Skip to main content

Cookie settings

We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.

Essential

Preferences

Analytics and statistics

Marketing

This proposal has been accepted because:

Al Portal de la transparència hi ha un apartat de contacte, on s’accedeix, entre d’altres, a la bústia de contacte de transparència i participació, que permet adreçar consultes, queixes i suggeriments a l’Administració de la Generalitat de Catalunya, mitjançant un formulari de contacte electrònic. No obstant això, aquest procediment no es pot considerar un mecanisme sistematitzat per conèixer la valoració que els usuaris tenen del servei. 

 

El compromís per part de la Secretaria de Transparència i Govern Obert és incorporar al Portal de la transparència una eina tecnològica que permeti a qualsevol persona l’avaluació de la seva experiència d’usuari en relació amb la informació disponible. 

 

Entre altres opcions, es valorarà incloure un sistema per donar a la persona usuària del Portal la possibilitat de puntuar les pàgines amb emoticones, o bé, respondre un breu qüestionari que, si és el cas, permeti afegir comentaris i observacions, i respondre algunes preguntes. 

 

Avaluació realitzada per persones no vinculades directament a la transparència

En l'auto-avaluació s'hi han trobat alguns aspectes que la fan interessant, com per exemple que serveix als propis departaments per la millora del portal de transparència, ja que els fa adonar-se de les coses que no fan bé i els dóna l'oportunitat de millorar-ho. Tanmateix, aquesta ha estat també una de les crítiques que se li ha fet, d'una banda perquè fa pensar en un portal fet per a l'avaluador i no per la ciutadania. De l'altra, perquè pot provocar una manca d'objectivitat i de neutralitat. Davant aquestes dues crítiques, s'ha demanat poder introduir una lectura crítica de l'avaluació, posant distància entre avaluat i avaluador. Com a possibles solucions, s'ha plantejat: Avaluació realitzada per persones no vinculades directament a la transparència: Aquestes persones, ja siguin del Departament o d'altres departaments, podrien aportar la distància entre avaluat i avaluació. En contra d'aquesta possibilitat, s'ha destacat que pot acabar sent el mateix que abans però més llarg, perquè ha d'intervenir més gent.
Comment

Confirm

Please log in

The password is too short.

Share