Pla Director de Mobilitat del Camp de Tarragona
#MobilitatCampTarragona Pla Director de Mobilitat del Camp de Tarragona
En aquest espai la ciutadania pot aportar les propostes que consideri oportunes fins al 31 de desembre. Per a facilitar l’organització de la informació, les contribucions s’estructuren en temes:
- Modes sostenibles (mobilitat a peu, bicicleta i VMPs, i transport públic).
- Vehicle privat, aparcament i intermodalitat (vehicle privat motoritzat, intermodalitat i aparcament de tots els modes).
- Generació de mobilitat (àrees d’activitat econòmica i mercaderies, governança i planejament, i mobilitat turística).
- Costos socials i ambientals (seguretat viària, impactes de la mobilitat i sostenibilitat, i conscienciació)
- Altres aspectes de la mobilitat (dimensió social de la mobilitat, mobilitat col·laborativa i smart mobility, i mobilitat a les zones de baixa densitat de població).
93 propostes
Filtra per:
El següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultatsEl següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultats
Ordenar propostes:
Resultats per pàgina:
Considero que es necessari e imprescindible dotar de transport públic al nuclis habitats. Que...
Es detecta la necessitat de redactar bons inventaris de camins, elaborats per tècnics molt...
Les comarques de Tarragona tenen més de 1.000 km de carreteres entre l'Estat, GENCAT i la...
Bon dia,El Vendrell necessita disposar d'una molt major freqüència de connexió amb bus cap a BCN,...
El municipi de l'Albiol té 18 persones empadronades al poble, algunes en alguns dels masos del...
La Selva del Camp es troba a 18 minuts de la capital de la província, pero sense línia directa...
Més disponibilitat de viatges al aeroport de Reus als països d'Europa tot l'any.
Bona tardahi ha diverses àrees problemàtiques:
pont i anell prop de Park Central
de parc de...
pont i anell prop de Park Central
de parc de...
Cal reforçar el teletreball al territori.
Cal planificar adequadament el model urbà i territorial al que es vol arribar.
Existeixen disputes territorials per l’oferta del transport públic que complexitzen avançar en...
Forma part del desig i de la voluntat de la població el tenir un transport públic integrat al...
La topografia de la ciutat de Tarragona suposa un repte pel foment del transport públic i la...
Hi ha una manca de sentit de territori al Camp de Tarragona.
Cal millorar la competitivitat del transport públic.
Hi ha una manca d’oferta de transport públic. Hi ha dèficit d’inversió en transport públic. Hi ha...
Línies directes de bus interurbà.
La connexió de ferrocarril ha de vertebrar el territori, no només la llarga distància.
El ferrocarril és el mitjà més eficient, s'ha de promocionar.
Falta de compromís institucional per impulsar la micromobilitat.
Regular l’assetjament viari.
Problema: Falta de formació en educació viària en centres escolars./ Proposta: ADEVIC.org...
És necessari mantenir una formació dels conductors al llarg del temps per refrescar i actualitzar...
Massa aposta pel cotxe elèctric: El cotxe elèctric no és la solució, també és ineficient.
Hem adaptat les ciutats el cotxe i ara resulta un mitjà molt còmode i difícil d’abandonar.
Vehicle privat ocupa molt d'espai a la via pública. El cotxe ocupa el 99% de l’espai front al 1%...
Alta dependència del cotxe i poques alternatives realment competitives.
Excés d'infraestructura per vehicle privat.
Percepció negativa dels aparcaments vora de les estacions.
Aprofitar les ZBE per reordenar l'espai del cotxe als centres.
Aprofitar les bones connexions viàries.
Manca de dades públiques d'accidentalitat per adequar la percepció del risc.
Cal control de velocitat urbana: Ciutats 30.
Dependència del vehicle privat és un problema per la mobilitat de la gent gran.
Intermodalitat amb molta aposta pel futur: estació intermodal. Estació intermodal: aprofitar per...
Falta intermodalitat a Salou.
Problema: Estació AVE mal connectada amb el conjunt del Camp de Tarragona (nord). Manca estació...
Nodes intermodals identificables a cada municipi i connectats entre ells.
Són necessàries estacions d’intermodalitat a l’interior del territori.
Afavorir la creació d'una app web per compartir cotxe (tipus canal de l'àgora) a les zones rurals.
Dissenyar les expedicions de busos des dels pobles sense tren en sincronia amb les expedicions...
Llançadores poblacions petites. Millora de l'oferta de transport de forma estratègica a les zones...
Afegir més nodes per la intermodalitat i crear punts d’elevat servei d’intermodalitat.
Petits focus d'intermodalitat: aparcaments de bici a les parades de bus.
Fi concessió dels busos interurbans el 2028: renegociar clàusules. Aprofitar la renovació per...
Intermodalitat és un servei necessari que requereix de la organització entre municipis.
Falta de solucions reals per la intermodalitat.
Els cotxes i l'aparcament han d'estar als extraradis i la bicicleta i el VMP al centre.
Problema: Falta d'una política d'aparcaments perifèrics/dissuasius a les estacions./Proposta:...
Aparcament dissuasiu + connexió amb transport públic.
Tarragona ciutat: estació FFCC i bus mal interconnectades.
Problema: Falta de promoció de la multimodalitat./Proposta: TramCamp és una oportunitat per...
Cal fer estudis per millorar la convivència de la micromobilitat al transport públic.
És necessari implementar una xarxa pública accessible de VMP vora als aparcaments dissuasius.
Portabicicletes al transport públic. Oportunitat de fer servir bicis/VMP al transport públic....
Falta de busos llançadora que connectin amb Reus.
Prohibició patinets al transport públic. Restriccions injustificades d'entrada de VMP al...
Seguretat d'infraestructures segons el cas.
Problema: Diversitat regulació viària. Manca de formació i regulació. / Proposta: Homogeneïtzar...
És necessari reprimir els infractors amb VMP i incrementar la vigilància i el control.
Proposar la informació i difusió de les normes d'ús de la bicicleta i els VMP.
Manca de visibilitat i seguretat en l'ús de VMP.
És necessari l’ús obligatori de casc en aquests vehicles.
Es dona una manca de seguretat en la circulació pels usuaris de bicicleta i VMP al territori.
Existeix un buit en l’atribució de responsabilitats en cas d’accidents amb VMP implicat producte...
Acostar les xarxes de carrils bici als centres generadors de mobilitat.
La xarxa ciclista no és apta per totes les necessitats i edats.
Recuperar i adaptar la xarxa de camins rurals.
Copiar/Aprendre de models d’infraestructura ciclista que funcionen.
Hi ha molta infraestructura per vehicle a motor i molt poca per la mobilitat ciclista .
Implementar, potenciar i promocionar un sistema de bicicleta compartida al territori.
Interconnectar les xarxes de carrils bici dels diferents municipis. Fer xarxa ciclable...
Fer calçades més àmplies a les carreteres interiors que no tenen voral.
Carrils bici poc protegits del vehicle a motor.
Falta de xarxa ciclable. Manca d'infraestructura per la bici. Carrils bici insuficients i...
Avantatges transversals de la bicicleta (Salut, contaminació, espai). La bicicleta promou la...
La bicicleta es contempla com a esport, no com a mode de mobilitat.
La bicicleta augmenta la salut i la sostenibilitat de la mobilitat urbana. Ha de ser el futur.
Problemàtica: Greuge comparatiu entre VMP i Bicicleta. / Proposta: Els VMP han de tenir la...
Fomentar l'ús amb incentius personals o laborals a l'hora d'utilitzar la bicicleta.
Existeix una demonització dels VMP.
Sensibilització de joves en l'ús de la bicicleta.
Incentivar la creació de bicibusos.
Els VMP són l'oportunitat de reduir el nombre de cotxes.
Millorar la xarxa de transport públic per als residents, treballadors/es i també per als...
Jo i més gent que conec que treballem al sector d'hosteleria els dies d'entre setmana molts surto...
Els horaris actuals i les freqüències de tren en hores punta no són dignes de la segona àrea...
Seria de molt bon ús millorar la comunicació entre poblats i la ciutat de tarragona/reus, hi han...
Una bona proposta seria poder recarregar la teva targeta online, evitant el fet de haver d’anar...
Crec que en general hi ha una manca de informació per poder arribar a agafar les linies de bus,...
Les mercaderies que entren i surten de Catalunya haurien de transportar-se amb una xarxa de trens...
Les estacions de tren a alguns municipis del Camp com Cambrils, Salou-Port Aventura o Tarragona,...
Crec que per a moltes usuaris del transport públic al Camp de Tarragona un dels principals...