Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
En vistes del redactat proposat pel departament de Territori del Reglament que desplega la llei 12/2107 de 6 de juliol, de l’Arquitectura, actualment en exposició pública, l’ArquinFAD exposa a continuació les seves consideracions sobre les seccions 2 i 3 i presenta unes al.legacions.
El text següent és una representació abreviada i hashejada d'aquest contingut. És útil per garantir que el contingut no hagi estat alterat, ja que una única modificació provocaria un valor totalment diferent.
Origen:{"body":{"ca":"<p><strong>En vistes del redactat proposat pel departament de Territori del Reglament que desplega la llei 12/2107 de 6 de juliol, de l’Arquitectura, actualment en exposició pública, l’ArquinFAD exposa a continuació les seves consideracions sobre les seccions 2 i 3 i presenta unes al.legacions.</strong></p>"},"title":{"ca":"Al.legacions Junta ArquinFAD"}}
Aquesta empremta digital es calcula mitjançant un algoritme de hash SHA256. Per reproduir-lo tu mateix, pots utilitzar una Calculadora MD5 en línia i copiar-hi les dades d'origen.
Premis. Contra el que diu la pàg. 7 de la Memòria d'avaluació, no fer res no és opció, perquè la Llei 12/2017 obliga a promoure la qualitat arquitectònica amb premis. S'hi nota a faltar avaluació de l'ecosistema de premis a Catalunya, Espanya i la Península (cal fer-la) i l'efecte distorsionador que un nou premi calcat dels FAD (llevat del de trajectòria) pot tenir. La proposta 2 d'ArquinFAD és intel·ligent i flexible, sota un esquema de col·laboració público/privada, semblant al que va fer la Comissió Europea l'any 2001 instituint el Premi d'Arquitectura Contemporània de la UE - Premi Mies van der Rohe, i respectuosa amb la tradició del país, que històricament i encara avui ha fet feines de suplència de l'Adminsitració.
Consell de qualitat. Excés de representants de l'Administració: podrien aportar en reunió prèvia; si es vol, formal. Atès que l'arquitectura és "un bé públic" hi hauria d'haver membres no professionals del sector per ampliar la perspectiva i evitar corporativisme.
Respecte la composició del Consell, la presència de tants representants de Col·legis professionals (6) és criticable: en aquest format, els "representants" del col·legis actuaran com a portaveus de les seves institucions, i no com a experts, i defensaran punts de vista corporatius i posicions de part.
A més, la majoria d'aquests col·legis no necessàriament tenen atribucions en l'àmbit de l'arquitectura, ni tenen una tradició en la "qualitat" de l'arquitectura, si be son agents tècnics de molta importància.
2 comentaris
Premis. Contra el que diu la pàg. 7 de la Memòria d'avaluació, no fer res no és opció, perquè la Llei 12/2017 obliga a promoure la qualitat arquitectònica amb premis. S'hi nota a faltar avaluació de l'ecosistema de premis a Catalunya, Espanya i la Península (cal fer-la) i l'efecte distorsionador que un nou premi calcat dels FAD (llevat del de trajectòria) pot tenir. La proposta 2 d'ArquinFAD és intel·ligent i flexible, sota un esquema de col·laboració público/privada, semblant al que va fer la Comissió Europea l'any 2001 instituint el Premi d'Arquitectura Contemporània de la UE - Premi Mies van der Rohe, i respectuosa amb la tradició del país, que històricament i encara avui ha fet feines de suplència de l'Adminsitració.
Consell de qualitat. Excés de representants de l'Administració: podrien aportar en reunió prèvia; si es vol, formal. Atès que l'arquitectura és "un bé públic" hi hauria d'haver membres no professionals del sector per ampliar la perspectiva i evitar corporativisme.
Respecte la composició del Consell, la presència de tants representants de Col·legis professionals (6) és criticable: en aquest format, els "representants" del col·legis actuaran com a portaveus de les seves institucions, i no com a experts, i defensaran punts de vista corporatius i posicions de part.
A més, la majoria d'aquests col·legis no necessàriament tenen atribucions en l'àmbit de l'arquitectura, ni tenen una tradició en la "qualitat" de l'arquitectura, si be son agents tècnics de molta importància.
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...