Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
En especial amb relació a la normativa urbanística, que preveu diferents fases de participació. Podríem estipular que en urbanisme es recomana que hi hagi participació prèvia o durant l’avanç del pla, i posterior. O en plans de mobilitat, en la diagnosi i en el pla d’acció. Que la normativa autonòmica recomani fer participació en les dues fases: diagnosi i propostes. Sovint es fa la participació en un moment avançat del procés, no s’ha informat prèviament a la ciutadania ni se l’ha deixat participar. Quan la participació és a l’inici, ha canviat el pla, no hi ha més informació i el procés es queda a mitges. Això genera malestar i desafecció. Hi ha casos i exemples en què s’ha fet més participació que els mínims.
Es comparteix que en urbanisme és especialment important incorporar la participació en la diagnosi, per possibilitar que la ciutadania incideixi sobre el plantejament inicial. De fet, hauria de ser així en totes les polítiques públiques, no només les relacionades amb l’àmbit d’urbanisme. S’introdueix una previsió explícita en aquest sentit. Article 10.1: “La participació també ha de contribuir a valorar l’oportunitat de les actuacions.”.
El text següent és una representació abreviada i hashejada d'aquest contingut. És útil per garantir que el contingut no hagi estat alterat, ja que una única modificació provocaria un valor totalment diferent.
Origen:{"body":{"ca":"En especial amb relació a la normativa urbanística, que preveu diferents fases de participació. Podríem estipular que en urbanisme es recomana que hi hagi participació prèvia o durant l’avanç del pla, i posterior. O en plans de mobilitat, en la diagnosi i en el pla d’acció. Que la normativa autonòmica recomani fer participació en les dues fases: diagnosi i propostes. Sovint es fa la participació en un moment avançat del procés, no s’ha informat prèviament a la ciutadania ni se l’ha deixat participar. Quan la participació és a l’inici, ha canviat el pla, no hi ha més informació i el procés es queda a mitges. Això genera malestar i desafecció. Hi ha casos i exemples en què s’ha fet més participació que els mínims. "},"title":{"ca":"E3.8 Participació en la diagnosi i sobre les propostes"}}
Aquesta empremta digital es calcula mitjançant un algoritme de hash SHA256. Per reproduir-lo tu mateix, pots utilitzar una Calculadora MD5 en línia i copiar-hi les dades d'origen.
0 comentaris
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...