Information about the cookies used on the website
We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
" class="part-icon-bars">

Modificació del Decret admissió a centres

Consulta prèvia a la modificació del Decret 75/2007, de 27 de març, pel qual s'estableix el procediment d'admissió de l'alumnat als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics

Phase 2 of 2
Retorn 14/11/2018 - 14/01/2019
Process phases
Help

They are spaces for dialogue between citizens and the Administration, where you can contribute your opinions, needs, proposals and expectations.

Increase your participation through the mechanisms available to you!

Close help

About this process

This process belongs to Regulation

La consulta prèvia vol donar a conèixer la voluntat de modificar el procés de preinscripció i matrícula als centres educatius sostinguts amb fons públics pel que fa a l'aplicació dels criteris complementaris, atès que no contribueixen a garantir la igualtat en l'accés als llocs escolars d'una part de l'alumnat que participa en els processos d'admissió als centres docents.

En concret, hi ha la voluntat de suprimir l'aplicació dels criteris complementaris consistents en:

  • Tenir una malaltia crònica en el sistema digestiu, endocrí o metabòlic, inclosa la celiaquia.
  • Haver tingut pares, tutors o germans escolaritzats al centre per al qual es presenta la sol·licitud.


Objectiu de la consulta

En el marc del Pla de Govern de la XII Legislatura, l'objectiu de l'Eix 1 (Un país cohesionat amb drets i oportunitats per a tothom) vol potenciar la igualtat d'oportunitat en un marc d'educació inclusiva, la proposta de modificació normativa que s'impulsa introdueix la modificació dels criteris complementaris en el procediment d'admissió dels alumnes als centres educatius d'ensenyaments sufragats amb fons públics, i els objectius que pretén aconseguir són:

  • garantir el principi d'igualtat en el procés d'admissió de l'alumnat al sistema educatiu
  • afavorir una distribució socialment més equilibrada de l'alumnat als centres sostinguts amb fons públics
  • millorar les dinàmiques de mixtura social mitjançant la presència d'alumnat més divers als centres sostinguts amb fons públics
  • millorar l'equitat educativa i la cohesió social


Es considera que el criteri "de tenir familiars que han estat usuaris d'un centre" és contrari al dret de tothom d'accedir a l'educació en condicions d'igualtat i dificulta la capacitat de determinades escoles per coresponsabilitzar-se de l'escolarització i la integració de l'alumnat amb necessitats educatives específiques per raons socioeconòmiques o socioculturals desafavorides que l'art. 43.1.e) de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d'educació, estableix com un dels principis orientadors de la prestació del Servei d'Educació de Catalunya. També, amb la supressió del criteri complementari "malaltia en el sistema digestiu, endocrí o metabòlic, inclosa la celiaquia" es pretén evitar que les famílies l'utilitzin de manera fraudulenta per defugir els centres amb una composició social més desafavorida i obtenir lloc en altres de socialment més afavorits.


A més, cal tenir en compte que el Defensor de las Persones (Síndic de Greuges) ha destacat les nombroses queixes rebudes de pares d'alumnat que no han estat admesos en el centre de preferència per comptar amb menys puntuació per no disposar dels criteris complementaris que ara es pretenen modificar, i el fet que destaqui que provoca situacions de desigualtat en l'accés a l'educació i, per tant, contràries als principis d'equitat, cohesió i distribució equilibrada entre tots els centres docents de l'alumnat.


Paral·lelament, l'eliminació dels dos supòsits suposaria la disminució de la càrrega administrativa pròpia de la comprovació de dades al·legades per les famílies per efectuar la baremació i en eliminar de les reclamacions en els processos de preinscripció i matrícula aquests supòsits se simplificaria notablement el procés.


Preguntes per orientar les aportacions

  1. Considera que s'ha descrit adequadament el problema? Hi ha altres aspectes que considera que haurien de ser valorats per l'Administració de la Generalitat?
  2. Considera que hi ha altres alternatives a les proposades per corregir el problema detectat?

Propostes See all proposals (37)

No és esperançador que les primeres mesures que s'hagin d'adoptar per afavorir l'equitat sigui la...
Volem defensar el dret de les famílies a l'elecció d'una educació conforme als seus principis.
...
No podem acceptar la retirada d’aquests dos punts complementaris, perquè suprimir el de familiars...
La proposta de treure puntuació als fills d'exalumnes no correspon a la raó donada. Poder...
See all proposals (37)
Who participates La consulta és oberta a tothom. Especialment hi ha interès a conèixer la voluntat de la comunitat educativa, entesa en el sentit ampli, integrada per totes les persones i les institucions que intervenen en el procés educatiu.
Department Departament d'Educació i Formació Professional
Has summary unit No
Start date October 31, 2018
End date November 14, 2018
Reference: II-PART-2018-10-171

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/Admissioacentres/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/Admissioacentres/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Statistics

88

Participants

10

Followers

17

Comments

37

Proposals

7

Endorsements

You need to enable all cookies in order to see this content.

Change cookie settings