" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Phase 2 of 2
Retorn 22/05/2023 - 22/07/2023
Process phases

Hi ha aspectes que no s’han tingut en compte i que haurien de ser valorats per l’Administració Educativa de la Generalitat de Catalunya?

18/01/2023 10:38  

Molts autistes i altres neurodivergents pateixen desordres d'integració sensorial, l'ambient escolar sovint és hostil i insuportable. Les adaptacions sensorials les han de fer terapeutes ocupacionals especialitzats en integració sensorial. Cal disposar de TO's o bé permetre a les famílies facilitar el recurso i deixar d'impedir l'observacio per part de professionals externs i la formació a docents i orientadors

List of Endorsements

Endorsements count1

Reference: II-PROP-2023-01-86503
Version number 1 (of 1) see other versions

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86503/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86503/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Most voted comments

3 in favor (100.0%)

No comments with votes found

0 against (0.0%)

No comments with votes found

3 comments

In favor  

Cal afegir que també falten LOGOPEDES dins del sistema educatiu per estructurar i fer adaptacions visuals als continguts que es treballen. Les persones autistes amb bona capacitat necessiten suport visual per a no ser excloses del sistema. Han de ser persones especialitzades en autisme.
Les noves metodologies que impulsa el nou currículum dificulta enormement la inclusió perquè implica menys estructura i més soroll, per tant un patiment encara més gran

In favor  

Hi ha estudis que demostren les conseqüències per a persones autistes de la manca d'atenció als aspectes sensorials i de la manca de suport visual i estructura. Sabem que implica un major estat d'alerta, que implica més cortisol, i la conseqüent disminució del sistema immunitari. Per tant, podem afirmar que la manca de suports i adaptacions emmalalteix a les persones autistes. Si li afegim que el nou currículum potencia el treball cooperatiu creant un ambient sensorialment més insuportable. A més, es treballa menys amb material editat i restem suport visual i estructura. Estem maltractant a les persones autistes, generant una resposta biològica desmesurada al seu organisme que té conseqüències biològiques greus, tots els canvis són bons si els recursos en quant a inclusió estan presents i les persones autistes es poden regular i tenen adaptacions visuals que estructuren l'ambient.

In favor  

Si tenim un tumor cerebral no anirem a un podòleg per a que ens operi, no? Voldrem que ho faci un neurocirurgià.

Calen TERAPEUTES OCUPACIONALS especialitzades en integració sensorial, elles saben la diferència entre una rabieta i un meltdown i són les úniques que poden evitar que es maltracti a una persona que està patint quelcom semblant a un atac d'epilepsia, un meltdown es un colapse, es neurològic, no és un problema de conducta tot i que ho pugui semblar.
Calen LOGOPEDES que estructurin i adaptin visualment els materials a cada persona en funció de les seves necessitats.
Les mestres i orientadores fan el que poden amb bona voluntat però les adaptacions s'han de fer personalitzades adaptades a les necessitats de cada persona.

Add your comment

Sign in with your account or sign up to add your comment.

Loading comments ...