Agenda estratègica del Pirineu
#AgendaPirineu Agenda Estratègica del Pirineu
En aquest espai podeu introduir les vostres propostes de projectes transformadors per al desenvolupament del Pirineu d'acord amb les següents característiques orientatives:
- Singularitat: cal impulsar el desenvolupament del territori a partir de projectes específics que posin en valor l’àmbit del Pirineu i aprofitin els potencials específics d’aquest territori
- Escala pirinenca: cal que els projectes puguin beneficiar el màxim de persones i territoris inclosos a l’àmbit del Pirineu. Els projectes han de contribuir al màxim possible a distribuir l’activitat econòmica de forma equilibrada arreu del territori.
- Contribució al benestar i el progrés social: els projectes han de contribuir —o si més no, no ser una trava— al benestar i la cohesió social.
- Viabilitat: els projectes tractors que se seleccionin han de ser tècnicament i econòmicament viables.
- Contribució a la lluita contra el canvi climàtic: els projectes han de contribuir —o si més no, no ser una trava— a assolir els objectius de neutralitat climàtica, així com a la conservació dels serveis ecosistèmics i a la millora de la qualitat ambiental.
- Inversió en tendències de futur: els recursos han de servir preferentment per impulsar sectors que potencialment seran punters i estratègics en les properes dècades.
- Potencial multiplicador: a fi de treure la màxima rendibilitat dels recursos públics és important que els projectes tinguin una elevada capacitat de generar sinèrgies amb lideratges forts, establir complicitats i col·laboracions entre el sector públic i el privat, i que permetin impulsar grans inversions on participin el màxim nombre d’agents possibles.
62 propostes
Filtra per:
El següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultatsEl següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultats
Ordenar propostes per:
Resultats per pàgina:
Millorar polítiques públiques per posar el focus en mesures de seguretat vial dins dels pobles i...
Es comenta una experiència que es va exposar al Pallars Jussà sobre mobilitat sense conductor a...
Disponibilitat de vehicle entre diferents municipis d'una mateixa comarca (o província) com el...
Suport i accessibilitat a les xarxes per tothom
les persones que viuen més aïllades o fora dels pobles on hi ha més serveis, que tinguin accés...
Intentar que els busos i minibusos siguin elèctrics, per rebaixar les emissions de CO2.
Per millorar els temps. Continuar el desdoblament a partir de Ripoll per millorar els temps.
Avançar cap a la conversió dels autocars i autobusos de combustió a vehicles elèctrics o...
Millorar les carreteres i vies d'accés als nuclis aïllats. Prioritzar la mobilitat entre el...
Hi ha límits normatius que dificulten la fluïdesa del transport en taxis. Per exemple, les...
Els camins i accessos a nuclis de població (caps de municipi) han d'esdevenir carreteres...
Puigcerdà, La Pobla.
Helicòpters 24 h per a trasllat urgent sanitari.
ampliació infraestructures: creació d'una autovia desdoblada que connecti Andorra/ La Seu...
Impuls a la deslocalització i itinerància de serveis (públics i privats), amb vehicles elèctrics...
La Pobla de Segur a Pont de Suert/ Puigcerdà /Barcelona.
Alguns son serveis oferts per diferents administracions, però permetrien aprofitar els recursos...
Tots els transports públics de la Generalitat dels diferents departaments, han d'estar a...
Eix transversal del Pirineu. N 260.
Està infrautilitzat i mal gestionat per part dels organismes públics. No hi ha software de gestió...
Crear una xarxa interterritorial i amb les grans àrees urbanes per a productors petits, per...
equiparables als de l'AMB o altres àrees de Catalunya Per joves, estudiants, jubilats, etc.
Crear una xarxa de transport entre pobles i també als punts de destinació turística més importants.
Creació d’una solució de mobilitat flexible que s’adapti a les necessitats del pirineu. Una xarxa...
Reflexió profunda per agilitzar tràmits i relacions amb l'administració pública.
Connectar els Pirineus amb transport públic amb França.
Com a l'aeroport de referència dels Pirineus.
Des dels municipi no hi ha recursos suficients per portar a terme el manteniment de carreteres de...
Millora de carretera del Port de Perves.
Seguir el model d’aparcaments vigilats de França.
Millorar el manteniment, coordinació i recursos humans, perquè hi ha mala comunicació entre les...
Que l’Estat espanyol cedeixi l’administració de la línea R3 a la Generalitat de Catalunya amb la...
Regulació i control dels accessos consensuat amb la comarca (més enllà del municipi com es fa...
Vehicles elèctrics (tipus furgonetes) per a TAD per a persones i petits productors de zones...
Que doni serveis logístics amb emissions zero a tots els municipis pirinencs.
Recuperar els trens directes Puigcerdà-Ripoll-Vic-Barcelona.
Amb 1 o 2 vagons que complementi els pocs trens de la R3 que hi ha cada dia. Que hi hagi connexió...
Programa que tingui com a objectiu que el 2030, per exemple, hi hagi una accessibilitat garantida.
Que igual que s'ha fet amb l'àrea metropolitana, el transport públic del Pirineu tingui preus...
Augmentar els punts de recàrrega dels vehicles elèctrics.
Fer les millores observant la problemática específica de cada comarca.
Millora d’horaris, traçat, túnels, disminuir temps de desplaçament (amb la Seu d’Urgell, com a...
Codificar tots el pobles perquè quan truques al 112 no saben localitzar-te. Han d'estar...
Aeroport d'Andorra - La Seu com a porta d'entrada del Pirineu.
Que connectin localitats principals.
Definir-la en determinades valls (a tall d'exemple: Urgellet, Conca de Tremp).
Millora de les infraestructures, serveis i freqüències de transport públic, per carretera o tren,...
Transport de petites quantitats de petits productors.
TAD (Transport a demanda) per a petits municipis.
Revisar el model de transport per carretera amb els diferents tipus de transport. Conformar un...