" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia sobre l’elaboració d’un Projecte de decret pel qual es modifica parcialment el Decret 196/2010, de 14 de desembre, del sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya (SISCAT)

Iniciativa participativa per recollir l’opinió de la ciutadania en relació al projecte de modificació parcial del Decret 196/2010, de 14 de desembre, del sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya

Fase 2 de 2
Retorn 27/02/2024 - 26/04/2024
Fases del procés

La selecció de propostes es regeix per les següents normes:

  • Pots crear fins a 10 propostes.
  • Per ser validades, les propostes han d'arribar a un mínim de 10 suports
  • Cada proposta pot acumular més de 10 suports

Proposta de SATSE, entrada per via administrativa

05/03/2024 12:23  

En el document annex


IGNACIO MONTOYA HELLIN, major d’edat, amb 40357155K i domicili a efectes de


notificacions a Barcelona (08013), carrer Ausiàs Marc número 124, local 4-5, en qualitat de


SECRETARI GENERAL AUTONÒMIC del Sindicat d’Infermeria SATSE,




DIU




Que coneguda, en data 24 de gener de 2024, la consulta pública relativa al projecte de


Decret pel qual es modifica parcialment el Decret 196/2010, de 14 de desembre, del


Sistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT), i dins del termini


atorgat, prèvia revisió dels documents que consten a l’adreça electrònica


https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc, en nom del Sindicat d’Infermeria SATSE


formula les següents,




CONSIDERACIONS




ÚNICA.- EN RELACIÓ AMB EL CANVI DE DENOMINACIÓ DE “XARXA D’ATENCIÓ


SOCIOSANITÀRIA” A “XARXA D’ATENCIÓ INTERMÈDIA”, NO POT SER NOMÉS UN CANVI


DE NOM.




El Pla de Salut de Catalunya 2021-2025 planteja un creixement de l’atenció intermèdia com


a substitució parcial de l’atenció hospitalària en persones grans amb comorbiditat i amb


complexitat assistencial.


Això no és només canviar el nom de sociosanitari a atenció intermèdia sinó que caldrà


adequar la xarxa sociosanitària a aquesta nova realitat, amb nous ràtios de personal, tarifes


de prestació de servei i actualització dels dispositius assistencials existents.




En conseqüència, SATSE proposa abordar primer l’actualització de les ràtios de personal


de les diferents categories per donar l’adequada atenció al pacient abans de donar un


nom al dispositiu que potser no respon a la realitat de cures que pot assumir.




Un exemple del que diem, al Pla estratègic d’atenció geriàtrica i pal·liativa especialitzada de


Catalunya. Elements claus de futur per al canvi de model de març de 2023 es parla de:




“Nova cartera de serveis de l’atenció intermèdia




La definició i l’abast de la nova cartera de serveis s’aborda en un document específic. Més


enllà de la mateixa definició de la cartera, hi ha tres aspectes rellevants lligats a la definició


del nou model que ha de complir la nova cartera:


- La nova cartera de serveis ha d’adaptar-se a les noves realitats dels centres (recursos i rol


territorial) i de les persones a atendre (major complexitat clínica, major dependència


tecnològica, major intensitat d’atenció).


- La nova cartera de serveis ha de permetre un sistema de gestió del centre basat en


l’optimització dels fluxos territorials d’atenció, les demandes amb variabilitat estacional i les


necessitats de reorganització interna del centre (unitats d’estructura flexible adaptable a


situacions territorials urgents o de personal). Això ha de permetre superar la gestió per


estades dels centres amb ocupacions de gairebé el 98% de forma continuada que no donen


opció a fluxos proactius d’atenció a una gestió basada en la millor eficiència del centre i


l’optimització de l’oferta i demanda territorial.


- La cartera de serveis requereix un sistema de notificació adaptat a la nova realitat i encàrrec


que tindran els centres d’AI i de llarga durada, que permeti tenir una informació més propera


en el temps (no només cada sis mesos), més eficient (revalorar el RUGIII) i més transparent


amb la resta de dispositius (ocupació, temps d’espera ...).




Finalment i no menys important, la necessitat que aquest nou encàrrec en forma de nova


cartera permeti desplegar un sistema de pagament adequat a l’encàrrec que superi l’actual


(més de vint anys de vigència), d’acord amb la complexitat estructural del centre i de les


persones per atendre.”




Així que, més que parlar de les diferències entre els dos models (sociosanitari/intermèdia)


estem davant un canvi de model que s’ha de dotar pressupostàriament i s’han d’establir les


ràtios adequades a causa de l’augment de complexitat que comporta aquest canvi i, això,


ha de ser previ a la nova denominació.


En conseqüència,




SOL·LICITA




Que tingui per presentat aquest escrit de consideracions, tingui per fetes les mateixes i


s’acordi actuar de conformitat.

Esmenes (1)

Esmena
Acceptades
En el document annexIGNACIO MONTOYA HELLIN, major d’edat, amb 40357155K i domicili a efectes...
Esmenar Proposta Milloreu aquest proposta modificant la seva title i body
1/10 Suport
Necessita més suports
Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2024-03-88434
Versió 3 (de 3) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc/f/4010/proposals/88434/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc/f/4010/proposals/88434/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...