Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ara que la Xarxa Òmnia fa 20 anys volem escoltar les propostes de canvi i millora que tots i totes aquelles que us heu vinculat a la xarxa en algun moment ens vulgueu fer arribar.

Per això us proposem 4 eixos on poder fer les vostres aportacions, com a punt de partida del debat.

Eix 1 – Línies de treball del programa Òmnia.

Fins ara, dins dels punts òmnia treballàvem al voltant de 3 línies:

·        Aprenentatge – volem fer referència a millorar les nostres competències i el desenvolupament com a persones

·        Ocupabilitat – com ens posicionem davant el mercat de treball, com podem tenir més possibilitats de trobar una feina

·        Acció comunitària – com participem en el nostre entorn proper, com ens relacionem amb els nostres veïns, com millorem el coneixement del nostre barri o ciutat

Quins altres temes o àmbits de treball podrien formar part del dia a dia dels punts Òmnia?

Eix 2 – Rol dels actors del programa Òmnia

Per facilitar el desenvolupament del programa és necessària la implicació de diferents figures i organitzacions. En aquests anys els i les participants que s’han apropat al punt òmnia més proper a casa seva, els i les dinamitzadores que han organitzat el dia a dia dels punts òmnia, les entitats i administracions locals que han gestionat aquests punts, la Direcció General d’Acció Cívica i comunitària que ha impulsat el programa, i el Departament de Justícia que ha acollit els punts òmnia ubicats en centres penitenciaris, tots ells han donat continuïtat al programa.         

I, a partir d’ara, quina funció han de tenir tots ells? Podem pensar en altres agents que puguin incidir en la Xarxa Òmnia? Hi ha altres entitats i institucions en l’entorn dels punts Òmnia que estaria bé que formessin part de l’ecosistema del programa?

Eix 3 – Metodologia d’intervenció comunitària i treball en xarxa

Un dels elements definitoris del programa Òmnia és la utilització de la metodologia de la intervenció comunitària en el seu funcionament, això implica que els punts òmnia han d’estar oberts a l’entorn del que formen part incidint en aquest des de la perspectiva de la transformació social i la resposta col.lectiva a les necessitats de la gent que hi viu. Tot això tenint en compte la coordinació i col.laboració amb les entitats i serveis públics que es troben al territori.

Com podem aprofundir en aquesta metodologia d’intervenció des dels punts òmnia i el conjunt de la Xarxa Òmnia?

Eix 4 –Afavorir la Inclusió social a través de les TIC

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació han esdevingut l’eina bàsica de treball del programa Òmnia. En aquests 20 anys les TIC han evolucionat molt, en l’inici del programa eren quelcom incipient al que no tothom tenia accés i en l’actualitat formen part del nostre dia a dia. Sense les TIC no podríem demanar hora al metge, comunicar-nos o accedir a ofertes de treball, per posar alguns exemples. El desconeixement de l’ús de les TIC pot provocar que les persones tinguin menys oportunitats i es desconnectin del seu entorn.

Com podem des dels punts Òmnia facilitar la millora de la vida de les persones a través de l’ús de les TIC? 

234 propostes

Donar valor acreditatiu a les formacions
Diposar d’una línia sobre “Ciutadania digital inclusiva”
Línies de treball no excloents
Incrementar el temps destinat a activitats lliures
Incrementar la diversitat de dispositius TIC i recursos d’oci
Nous espais i usos
Mitjançant el Punt Òmnia poder conèixer persones famoses, des de youtubers, influencers, cantants...
Crear un sistema per poder comunicar-se per xat sense necessitar Wifi
Preparar un Scape Room des del Punt Òmnia
Aprendre a fer programes i apps
Crear un joc de ball interactiu
Crear el seu propi canal de Youtube
Fer figures dels seus videojocs preferits, de superherois i de lego amb la impressora 3D
Aprendre a fer robòtica i crear el seu propi robot
Ordinadors per buscar coses d’interès
Fer figures en 3D con transformers
Ampliar horari del Punt Òmnia tot l’estiu
Vincular altres activitats al Punt Òmnia i sortir a l’exterior
Fomentar la cohesió social
Promoure la sostenibilitat i lluitar contra la contaminació
Crear videojocs i jugar-los
Fer informàtica al Punt Òmnia
Crear un canal de Youtube del Punt Òmnia
Realitzar més activitats amb infants (per prevenir que estiguin al carrer)
Millorar l’eina de gestió
Promoure la perspectiva de gènere, hàbits comunicatius, valors de bon ús de les tecnologies en les activitats
Limitar accès a materials
Disposar de més hores de formació per ordinadors/tecnología per als participants
Promoure més aprenentatge-serveis (APS)
Prioritzar aprenentatge i acció comunitària
Treballar en els valors comuns que han de tenir els PO com a dispositius d’ús comunitari
Oferir més cursos d’ofimàtica per a les persones usuàries
Incloure innovacions i projectes innovadors
Diversificació de perfils d’usuaris/es
Reduir bretxa digital entre infants i joves
Oferir més formació encaminada a la creació de projectes comercials propis
Realitzar formacions virtuals amb suport presencial
Formació en llengües estrangeres
Oferir formacions per practicar l’escriptura en teclat
Connectar usos d’ordinadors i telèfons intel·ligents
Mantenir els cursos d’alfabetització digital
Prioritzar les formacions a través de telèfons intel·ligents i altres plataformes
Fer tornejos de videojocs que agraden als infants i adolescents
Fer més activitats lúdiques
Incrementar els recursos humans i materials de la Xarxa Òmnia
Crear un pack de formació en competències TIC bàsiques
Més sensibilització i coneixement llengua de signes
Més treball de memòria històrica
Sessió de pel·lícules TIC
Xerrades amb experts TIC
Crear un canal TV de Lledoners al youtube
Visites i xerrades ocupabilitat
Realitzar més tallers amb Realitat Virtual i Augmentada.
Implicar a interns amb coneixements tecnològics dins del procés d'aprenentatge
Realitzar tallers TIC pràctics
Crear un itinerari formatiu personalitzat de cada intern, tenint en compte les seves necessitats.
Ampliar els cursos amb videotutorials de diferents temàtiques
Promoure espais de gestió "on-line"
Promoure el coneixement de plataformes "legals" per baixar música, videos...
Atendre les persones que treballen oferint altres horaris.
Atendre col·lectius en risc d'exclusió
Treballar per projectes
Cursos cooperatius amb cursos laborals (ajudant de cuina, cambrers, etc) amb suport digital.
Cursos amb certificat d’ACTIC
Els cursos podrien tenir una durada de mínim de 2 hores
Cursos dedicats a professionals del sector de comptabilitat
Fer cursos més avançats
Canviar la distribució de l’espai físic i incloure una pissarra digital
APP per adolescents
Crear programes i aplicatius educatius
Activitats específiques per Centres Oberst
Altres intel·ligències (muntatge d’ordinadors)
Extraescolars d’informàtica pels infants
Oferir cursos per a gent gran
Oferir cursos d’ocupabilitat
Oferir més activitats per diferents col·lectius sense oferta al municipi
Repensar la distribució de l’aula
Crear espais individualitzats d'aprenentatge
Poder fer servir diferents sistemes operatius
Incloure altres dispositius com mòbils i tauletes tàctils
Oferir un programari variat, estimulant i útil
Formació en tràmits i compres en línea
Oferir diversitat de formacions
L’economia social i solidària
Realitzar excursions per conèixer l’entorn
Difusió de les hores d’autoconsulta
Glossaris de conceptes claus de l’entorn virtual
Cursos virtuals, càpsules formatives virtuals o tutorials
Oferir cursos sobre cerca de feina
Crear un club de lectura a partir de les TIC
Oferir cursos d’idiomes
Mantenir cursos amb telèfons intel·ligents
Augmentar la difusió dirigida a potencials usuaris/es
Formacions de qualitat a les persones dinamitzadores per realitzar la transició a Linux
Prioritzar l’autoconsulta als Punts Òmnia amb suport
Incorporar metodologies més interactives que fomentin el retorn social
Alfabetització digital lligada a altres formes d’alfabetització
Ampliar els continguts de les formacions
Establir protocols per a la detecció de necessitats formatives
Més coneixement per part dels Ajuntaments dels Punts Òmnia
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir