Idees esquemàtiques sobre la nostra situació: - Ara mateix un professor de cursos d'especialització i un professor de mòduls normals se'ls considera sota la mateixa càrrega. - No podem adquirir coneixements a través de la nostra pràctica professional com fan la resta de professionals del sector. - Això ens obliga a estar en formacions constants, pagar-nos congressos, convencions, si volem estar a l'última. - En el meu cas per posar exemple, però segur que més gent està fent el mateix: jo em pago el màster de ciberseguretat, viatges per convencions, cursos on-line d'ENISA... - Tenim un nivell d'actualitzacions que és molt alt, per posar un exemple fàcil que a nivell de lleis coneixereu més, però estem acabant de fer els materials de normativa de ciberseguretat, doncs ara els haurem de tornar a refer per la transposició de la NIS2, tornar a començar de nou, però clar... abans començar formant-nos nosaltres mateixos. - No tenim prou docents formats amb un nivell alt com per poder oferir cursos d'excel·lència. I realment, estaria molt bé poder explicar la situació amb més calma. Quatre idees de possibles solucions: - Establir protocols de col·laboració/consorci amb l'Agència de Ciberseguretat. - Idea general -> Cada curs d'especialització és una col·laboració entre òrgan públic preminent en la matèria, com passa amb la FP agrària i el Departament d'agricultura. - Establir, que com passa amb els hospitals universitaris, que l'Agència de ciberseguretat també tingués un àmbit formatiu amb un estudiant i un treballador. Seria un mòdul opcional. - Establir una línia de subvencions per professors de cursos d'especialització per poder realitzar cursos d'alt nivell per part dels Departaments de Societat Digital. - Establir que en els contractes de Ciberseguretat de Catalunya, quan es faci formació als treballadors, també es demani que els docents dels cursos d'especialització hi puguin accedir. - Reduir la ràtio de mòduls que porta un docent de cursos d'especialització (Ara mateix, jo en porto cinc a la vegada) - Establir que els propis docents de l'IOC de cursos d'especialització son els que fan l'activitat educativa a l'aula dels mòduls. - Donar la possibilitat de poder assistir a les jornades, congressos i convencions que siguin necessàries. Hi ha moltes més coses possibles a fer, però m'agradaria que s'entengués que el repte de la Ciberseguretat l'aconseguirem amb una molt bona formació superior a tècnics, i que s'accepti que som estratègics i imprescindible per la seguretat del país.