Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Pots deixar la teva proposta relacionada amb els eixos de debat del procés:

  • Eix 1: Foment de l'eficiència energètica i el desenvolupament de les energies renovables
  • Eix 2: Descarbonització de l'economia
  • Eix 3: Impuls del coneixement, la recerca i la competitivitat en la transició energètica i la neutralitat climàtica
  • Eix 4: L'efecte social i transversal de la transició energètica i la neutralitat climàtica

269 propostes

Formació de professorat secundaria i FP en tecnologies d'hidrogen
Eix 3 Impuls del coneixement, la recerca i la competitivitat en la transició energètica i la neutralitat climàtica
La lluita contra la pobresa energètica no es limita a l'accés als subministraments
Cal parlar del model alimentari i els proveïdors dels propis serveis públics.
Liderar des de l'exemple (la reducció de la mobilitat) - 2
Afegir linia estratègica: Lluitar contra la pobresa de transport
Accions per mitigar l'impacte de la descarbonització
Promoure la rehabilitació energètica sense deixar ningú enrere
Apostar per una mirada de país global
Utilitzar un llenguatge concret i evitar les generalitats.
En la planificació del PINECCAT30 tenir present les competències de la Generalitat i centrar-se en elles
El PINECCAT30 hauria de fixar objectius concret anuals amb previsió de mecanismes d’ajust i plans de contingència.
Mecanismes de control de les regulacions.
Disposar de dades fiables i clares.
Acció 42 Aclarir com s'estableix un nou mercat elèctric tenint en compte competències
Estudiar els avantatges i inconvenients de sistemes centralitzats o descentralitzats de generació d’energia.
Analitzar els costos de transport de la fusta i promocionar el producte de proximitat.
Tenir en compte la feina feta per la Red Española para el Desarrollo Sostenible.
Renovar, preparar i adequar la xarxa de distribució d'energia.
Tenir present on necessitem més energia per produir-ne més.
Generar les condicions adequades per a les xarxes elèctriques.
Seguir els plans de transició energètica de cada territori d'acord amb els seus recursos endògens.
Potenciar xarxes locals de districte.
Potenciar els sistemes d’emmagatzematge d’energia.
Aprofitar l'energia hidroelèctrica per a l’emmagatzematge.
Millorar la gestió amb les companyies distribuïdores.
Forçar les energètiques per facilitar la transició a l’autoconsum.
Avaluar si les energies renovables podran assumir el tancament de les nuclears.
Prioritzar l’energia fotovoltaica i eòlica perquè són les més madures.
No perdre sol agrari per posar renovables per alimentar grans urbs.
Impulsar l’autoconsum sobre teulades.
Ampliació dels ratis per afavorir el desplegament de renovables.
Aprofitar l’experiència i la feina feta pels ens locals.
Identificar els pols d'activitat que generen mobilitat obligada i obligar-los a oferir mesures de transport públic o pagar per millorar el transport p
Potenciar el transport públic fent-lo més eficaç i eficient.
Electrificar el transport marítim.
La solució de biogàs no parla de la reducció de la cabana ramadera.
Potenciar i facilitar l’autoconsum energètic, després els parcs distribuïts i després els parcs més grans.
Impulsar l’autoconsum col·lectiu i les comunitats energètiques donant-les a conèixer.
Millorar la connexió de l’energia eòlica i la fotovoltaica a la xarxa de distribució.
Eliminar les barreres que les distribuïdores posen a l’autoconsum.
Potenciar la generació distribuïda a petita escala.
Balanços comarcals de consum-generació.
Fomentar les tecnologies de la bomba de calor en la indústria.
Potenciar l'ús de biomassa allà on hi ha la matèria prima mitjançant instal·lacions comunals que generin energia.
Treure més rendibilitat de les explotacions forestals.
Sensibilitzar sobre la gestió i aprofitament forestal.
Estudiar la potencialitat de l’ús de l’hidrogen verd amb transparència.
Pensar bé com es potencia l'hidrogen verd en aquells casos que no és possible l’electrificació, perquè hi ha una mica de bombolla.
Gravar la importació de fustes d'altres països.
Potenciar plantes de biogàs vinculades al sector ramader.
Pla mobilitat general de Catalunya.
Facilitar l’accés a llicències per desenvolupar el potencial d’aprofitament energètic que hi ha en la gestió de residus.
Desenvolupar la geotèrmia.
Aposta decidida per l’hidrogen verd com una alternativa futura.
Potencial de l’hidrogen verd per acumular l’energia que generen les renovables.
Aprofitar les xarxes de gas per distribuir l’hidrogen verd barrejat.
Planificar la mobilitat amb criteris de sostenibilitat sobretot en petits municipis.
En totes les conversions d'energia hi ha pèrdua d’energia.
Tenir present la inestabilitat de l'hidrogen verd i l’energia que requereix el seu transport.
Potenciar la mobilitat elèctrica.
Promoure una electrificació de la mobilitat selectiva i ben pensada.
Millorar el transport públic de les àrees metropolitanes.
Centrals hidràuliques reversibles.
Fomentar l’ús de les bicicletes elèctriques.
Potenciar l’ús de cotxes compartits i equiparar-los al transport públic.
Afegir vagons per a mercaderies en trens de passatgers.
Promoure mobilitat a peu i bicicleta urbanes i interurbana de proximitat: fer-la operativa com a mode quotidià.
Digitalització del transport públic.
Recuperar les antigues vies de tren per a tramvies.
Aprofitar els sòls degradats i antropitzats per posar renovables.
Millorar el transport públic en general i en especial en les zones més rurals o menys densament poblades.
Millorar l’eficiència energètica del transport públic a partir de les noves concessions.
Electrificar el transport públic i fer una bona planificació.
Posar les coses fàcils per avançar cap a la transició energètica.
Promoure els intercanviadors modals locals per fer més eficient la mobilitat.
Exemplaritat de la Generalitat al ubicar els equipaments que generen mobilitat obligada.
Potenciar una estratègia industrial en l’àmbit de la mobilitat.
Promoure el transport de mercaderies sostenible. Aprofitar la xarxa de ferrocarril pel transport de mercaderies.
Agilitzar la tramitació per impulsar el desplegament de les infraestructures de recàrrega.
Millorar la xarxa elèctrica de recàrrega de vehicles.
Facilitar la transició cap al cotxe elèctric amb tot el que implica (cost, punts de càrrega...).
Centrar el vehicle elèctric per a determinats usos: transport públic, transport de mercaderies, però no per seguir potenciant el vehicle particular.
Reclamar la gestió autonòmica de l’electromobilitat a l’Estat.
Reorientació dels fons MOVES cap als sectors intensius de l’automòbil.
Millorar el sistema d’ajuts a l’adquisició de vehicles elèctrics.
Tenir present l’impacte ambiental del cotxe elèctric.
Planificar l’eliminació gradual dels vehicles de combustió.
Prioritzar la creació de la xarxa de punts de càrrega de vehicle elèctric.
Millorar la normativa de les instal·lacions de recàrrega dels vehicles elèctrics.
Garantir que la instal·lació d’infraestructures de recàrrega de vehicles elèctrics la realitzen professionals acreditats i que estan en bones condicio
Desplegament de la llei del canvi climàtic i vincular amb el pressupost de carboni.
Cal complir amb les planificacions ja fetes.
No introduir obligacions quan encara falta marc normatiu per la captura de CO2.
Mantenir els cultius i tecnificar i adaptar l’agricultura al canvi climàtic.
Potenciar la construcció d’habitatges amb fusta.
Apostar per l’ecodisseny per millorar l’eficiència energètica en els processos industrials.
Alerta en regular més exigentment que la regulació existent per inassumible.
L'excés de regulació pot comportar una no competitivitat.
Ser més eficients energèticament.
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir