Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ara que la Xarxa Òmnia fa 20 anys volem escoltar les propostes de canvi i millora que tots i totes aquelles que us heu vinculat a la xarxa en algun moment ens vulgueu fer arribar.

Per això us proposem 4 eixos on poder fer les vostres aportacions, com a punt de partida del debat.

Eix 1 – Línies de treball del programa Òmnia.

Fins ara, dins dels punts òmnia treballàvem al voltant de 3 línies:

·        Aprenentatge – volem fer referència a millorar les nostres competències i el desenvolupament com a persones

·        Ocupabilitat – com ens posicionem davant el mercat de treball, com podem tenir més possibilitats de trobar una feina

·        Acció comunitària – com participem en el nostre entorn proper, com ens relacionem amb els nostres veïns, com millorem el coneixement del nostre barri o ciutat

Quins altres temes o àmbits de treball podrien formar part del dia a dia dels punts Òmnia?

Eix 2 – Rol dels actors del programa Òmnia

Per facilitar el desenvolupament del programa és necessària la implicació de diferents figures i organitzacions. En aquests anys els i les participants que s’han apropat al punt òmnia més proper a casa seva, els i les dinamitzadores que han organitzat el dia a dia dels punts òmnia, les entitats i administracions locals que han gestionat aquests punts, la Direcció General d’Acció Cívica i comunitària que ha impulsat el programa, i el Departament de Justícia que ha acollit els punts òmnia ubicats en centres penitenciaris, tots ells han donat continuïtat al programa.         

I, a partir d’ara, quina funció han de tenir tots ells? Podem pensar en altres agents que puguin incidir en la Xarxa Òmnia? Hi ha altres entitats i institucions en l’entorn dels punts Òmnia que estaria bé que formessin part de l’ecosistema del programa?

Eix 3 – Metodologia d’intervenció comunitària i treball en xarxa

Un dels elements definitoris del programa Òmnia és la utilització de la metodologia de la intervenció comunitària en el seu funcionament, això implica que els punts òmnia han d’estar oberts a l’entorn del que formen part incidint en aquest des de la perspectiva de la transformació social i la resposta col.lectiva a les necessitats de la gent que hi viu. Tot això tenint en compte la coordinació i col.laboració amb les entitats i serveis públics que es troben al territori.

Com podem aprofundir en aquesta metodologia d’intervenció des dels punts òmnia i el conjunt de la Xarxa Òmnia?

Eix 4 –Afavorir la Inclusió social a través de les TIC

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació han esdevingut l’eina bàsica de treball del programa Òmnia. En aquests 20 anys les TIC han evolucionat molt, en l’inici del programa eren quelcom incipient al que no tothom tenia accés i en l’actualitat formen part del nostre dia a dia. Sense les TIC no podríem demanar hora al metge, comunicar-nos o accedir a ofertes de treball, per posar alguns exemples. El desconeixement de l’ús de les TIC pot provocar que les persones tinguin menys oportunitats i es desconnectin del seu entorn.

Com podem des dels punts Òmnia facilitar la millora de la vida de les persones a través de l’ús de les TIC? 

234 propostes

Cursos amb certificat d’ACTIC
Oferir més formació en administració electrònica
Incloure una línia de treball en línia
Renovació en la manera de formar en noves tecnologies
Fomentar la inserció al barri/comunitat
Ampliar el ventall de dispositius dels Punts Òmnia, incorporant Tablets i Smartphones
Més suports tècnics
Nova línea de treball
Assegurar l'assistència
Treballar amb el SOC en acció conjunta
Oferir suport en TIC a les entitats del territori
Fer cursos sobre creació de cartells, revistes i fulletons
Conveni amb el Departament d'Ensenyament i d'Educació dels ajuntaments
Segmentar per perfils de col·lectius usaris
Actualitzar metodologies per a la recerca de feina a les possibilitats digitals actuals
Augmentar les formacions que s’ofereixen en temes de prevenció
Cursos de gestió administrativa i quotidià digital
Obrir una línia de treball específica per fomentar l’empoderament i l’autoestima de la població
Formació en tràmits i compres en línea
Introduïr nivells a les formacions d'informàtica
Assegurar oferta variada en horari i contingut
Punts Òmnia vinculats al Consorci de Normalització Lingüística
Crear espais individualitzats d'aprenentatge
Realitzar cursos de memòria
Oferir formació en línia o semi—presencial
Dinamitzar la mobilitat i poder acollir a nova població
Punts Òmnia com a recurs públic
Replantejar estratègies de comunicació i teixir aliances estratègiques
Que els PO trepitgin carrer
Punt Òmnia com a punt de referència en el territori d’acollida
Poder fer servir diferents sistemes operatius
Tallers monogràfics
Activitats intergeneracionals i formacions joves-gent gran
Fer tornejos de videojocs que agraden als infants i adolescents
Oferir més formació als i les dinamitzadors/es en ús del programari lliure
Realitzar cursos de preparació ACTIC
Oferir un programari variat, estimulant i útil
Més difusió a través de xarxes socials i TV
Mantenir o augmentar les accions de repàs formatives
Oferir càpsules formatives en funció de les necessitats detectades
Definir una postura comuna de la xarxa front el ciberbullying, la pornografia, la ciberseguretat, etc.
Treballar per projectes
Ampliar els cursos amb videotutorials de diferents temàtiques
APP per adolescents
Itinerari bàsic de formació
Treballar en xarxa amb el SOC
Prioritzar les formacions a través de telèfons intel·ligents i altres plataformes
Oferir més cursos d’ofimàtica per a les persones usuàries
Fer més activitats lúdiques
Fomentar la inserció sociolaboral a través de les TIC
Resultats per pàgina:
50
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir