Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Millorar les accions formatives a les escoles vinculades a la sostenibilitat com a motor de canvi.

Avatar: Proposta oficial Proposta oficial

Fer que l’escola obligatòria esdevingui un catalitzador de canvi millorant les accions formatives a les escoles. Cal alimentar la consciència social de la joventut. L’escola en la seva etapa obligatòria, tan primària com secundària, és un espai clau per treballar la formació, educació i sensibilització de la població infantil en relació a la transició energètica i el canvi climàtic. I en aquest àmbit hi ha limitacions efectives per poder incidir i treballar amb les escoles perquè el Departament d'Ensenyament no està permetent fer certes actuacions als centres educatius, per això seria interessant implicar-lo també en el PINECCAT30. L'educació és un motor de canvi. Cal apostar per l'educació com a forma de transmissió de coneixement. Cada any estem en contacte amb a molts alumnes que poden ser corretges de transmissió de la informació. El CO2 és molt imperceptible, no reacciona i costa veure que és nociu. Si la gent no és conscient dels riscos, resulta molt difícil actuar. Tot i això s’està treballant en aquest temes, però encara és molt recent.

Per fer que els centres escolars poguessin ser aquests elements catalitzadors del canvi caldria, en primer lloc, revisar i millorar els currículums per oferir una formació adequada per explicar millor quina és la situació actual a nivell climàtic, què és la transició energètica, l’estalvi energètic, les energies renovables, etc. Caldria, en segon lloc, millorar la capacitació del professorat en relació a aquestes temàtiques. En tercer lloc, caldria fer accions de sensibilització específiques en l’àmbit escolar, igual que es fan sobre altres temàtiques per incidir en valors i comportaments dels infants. En darrer lloc, seria important que el propi entorn de l’escola, les instal·lacions, les tecnologies, els equipaments, fossin coherents amb allò que s’ensenya i amb aquesta lògica de transició energètica i fossin també refugis climàtics. En aquest sentit, hi ha programes com el projecte 50/50, que incentiva l'estalvi energètic en escoles i instituts a partir de l'aplicació de bones pràctiques en l'ús i gestió de l'energia, que poden ser un bon exemple d’acció a tirar endavant.

Comentari

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir