Proceso participativo del Pacto Nacional para la Sociedad del Conocimiento
#PNSC Coneixement ¡Creamos una generación de conocimiento colectivo!
Crear estructures territorials de governança per a definir i impulsar estratègies de desenvolupament de l’ecosistema econòmic i de coneixement
- Crear espais en què els diversos agents del territori (a escala Terres de l’Ebre) puguin trobar-se i liderar el desenvolupament de l’ecosistema econòmic i de coneixement: definint una visió estratègica a llarg termini, identificant els agents rellevants i creant els organismes o espais que siguin necessaris per a implementar-la.
- Cal fer un especial èmfasi en la participació dels agents privats en aquests espais de governança, ja que aporten dinamisme i credibilitat (les estructures de governança territorial existents tenen un dèficit de credibilitat i pateixen una sobre representació del sector públic).
- Aquestes estructures han de tenir capacitat de decisió i de gestió pressupostària per evitar la burocratització.
- Una de les primeres tasques d’aquestes estructures seria identificar els àmbits prioritaris d’actuació, per exemple, infraestructures o bé l’articulació del coneixement i la innovació entre les empreses, les universitats i centres formatius i les administracions públiques.
#Coneixement ##PNSC
Encuentros relacionados:
Veguería de las Terres de l'Ebre - Dimensión global del sistema del conocimiento.
24 octubre 2019
19:00 - 21:30
Educación continuada. Trabajadores y empresas.
Relaciones entre las estructuras de investigación del sistema de conocimiento.
Gobernanza de las universidades.
Sistema de calidad y conocimiento.
Conocimiento y cohesión territorial y regiones de conocimiento.
Participación de los territorios en la definición de las necesidades en el acceso al conocimiento y en la definición de políticas de I + D + i.
Definición, organización y funciones de un ecosistema de innovación territorial (EIT).
Desarrollo de unidades territoriales de conocimiento.
Satisfacción y participación de los estudiantes.
Calidad de la docencia.
Empleabilidad de los estudiantes.
Las infraestructuras universitarias.
Acceso a la investigación.
Reportar contenido inapropiado
Este contenido no es apropiado?
Compartir: