Procés participatiu sobre el Codi ètic del servei públic de Catalunya
#codieticserveipublic L'ética al servei del servei públic a la Catalunya del s. XXI
La persona, el primer valor
La següent proposta vol incidir en contemplar la persona en tota la seva multidimensionalitat i complexitat, és a dir, tenint en compte les seves necessitats, ja siguin d'ordre cognitiu, psicològic, emocional, laboral, cultural, afectiu, etc. Perquè justament la manca d'empatia vers l'alteritat és el que genera conflicte, rebuig o indiferència. Aquesta qualitat humana que permet ser just amb l'altre, donar-li allò que realment li correspon, tot abandonant l'egocentrisme pel servei a la persona.
List of Endorsements
Amendments (1)
Amendment
Evaluating
Hem de contemplar a la persona en tota la seva multidimensionalitat, diversitat i identitat, és a...
Report inappropriate content
Is this content inappropriate?
2 comments
Conversation with Dinamització
Gràcies per les vostres aportacions @Ecoke i @ObservatoriCat. Creiem que el contingut que debateu es troba molt vinculat a la següent proposta del comité: (Centralitat de les persones i respecte pels seus drets. ). Creieu que les aportacions que esteu fent podrien fer-se encaixar o es podrien trobar englobades en aquesta proposta del Comitè?
Bona tarda, crec que és indispensable que en formi part. No es pot dissociar la complexitat humana de la centralitat de les persones i el respecte pels seus drets. L'actitud de servei a l'altre dignifica la voluntat humana en el sentit que es dóna valor al que realment és significatiu al temps que permet créixer com a persona i com a comunitat. És un reconeixement a la identitat individual i a les seves necessitats. Precisament, en l'actitud de servei és on rau l'oportunitat de la reflexivitat i reciprocitat humanes, condició indispensable per al creixement col.lectiu.
Add your comment
Sign in with your account or sign up to add your comment.
Loading comments ...