" class="part-icon-bars">

Pla Director de Mobilitat del Camp de Tarragona

#MobilitatCampTarragona Pla Director de Mobilitat del Camp de Tarragona

Fase 4 de 4
Retorn 31/03/2024 - 10/11/2024
Fases del procés

En aquest espai la ciutadania pot aportar les propostes que consideri oportunes fins al 31 de desembre. Per a facilitar l’organització de la informació, les contribucions s’estructuren en temes: 

  • Modes sostenibles (mobilitat a peu, bicicleta i VMPs, i transport públic).
  • Vehicle privat, aparcament i intermodalitat (vehicle privat motoritzat, intermodalitat i aparcament de tots els modes).
  • Generació de mobilitat (àrees d’activitat econòmica i mercaderies, governança i planejament, i mobilitat turística).
  • Costos socials i ambientals (seguretat viària, impactes de la mobilitat i sostenibilitat, i conscienciació)
  • Altres aspectes de la mobilitat (dimensió social de la mobilitat, mobilitat col·laborativa i smart mobility, i mobilitat a les zones de baixa densitat de població).

93 propostes

El següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.

Estat
Categoria
Origen
Crec que en general hi ha una manca de informació per poder arribar a agafar les linies de bus,...
Seguretat d'infraestructures segons el cas.
Dissenyar les expedicions de busos des dels pobles sense tren en sincronia amb les expedicions...
Falta de solucions reals per la intermodalitat.
Existeixen disputes territorials per l’oferta del transport públic que complexitzen avançar en...
Tarragona ciutat: estació FFCC i bus mal interconnectades.
Hem adaptat les ciutats el cotxe i ara resulta un mitjà molt còmode i difícil d’abandonar.
Problema: Falta de promoció de la multimodalitat./Proposta: TramCamp és una oportunitat per...
Fomentar l'ús amb incentius personals o laborals a l'hora d'utilitzar la bicicleta.
Sensibilització de joves en l'ús de la bicicleta.
Intermodalitat amb molta aposta pel futur: estació intermodal. Estació intermodal: aprofitar per...
Problema: Falta d'una política d'aparcaments perifèrics/dissuasius a les estacions./Proposta:...
Aprofitar les ZBE per reordenar l'espai del cotxe als centres.
Alta dependència del cotxe i poques alternatives realment competitives.
La Selva del Camp es troba a 18 minuts de la capital de la província, pero sense línia directa...
Aparcament dissuasiu + connexió amb transport públic.
Jo i més gent que conec que treballem al sector d'hosteleria els dies d'entre setmana molts surto...
Portabicicletes al transport públic. Oportunitat de fer servir bicis/VMP al transport públic....
Aprofitar les bones connexions viàries.
Falta de busos llançadora que connectin amb Reus.
Existeix un buit en l’atribució de responsabilitats en cas d’accidents amb VMP implicat producte...
Cal fer estudis per millorar la convivència de la micromobilitat al transport públic.
Forma part del desig i de la voluntat de la població el tenir un transport públic integrat al...
Avantatges transversals de la bicicleta (Salut, contaminació, espai). La bicicleta promou la...
Falta de xarxa ciclable. Manca d'infraestructura per la bici. Carrils bici insuficients i...
Massa aposta pel cotxe elèctric: El cotxe elèctric no és la solució, també és ineficient.
Problema: Estació AVE mal connectada amb el conjunt del Camp de Tarragona (nord). Manca estació...
Problema: Falta de formació en educació viària en centres escolars./ Proposta: ADEVIC.org...
Petits focus d'intermodalitat: aparcaments de bici a les parades de bus.
Proposar la informació i difusió de les normes d'ús de la bicicleta i els VMP.
Prohibició patinets al transport públic. Restriccions injustificades d'entrada de VMP al...
Falta intermodalitat a Salou.
Regular l’assetjament viari.
Es dona una manca de seguretat en la circulació pels usuaris de bicicleta i VMP al territori.
Acostar les xarxes de carrils bici als centres generadors de mobilitat.
Hi ha una manca de sentit de territori al Camp de Tarragona.
Cal millorar la competitivitat del transport públic.
El ferrocarril és el mitjà més eficient, s'ha de promocionar.
Són necessàries estacions d’intermodalitat a l’interior del territori.
Línies directes de bus interurbà.
La connexió de ferrocarril ha de vertebrar el territori, no només la llarga distància.
Percepció negativa dels aparcaments vora de les estacions.
Hi ha una manca d’oferta de transport públic. Hi ha dèficit d’inversió en transport públic. Hi ha...
Bona tardahi ha diverses àrees problemàtiques:
pont i anell prop de Park Central
de parc de...
Dependència del vehicle privat és un problema per la mobilitat de la gent gran.
Afavorir la creació d'una app web per compartir cotxe (tipus canal de l'àgora) a les zones rurals.
Més disponibilitat de viatges al aeroport de Reus als països d'Europa tot l'any.
Els horaris actuals i les freqüències de tren en hores punta no són dignes de la segona àrea...