Agenda estratègica del Pirineu
#AgendaPirineu Agenda Estratègica del Pirineu
En aquest espai podeu introduir les vostres propostes de projectes transformadors per al desenvolupament del Pirineu d'acord amb les següents característiques orientatives:
- Singularitat: cal impulsar el desenvolupament del territori a partir de projectes específics que posin en valor l’àmbit del Pirineu i aprofitin els potencials específics d’aquest territori
- Escala pirinenca: cal que els projectes puguin beneficiar el màxim de persones i territoris inclosos a l’àmbit del Pirineu. Els projectes han de contribuir al màxim possible a distribuir l’activitat econòmica de forma equilibrada arreu del territori.
- Contribució al benestar i el progrés social: els projectes han de contribuir —o si més no, no ser una trava— al benestar i la cohesió social.
- Viabilitat: els projectes tractors que se seleccionin han de ser tècnicament i econòmicament viables.
- Contribució a la lluita contra el canvi climàtic: els projectes han de contribuir —o si més no, no ser una trava— a assolir els objectius de neutralitat climàtica, així com a la conservació dels serveis ecosistèmics i a la millora de la qualitat ambiental.
- Inversió en tendències de futur: els recursos han de servir preferentment per impulsar sectors que potencialment seran punters i estratègics en les properes dècades.
- Potencial multiplicador: a fi de treure la màxima rendibilitat dels recursos públics és important que els projectes tinguin una elevada capacitat de generar sinèrgies amb lideratges forts, establir complicitats i col·laboracions entre el sector públic i el privat, i que permetin impulsar grans inversions on participin el màxim nombre d’agents possibles.
62 proposals
Filter by:
The form below filters the search results dynamically when the search conditions are changed.
Skip to resultsThe form below filters the search results dynamically when the search conditions are changed.
Skip to results
Order proposals by:
Results per page:
Avançar cap a la conversió dels autocars i autobusos de combustió a vehicles elèctrics o...
Millora d’horaris, traçat, túnels, disminuir temps de desplaçament (amb la Seu d’Urgell, com a...
Crear una xarxa interterritorial i amb les grans àrees urbanes per a productors petits, per...
Tenir el Pirineu bé connectat amb les ciutats/amb la resta del Pirineu, a través de transport...
Per millorar els temps. Continuar el desdoblament a partir de Ripoll per millorar els temps.
Eix transversal del Pirineu. N 260.
Definir-la en determinades valls (a tall d'exemple: Urgellet, Conca de Tremp).
Transport de petites quantitats de petits productors.
Des de l'Alta Ribagorça a Girona. Eix que recorri el país d’est a oest per carretera.
Tots els transports públics de la Generalitat dels diferents departaments, han d'estar a...
equiparables als de l'AMB o altres àrees de Catalunya Per joves, estudiants, jubilats, etc.
Es comenta una experiència que es va exposar al Pallars Jussà sobre mobilitat sense conductor a...
Fer les millores observant la problemática específica de cada comarca.
Hi ha límits normatius que dificulten la fluïdesa del transport en taxis. Per exemple, les...
Està infrautilitzat i mal gestionat per part dels organismes públics. No hi ha software de gestió...
Que igual que s'ha fet amb l'àrea metropolitana, el transport públic del Pirineu tingui preus...
Que doni servei a menys de 30 minuts de qualsevol nucli de població.
Avançar cap a la interconnexió de les dues línies ferroviàries que actualment hi ha al Pirineu...
Connectar els Pirineus amb transport públic amb França.
Disponibilitat de vehicle entre diferents municipis d'una mateixa comarca (o província) com el...
Aeroport d'Andorra - La Seu com a porta d'entrada del Pirineu.
Carreteres segures i amb manteniment adequat: les carreteres del Pirineu estan vives. Tenim...
Seguir el model d’aparcaments vigilats de França.
Millora de les infraestructures, serveis i freqüències de transport públic, per carretera o tren,...
Que el servei ferroviari ofereixi, d'una banda, un tipus de connexió fiable i eficient entre...
Creació d’una solució de mobilitat flexible que s’adapti a les necessitats del pirineu. Una xarxa...
les persones que viuen més aïllades o fora dels pobles on hi ha més serveis, que tinguin accés...
Que connectin localitats principals.
Millorar les carreteres i vies d'accés als nuclis aïllats. Prioritzar la mobilitat entre el...
Puigcerdà, La Pobla.
Des dels municipi no hi ha recursos suficients per portar a terme el manteniment de carreteres de...
Amb 1 o 2 vagons que complementi els pocs trens de la R3 que hi ha cada dia. Que hi hagi connexió...
Apostar més per la comunicació interna (i no cal tant en la comunicació amb els grans centres...
Treball conjunt de tots els agents que realitzin actuacions de transport: escolar, adaptat,...
Que l’Estat espanyol cedeixi l’administració de la línea R3 a la Generalitat de Catalunya amb la...
Reflexió profunda per agilitzar tràmits i relacions amb l'administració pública.
La Pobla de Segur a Pont de Suert/ Puigcerdà /Barcelona.
Helicòpters 24 h per a trasllat urgent sanitari.
Digitalització i descarbonització dels serveis de transport. Optimitzar el transport escolar, per...
Com a l'aeroport de referència dels Pirineus.
Els camins i accessos a nuclis de població (caps de municipi) han d'esdevenir carreteres...
Crear una xarxa de transport entre pobles i també als punts de destinació turística més importants.
Revisar el model de transport per carretera amb els diferents tipus de transport. Conformar un...
Millorar el manteniment, coordinació i recursos humans, perquè hi ha mala comunicació entre les...
Codificar tots el pobles perquè quan truques al 112 no saben localitzar-te. Han d'estar...
Suport i accessibilitat a les xarxes per tothom
TAD (Transport a demanda) per a petits municipis.
Intentar que els busos i minibusos siguin elèctrics, per rebaixar les emissions de CO2.
Recuperar els trens directes Puigcerdà-Ripoll-Vic-Barcelona.
Alguns son serveis oferts per diferents administracions, però permetrien aprofitar els recursos...