Agenda estratègica del Pirineu
#AgendaPirineu Agenda Estratègica del Pirineu
En aquest espai podeu introduir les vostres propostes de projectes transformadors per al desenvolupament del Pirineu d'acord amb les següents característiques orientatives:
- Singularitat: cal impulsar el desenvolupament del territori a partir de projectes específics que posin en valor l’àmbit del Pirineu i aprofitin els potencials específics d’aquest territori
- Escala pirinenca: cal que els projectes puguin beneficiar el màxim de persones i territoris inclosos a l’àmbit del Pirineu. Els projectes han de contribuir al màxim possible a distribuir l’activitat econòmica de forma equilibrada arreu del territori.
- Contribució al benestar i el progrés social: els projectes han de contribuir —o si més no, no ser una trava— al benestar i la cohesió social.
- Viabilitat: els projectes tractors que se seleccionin han de ser tècnicament i econòmicament viables.
- Contribució a la lluita contra el canvi climàtic: els projectes han de contribuir —o si més no, no ser una trava— a assolir els objectius de neutralitat climàtica, així com a la conservació dels serveis ecosistèmics i a la millora de la qualitat ambiental.
- Inversió en tendències de futur: els recursos han de servir preferentment per impulsar sectors que potencialment seran punters i estratègics en les properes dècades.
- Potencial multiplicador: a fi de treure la màxima rendibilitat dels recursos públics és important que els projectes tinguin una elevada capacitat de generar sinèrgies amb lideratges forts, establir complicitats i col·laboracions entre el sector públic i el privat, i que permetin impulsar grans inversions on participin el màxim nombre d’agents possibles.
62 proposals
Filter by:
The form below filters the search results dynamically when the search conditions are changed.
Skip to resultsThe form below filters the search results dynamically when the search conditions are changed.
Skip to results
Order proposals by:
Results per page:
Connectar els Pirineus amb transport públic amb França.
Amb 1 o 2 vagons que complementi els pocs trens de la R3 que hi ha cada dia. Que hi hagi connexió...
Transport de petites quantitats de petits productors.
Es comenta una experiència que es va exposar al Pallars Jussà sobre mobilitat sense conductor a...
Avançar cap a la conversió dels autocars i autobusos de combustió a vehicles elèctrics o...
Programa que tingui com a objectiu que el 2030, per exemple, hi hagi una accessibilitat garantida.
Disponibilitat de vehicle entre diferents municipis d'una mateixa comarca (o província) com el...
Per millorar els temps. Continuar el desdoblament a partir de Ripoll per millorar els temps.
Aeroport d'Andorra - La Seu com a porta d'entrada del Pirineu.
Els camins i accessos a nuclis de població (caps de municipi) han d'esdevenir carreteres...
Eix transversal del Pirineu. N 260.
Vehicles elèctrics (tipus furgonetes) per a TAD per a persones i petits productors de zones...
Reflexió profunda per agilitzar tràmits i relacions amb l'administració pública.
Millora de les infraestructures, serveis i freqüències de transport públic, per carretera o tren,...
Des de l'Alta Ribagorça a Girona. Eix que recorri el país d’est a oest per carretera.
les persones que viuen més aïllades o fora dels pobles on hi ha més serveis, que tinguin accés...
Definir-la en determinades valls (a tall d'exemple: Urgellet, Conca de Tremp).
La Pobla de Segur a Pont de Suert/ Puigcerdà /Barcelona.
Que connectin localitats principals.
Millora substancial de la N 260, com a eix transversal de connexió pirinenca.