Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ara que la Xarxa Òmnia fa 20 anys volem escoltar les propostes de canvi i millora que tots i totes aquelles que us heu vinculat a la xarxa en algun moment ens vulgueu fer arribar.

Per això us proposem 4 eixos on poder fer les vostres aportacions, com a punt de partida del debat.

Eix 1 – Línies de treball del programa Òmnia.

Fins ara, dins dels punts òmnia treballàvem al voltant de 3 línies:

·        Aprenentatge – volem fer referència a millorar les nostres competències i el desenvolupament com a persones

·        Ocupabilitat – com ens posicionem davant el mercat de treball, com podem tenir més possibilitats de trobar una feina

·        Acció comunitària – com participem en el nostre entorn proper, com ens relacionem amb els nostres veïns, com millorem el coneixement del nostre barri o ciutat

Quins altres temes o àmbits de treball podrien formar part del dia a dia dels punts Òmnia?

Eix 2 – Rol dels actors del programa Òmnia

Per facilitar el desenvolupament del programa és necessària la implicació de diferents figures i organitzacions. En aquests anys els i les participants que s’han apropat al punt òmnia més proper a casa seva, els i les dinamitzadores que han organitzat el dia a dia dels punts òmnia, les entitats i administracions locals que han gestionat aquests punts, la Direcció General d’Acció Cívica i comunitària que ha impulsat el programa, i el Departament de Justícia que ha acollit els punts òmnia ubicats en centres penitenciaris, tots ells han donat continuïtat al programa.         

I, a partir d’ara, quina funció han de tenir tots ells? Podem pensar en altres agents que puguin incidir en la Xarxa Òmnia? Hi ha altres entitats i institucions en l’entorn dels punts Òmnia que estaria bé que formessin part de l’ecosistema del programa?

Eix 3 – Metodologia d’intervenció comunitària i treball en xarxa

Un dels elements definitoris del programa Òmnia és la utilització de la metodologia de la intervenció comunitària en el seu funcionament, això implica que els punts òmnia han d’estar oberts a l’entorn del que formen part incidint en aquest des de la perspectiva de la transformació social i la resposta col.lectiva a les necessitats de la gent que hi viu. Tot això tenint en compte la coordinació i col.laboració amb les entitats i serveis públics que es troben al territori.

Com podem aprofundir en aquesta metodologia d’intervenció des dels punts òmnia i el conjunt de la Xarxa Òmnia?

Eix 4 –Afavorir la Inclusió social a través de les TIC

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació han esdevingut l’eina bàsica de treball del programa Òmnia. En aquests 20 anys les TIC han evolucionat molt, en l’inici del programa eren quelcom incipient al que no tothom tenia accés i en l’actualitat formen part del nostre dia a dia. Sense les TIC no podríem demanar hora al metge, comunicar-nos o accedir a ofertes de treball, per posar alguns exemples. El desconeixement de l’ús de les TIC pot provocar que les persones tinguin menys oportunitats i es desconnectin del seu entorn.

Com podem des dels punts Òmnia facilitar la millora de la vida de les persones a través de l’ús de les TIC? 

234 propostes

Treballar en els valors comuns que han de tenir els PO com a dispositius d’ús comunitari
Oferir cursos d’ocupabilitat
Augmentar les formacions que s’ofereixen en temes de prevenció
Treballar per projectes
Prioritzar les formacions a través de telèfons intel·ligents i altres plataformes
Oferir suport en TIC a les entitats del territori
Oferta i metodologies adaptades a les persones participants
Més difusió a través de xarxes socials i TV
Assegurar l'assistència
Aprendre a fer robòtica i crear el seu propi robot
Formacions específiques de català i TIC, noves tecnologies i benestar
Formacions de qualitat a les persones dinamitzadores per realitzar la transició a Linux
Sessió de pel·lícules TIC
L’economia social i solidària
Més hores d'"Accés lliure a ordinadors"
Oferir més formació a professionals que ho necessitin
Fer figures en 3D con transformers
Formacions amb continuïtat
Nova línea de treball
Incrementar el temps de les sessions i formacions
Més sensibilització i coneixement llengua de signes
Oferir càpsules formatives en funció de les necessitats detectades
Vincular altres activitats al Punt Òmnia i sortir a l’exterior
Oferir formació en línia o semi—presencial
Realitzar excursions per conèixer l’entorn
Realitzar més activitats amb infants (per prevenir que estiguin al carrer)
Punts Òmnia vinculats al Consorci de Normalització Lingüística
Crear una intranet del Centre Penitenciari
Promoure el coneixement de plataformes "legals" per baixar música, videos...
Punts Òmnia especialitzats
Càpsules formatives estandaritzades
Reinventar capacitats amb perspectiva de futur
Ampliar el ventall de programaris i poder fer servir altres que puguin complementar el programari lliure actual
Formacions mes de juliol
Formació per a joves de garantia juvenil
Punt Òmnia com a punt de referència en el territori d’acollida
Promoure la sostenibilitat i lluitar contra la contaminació
Renovació en la manera de formar en noves tecnologies
Itinerari bàsic de formació
Glossaris de conceptes claus de l’entorn virtual
Formacions específiques per a infants
Treballar noves competències
Oferir més formació encaminada a la creació de projectes comercials propis
Fomentar que els i les participants assumeixin la responsabilitat de participar i d’assistir a la totalitat del curs al qual s’han inscrit
Adaptar formacions ocupacionals a l'aprenentatge vivencial
Implicar a interns amb coneixements tecnològics dins del procés d'aprenentatge
Ordinadors per buscar coses d’interès
Realitzar cursos de memòria
Poder disposar de telèfons sense dispositius per fer fotografies o gravacions
Incloure innovacions i projectes innovadors
Dinamitzar clubs de lectura
Crear un blog del Punt Òmnia del centre, sobre vivències personals
Formació en llengües estrangeres
Fer informàtica al Punt Òmnia
PO com a vivers de voluntariat
Revisió de la perspectiva sociocomunitària
Ampliar el material pedagògic per als i les dinamitzadores
Atendre col·lectius en risc d'exclusió
Més suports tècnics
Promoure la perspectiva de gènere, hàbits comunicatius, valors de bon ús de les tecnologies en les activitats
Cursos de cerca de continguts a Internet
Fer cursos sobre creació de cartells, revistes i fulletons
Reduir bretxa digital entre infants i joves
Treballar des d'una perspectiva inclusiva en termes d'idiomes
Oferir cursos d’idiomes
Oferir més activitats per diferents col·lectius sense oferta al municipi
Més i millor difusió del PO al centre
Incloure una línia de treball en línia
Incrementar els recursos humans i materials de la Xarxa Òmnia
Assegurar l’accés a la ciutadania amb diversitat funcional
Oferir diversitat de formacions
Limitar accès a materials
Realitzar tallers TIC pràctics
Fer tornejos de videojocs que agraden als infants i adolescents
Recollir les necessitats i demandes de les persones participants dels Punts Òmnia
Preparar un Scape Room des del Punt Òmnia
Prioritzar aprenentatge i acció comunitària
Cobrir els buits en quant a continguts
Ampliar les franges horàries on s’ofereixen activitats
Incorporar metodologies més interactives que fomentin el retorn social
Crear un club de lectura a partir de les TIC
Millorar l’eina de gestió
Crear espais individualitzats d'aprenentatge
Ampliar l’horari del Punt Òmnia per aquells interns o participants que s’estiguin formant
Oferir un programari variat, estimulant i útil
Aprendre a fer programes i apps
Oferir cursos sobre cerca de feina
Fer més activitats lúdiques
Ampliar les hores de lliure disposició d’autoconsulta
Incrementar el temps destinat a activitats lliures
Dinamitzar la mobilitat i poder acollir a nova població
Separar els grups d’alumnat per nivells
Realitzar formacions virtuals amb suport presencial
Altres intel·ligències (muntatge d’ordinadors)
Punts Òmnia com a recurs públic
Visites i xerrades ocupabilitat
Visibilitzar la socialització
Fer cursos més avançats
Incorporar la formació a distància en connexió amb l’escola del centre
Activitats intergeneracionals i formacions joves-gent gran
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir