Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Grup de treball portal Participa.gencat.cat

Grup per treballar noves funcionalitats i millores al web participa.gencat.cat

Amb l'objectiu de millorar la governança del portal de participació ciutadana de la Generalitat de Catalunya, participa.gencat.cat, el 2019 es va encarregar la configuració de rols que s'ajustessin a la forma de treballar dels Departaments que engeguen polítiques de participació ciutadana.

Així, actualment, hi ha tres tipus de rols:

Administrador del Portal:

  • Aquesta figura recau sobre l'equip de la Direcció General de Participació Ciutadana, que actualment gestiona el portal participa.gencat.cat. Pot administrar tota la plataforma, inclosa la configuració de la pàgina web. Per a qualsevolsuggeriment, dubte sobre aquesta qüestió, podeu adreçar-vos a: participagencat@gencat.cat

Rol Departamental (Manual Rol Departamental)

  • Té visibilitat i potestat gestora sobre els espais participatius que s’obren al Departament del qual és persona gestora.
  • Pot donar administració a la resta de companys a processos, participació en normativa i consells per tal que aquests siguin administradors d’espais concrets.
  • Pot crear etiquetes (subàmbits) de temes per classificar els canals de participació del departament.
  • Pot enviar newsletters a totes les persones que hagin participat a un procés participatiu del seu departament i prèviament hagi consentit la recepció de butlletins.

Les persones referents de cada departament que disposen d'aquest rol les pots trobar aquí.



Rol d'espai (administrador d'un espai)

  • Pot configurar/editar l'espai participatiu del que és administrador.
  • Té capacitat d'edició i gestió absoluta.
  • Pot enviar newsletters a les persones que hagin participat en l'espai que administra, sempre que prèviament hagin consentit la recepció de butlletins.

Es recomana donar aquest rol a:

  1. Tècnics de projecte que hagin de gestionar l'espai participatiu.
  2. Empreses dinamitzadores externes (si n'hi ha). En aquest cas, a l'espai NOM, poden donar-se d'alta com "Suport a la Dinamització"


A banda d'aquests tres grans rols, existeixen els rols de Moderador i Col·laborador d'espais participatius concrets. Es tracta de rols amb funcionalitats molt concretes, per la qual cosa, no recomanem el seu ús en cas que vulgueu gestionar l'edició i configuració de l'espai participatiu:

  • Rol col·laborador: només poden veure el que hi ha al menú d’administrador del procés, no poden configurar/editar.
  • Rol moderador: La funcionalitat Moderacions permet moderar els debats per tal que aquests siguin democràtics i constructius. Fent ús d’aquesta funcionalitat, els administradors, col·laboradors o el moderador d’un procés poden amagar els continguts/aportacions que han estat denunciats, quan es consideri pertinent la denúncia, o desfer la denúncia. En general, es consideren continguts denunciables els que són ofensius, poden ser considerats contingut brossa (posts publicitaris relacionats o no amb el tema de debat, enllaços a pàgines web malicioses, trolling, informació abusiva o no desitjada), o no estan relacionats amb el tema de discussió.


Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes