Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ara que la Xarxa Òmnia fa 20 anys volem escoltar les propostes de canvi i millora que tots i totes aquelles que us heu vinculat a la xarxa en algun moment ens vulgueu fer arribar.

Per això us proposem 4 eixos on poder fer les vostres aportacions, com a punt de partida del debat.

Eix 1 – Línies de treball del programa Òmnia.

Fins ara, dins dels punts òmnia treballàvem al voltant de 3 línies:

·        Aprenentatge – volem fer referència a millorar les nostres competències i el desenvolupament com a persones

·        Ocupabilitat – com ens posicionem davant el mercat de treball, com podem tenir més possibilitats de trobar una feina

·        Acció comunitària – com participem en el nostre entorn proper, com ens relacionem amb els nostres veïns, com millorem el coneixement del nostre barri o ciutat

Quins altres temes o àmbits de treball podrien formar part del dia a dia dels punts Òmnia?

Eix 2 – Rol dels actors del programa Òmnia

Per facilitar el desenvolupament del programa és necessària la implicació de diferents figures i organitzacions. En aquests anys els i les participants que s’han apropat al punt òmnia més proper a casa seva, els i les dinamitzadores que han organitzat el dia a dia dels punts òmnia, les entitats i administracions locals que han gestionat aquests punts, la Direcció General d’Acció Cívica i comunitària que ha impulsat el programa, i el Departament de Justícia que ha acollit els punts òmnia ubicats en centres penitenciaris, tots ells han donat continuïtat al programa.         

I, a partir d’ara, quina funció han de tenir tots ells? Podem pensar en altres agents que puguin incidir en la Xarxa Òmnia? Hi ha altres entitats i institucions en l’entorn dels punts Òmnia que estaria bé que formessin part de l’ecosistema del programa?

Eix 3 – Metodologia d’intervenció comunitària i treball en xarxa

Un dels elements definitoris del programa Òmnia és la utilització de la metodologia de la intervenció comunitària en el seu funcionament, això implica que els punts òmnia han d’estar oberts a l’entorn del que formen part incidint en aquest des de la perspectiva de la transformació social i la resposta col.lectiva a les necessitats de la gent que hi viu. Tot això tenint en compte la coordinació i col.laboració amb les entitats i serveis públics que es troben al territori.

Com podem aprofundir en aquesta metodologia d’intervenció des dels punts òmnia i el conjunt de la Xarxa Òmnia?

Eix 4 –Afavorir la Inclusió social a través de les TIC

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació han esdevingut l’eina bàsica de treball del programa Òmnia. En aquests 20 anys les TIC han evolucionat molt, en l’inici del programa eren quelcom incipient al que no tothom tenia accés i en l’actualitat formen part del nostre dia a dia. Sense les TIC no podríem demanar hora al metge, comunicar-nos o accedir a ofertes de treball, per posar alguns exemples. El desconeixement de l’ús de les TIC pot provocar que les persones tinguin menys oportunitats i es desconnectin del seu entorn.

Com podem des dels punts Òmnia facilitar la millora de la vida de les persones a través de l’ús de les TIC? 

234 propostes

Oferir formacions per practicar l’escriptura en teclat
Formació en tràmits i compres en línea
Oferir un programari variat, estimulant i útil
Ampliar el ventall de dispositius dels Punts Òmnia, incorporant Tablets i Smartphones
Fer cursos sobre creació de cartells, revistes i fulletons
Conveni amb el Departament d'Ensenyament i d'Educació dels ajuntaments
Canviar la distribució de l’espai físic i incloure una pissarra digital
Crear espais individualitzats d'aprenentatge
APP per adolescents
Oferir cursos de privacitat online
Potenciar acció conjunta
Crear un blog del Punt Òmnia del centre, sobre vivències personals
Més i millor difusió del PO al centre
Trobar l’equilibri entre la singularitat de cada PO i un programa comú
L’economia social i solidària
Ampliar l’horari del Punt Òmnia per aquells interns o participants que s’estiguin formant
Oferir més formació als i les dinamitzadors/es en ús del programari lliure
PO com a vivers de voluntariat
Cursos virtuals, càpsules formatives virtuals o tutorials
Cursos dedicats a professionals del sector de comptabilitat
Cobrir els buits en quant a continguts
Incorporar la formació a distància en connexió amb l’escola del centre
Prioritzar les formacions a través de telèfons intel·ligents i altres plataformes
Ampliar les franges horàries on s’ofereixen activitats
Oferir formació en línia o semi—presencial
Dinamitzar la mobilitat i poder acollir a nova població
Punts Òmnia com a recurs públic
Replantejar estratègies de comunicació i teixir aliances estratègiques
Que els PO trepitgin carrer
Replantejar la línia d’ocupabilitat
Oferir més formació per a les famílies amb fills i filles adolescents i joves
Activitats intergeneracionals i formacions joves-gent gran
Oferir una plataforma digital de lectura i escriptura
Obrir una línia de treball específica per fomentar l’empoderament i l’autoestima de la població
Ampliar el ventall de programaris i poder fer servir altres que puguin complementar el programari lliure actual
Treballar per projectes de manera justificada
Accions transversals
Formacions de qualitat a les persones dinamitzadores per realitzar la transició a Linux
Crear el seu propi canal de Youtube
Mantenir cursos amb telèfons intel·ligents
Oferir cursos d’idiomes
Oferir cursos sobre cerca de feina
Ampliar els cursos amb videotutorials de diferents temàtiques
Oferir més activitats per diferents col·lectius sense oferta al municipi
Extraescolars d’informàtica pels infants
Millorar l’eina de gestió
Assegurar l’accés a la ciutadania amb diversitat funcional
Oferir més cursos d’ofimàtica per a les persones usuàries
Fer més activitats lúdiques
Ampliar el material pedagògic per als i les dinamitzadores
Fer tornejos de videojocs que agraden als infants i adolescents
Mantenir els cursos d’alfabetització digital
Potenciar eix participació
Fer figures dels seus videojocs preferits, de superherois i de lego amb la impressora 3D
Actualitzar metodologies per a la recerca de feina a les possibilitats digitals actuals
Crear un sistema per poder comunicar-se per xat sense necessitar Wifi
Nova línea de treball
Tallers monogràfics
Realitzar cursos de preparació ACTIC
Cursos de gestió administrativa i quotidià digital
Més difusió a través de xarxes socials i TV
Adaptar formacions ocupacionals a l'aprenentatge vivencial
Fomentar més la formació entre iguals
Més comunicació de les formacions professionals
Augmentar les formacions que s’ofereixen en temes de prevenció
Reinventar capacitats amb perspectiva de futur
Més suports tècnics
Col·laboració entre el Punt Òmnia i borses de treball
Oferir cursos sobre compra virtual i seguretat
Marge de calendarització
Realitzar formacions sobre telèfons intel·ligents, introducció al funcionalment dels dispositius tàctils
Incrementar el temps de les sessions i formacions
Els cursos podrien tenir una durada de mínim de 2 hores
Cursos amb certificat d’ACTIC
Prioritzar aprenentatge i acció comunitària
Treballar en els valors comuns que han de tenir els PO com a dispositius d’ús comunitari
Educació digital
Diversificar i ampliar recursos materials
Realitzar tallers TIC pràctics
Oferir càpsules formatives en funció de les necessitats detectades
Oferir més formació en administració electrònica
Glossaris de conceptes claus de l’entorn virtual
Definir una postura comuna de la xarxa front el ciberbullying, la pornografia, la ciberseguretat, etc.
Difusió de les hores d’autoconsulta
Fomentar la cohesió social
Treballar per projectes
Ordinadors per buscar coses d’interès
Treballar en la conciliació de l’ús de les TIC amb la comunicació presencial
Oferir més formació a professionals que ho necessitin
Fomentar l’aprenentatge a través del joc
Separar els grups d’alumnat per nivells
Recollir les necessitats i demandes de les persones participants dels Punts Òmnia
Oferir formació a les famílies
Fomentar que els i les participants assumeixin la responsabilitat de participar i d’assistir a la totalitat del curs al qual s’han inscrit
Replantejar els canals d'informació i treballar en xarxa
Fer figures en 3D con transformers
Introduïr nivells a les formacions d'informàtica
Assegurar l'assistència
Assegurar oferta variada en horari i contingut
Cursos de cerca de continguts a Internet
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir