Oferir incentius econòmics per facilitar la transició energètica.
La sensibilització i el canvi d’hàbits en relació a la transició energètica ha de tenir molt en compte els costos econòmics per al conjunt de la ciutadania. Pot haver-hi famílies, comunitats de veïns o empreses que es plantegin fer instal·lacions en renovables, per exemple plaques solars, i a l’hora de fer-ho es trobin que els costos de fer aquestes instal·lacions són molt elevats i acabin sent un fre molt gran a la transició energètica. Per tant, caldria pensar sobre quin tipus de bonificacions, descomptes o incentius econòmics es poden tirar endavant per facilitar aquesta transició. D’aquesta manera, la sensibilització és una primera estratègia que hauria d’anar acompanyada d’una estratègia complementària que faci que el cost econòmic de la transició no sigui una barrera. Per altra banda, també caldria explicar que més enllà de l’impacte econòmic individual, hi ha un objectiu d’interès comú compartit que també cal tenir present com un criteri a l’hora de fer la transició energètica.
Compartir