Avaluació del compliment de les obligacions de transparència
#avaluartransparència Debat sobre l'avaluació per a millorar la transparència de l'Administració de la Generalitat de Catalunya
• El contingut del Portal
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
D’acord amb la definició donada pel Centre de Terminologia TERMCAT, l’interès públic és l’interès del conjunt de la ciutadania, que l'Administració pública ha de servir per mandat constitucional i que en legitima l'actuació.
Des d’aquest punt de vista, una informació d’interès públic es pot entendre com una informació que interessa el conjunt de la ciutadania (les persones, les empreses, les administracions, etc.), no només a una part, ja que aquesta informació té afectacions, conseqüències i efectes sobre tot el conjunt.
En aquest sentit, respecte d’informació considerada d’interès públic, en el Portal de la Transparència es publica i es pot consultar informació sobre la pandèmia ocasionada per la Covid-19: https://governobert.gencat.cat/ca/transparencia/covid-19/
La informació sobre dades de llicències d’activitats concedides a empreses, dades empresarials d’inversió, nombre d’empreses estrangeres, tancades, etc., difícilment es pot considerar informació d’interès públic en el sentit expressat, ja que el seu interès és més particular que públic. Per aquest motiu, aquest tipus d’informació no es considera informació d’interès públic als efectes de la seva publicació al Portal de la Transparència.
D’altra banda, a més de la informació d’interès públic, l’article 8.1, m, de la Llei 19/2014, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, també considera informació subjecta al règim de transparència les informacions que siguin demanades amb més freqüència per via de l’exercici del dret d’accés a la informació pública.
En aquest sentit es publica al Portal de la Transparència informació sobre els viatges a l’estranger dels alts càrrecs i personal directiu de la Generalitat de Catalunya: https://governobert.gencat.cat/ca/transparencia/Govern/viatges-oficials/
La Secretaria de Govern Obert vol dur a terme la implantació d'un sistema per a la detecció i publicació de la informació pública sol·licitada amb més freqüència a través del dret d'accés a la informació pública, d'acord amb les previsions de l'article 51 del Decret 8/2021 (que s'hagi reconegut tenir dret a accedir i hagi estat sol·licitada tres o més vegades en un període d'un any natural per persones sol·licitants diferents). Aquesta actuació està prevista d’incloure’s dins el Pla de Govern Obert 2022-2023.
Denóncia un problèma
Aguest contengut non ei apropriat?
0 comentaris
Carregant els comentaris ...
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...