les estacions de tren a alguns municipis del Camp com Cambrils, Salou-Port Aventura o Tarragona,...
Alta dependència del cotxe i poques alternatives realment competitives.
Problema: Falta d'una política d'aparcaments perifèrics/dissuasius a les estacions./Proposta:...
Els cotxes i l'aparcament han d'estar als extraradis i la bicicleta i el VMP al centre.
Interconnectar les xarxes de carrils bici dels diferents municipis. Fer xarxa ciclable...
Millorar la xarxa de transport públic per als residents, treballadors/es i també per als...
La topografia de la ciutat de Tarragona suposa un repte pel foment del transport públic i la...
Excés d'infraestructura per vehicle privat.
És necessari reprimir els infractors amb VMP i incrementar la vigilància i el control.
Aprofitar les bones connexions viàries.
Crec que per a moltes usuaris del transport públic al Camp de Tarragona un dels principals...
Forma part del desig i de la voluntat de la població el tenir un transport públic integrat al...
Fi concessió dels busos interurbans el 2028: renegociar clàusules. Aprofitar la renovació per...
Sensibilització de joves en l'ús de la bicicleta.
Hem adaptat les ciutats el cotxe i ara resulta un mitjà molt còmode i difícil d’abandonar.
Seria de molt bon ús millorar la comunicació entre poblats i la ciutat de tarragona/reus, hi han...
Les comarques de Tarragona tenen més de 1.000 km de carreteres entre l'Estat, GENCAT i la...
Intermodalitat és un servei necessari que requereix de la organització entre municipis.
Problema: Falta de promoció de la multimodalitat./Proposta: TramCamp és una oportunitat per...
Tarragona ciutat: estació FFCC i bus mal interconnectades.
Falta de compromís institucional per impulsar la micromobilitat.
Es dona una manca de seguretat en la circulació pels usuaris de bicicleta i VMP al territori.
La connexió de ferrocarril ha de vertebrar el territori, no només la llarga distància.
Problemàtica: Greuge comparatiu entre VMP i Bicicleta. / Proposta: Els VMP han de tenir la...
Portabicicletes al transport públic. Oportunitat de fer servir bicis/VMP al transport públic....
Fomentar l'ús amb incentius personals o laborals a l'hora d'utilitzar la bicicleta.
Aparcament dissuasiu + connexió amb transport públic.
Crec que en general hi ha una manca de informació per poder arribar a agafar les linies de bus,...
Recuperar i adaptar la xarxa de camins rurals.
El ferrocarril és el mitjà més eficient, s'ha de promocionar.
Una bona proposta seria poder recarregar la teva targeta online, evitant el fet de haver d’anar...
Són necessàries estacions d’intermodalitat a l’interior del territori.
Manca de dades públiques d'accidentalitat per adequar la percepció del risc.
Llançadores poblacions petites. Millora de l'oferta de transport de forma estratègica a les zones...
Cal control de velocitat urbana: Ciutats 30.
Falta de xarxa ciclable. Manca d'infraestructura per la bici. Carrils bici insuficients i...
Incentivar la creació de bicibusos.
Més disponibilitat de viatges al aeroport de Reus als països d'Europa tot l'any.
Dissenyar les expedicions de busos des dels pobles sense tren en sincronia amb les expedicions...
Bona tardahi ha diverses àrees problemàtiques:
pont i anell prop de Park Central
de parc de...
pont i anell prop de Park Central
de parc de...
Es detecta la necessitat de redactar bons inventaris de camins, elaborats per tècnics molt...
Problema: Diversitat regulació viària. Manca de formació i regulació. / Proposta: Homogeneïtzar...
Vehicle privat ocupa molt d'espai a la via pública. El cotxe ocupa el 99% de l’espai front al 1%...
Hi ha molta infraestructura per vehicle a motor i molt poca per la mobilitat ciclista .