" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Phase 3 of 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Process phases

(Sessió de proximitat 4286154) Ensenyament obligatori

07/06/2022 14:19  

AUTORIA: Adics en xarxa

CONTINGUT: Pèrdua de prestigi del català com a llengua d'ús científic, dins de les àrees i matèries que no són llengua.

Manca d'un nivell adient de català per part del professorat, que prefereix comunicar-se en castellà per garantir la qualitat que considera adient en l'ensenyament del seu alumnat.

Hostilitat de part de l'alumnat, influïts per la pressió mediàtica i política de determinats sectors (Cs, VOX, PP, PSOE fins i tot...) Revertir els usos dominants en la societat i replicats als centres educatius.

Preguntes associades:

Com podem contrarestar la pressió mediàtica i política procedent de l'entorn familiar i social de l'alumnat?

Com podem encoratjar el jovent a fer servir tots els registres del català: col·loquial, científic...

Com podem garantir la competència lingüística necessària de tot el professorat? (proves d'accés, certificació necessària...) Com podem assegurar que el català del seu àmbit disciplinari també el dominen?

Com garantir la presència el català en la interacció horitzontal entre iguals dins l'aula? Qui ha de proporcionar el model de català en aquestes metodologies?

Endorsements count0

Reference: II-PROP-2022-06-84084
Version number 1 (of 1) see other versions

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/pacte-nacional-llengua/f/3462/proposals/84084/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/pacte-nacional-llengua/f/3462/proposals/84084/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Most voted comments

0 in favor (0%)

No comments with votes found

0 against (0%)

No comments with votes found

0 comments

Add your comment

Sign in with your account or sign up to add your comment.

Loading comments ...