" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Phase 3 of 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Process phases

(Sessió de proximitat 4310192) Sensibilització ús del català

27/06/2022 14:23  

AUTORIA: Ajuntament de Constantí

CONTINGUT: Un dels reptes que té el català en l'administració pública és principalment el seu ús d'entrada davant de la ciutadania. Molts cops pensem que fem un favor en dirigir-nos en castellà des de l'inici o canviar al castellà durant la conversa quan realment no sabem si aquella persona l'entén o l'està aprenent. Hem de donar l'oportunitat a la gent que l'està aprenent a utilitzar-lo fora de l'aula.

Els treballadors de les administracions públiques hem de donar exemple en l'ús del català, garantint el seu ús com a llengua vehicular tan oralment com a nivell escrit i digital. Que el català sigui la llengua de primer ús en les relacions internes entre treballadors.

Per tant, la proposta a la qual vam arribar seria formació i sensibilització de l'ús del català entre els treballadors de totes les administracions públiques, tant locals, com autonòmiques i estatals.

Cursos d'usos lingüístics, oportunitats de realitzar cursos del nivell C2 o cursos en llenguatge jurídic podrien ser unes propostes per dinamitzar l'ús del català en l'administració pública.

Endorsements count0

Reference: II-PROP-2022-06-84237
Version number 1 (of 1) see other versions

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/pacte-nacional-llengua/f/3462/proposals/84237/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/pacte-nacional-llengua/f/3462/proposals/84237/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Most voted comments

0 in favor (0%)

No comments with votes found

0 against (0%)

No comments with votes found

0 comments

Add your comment

Sign in with your account or sign up to add your comment.

Loading comments ...