Proceso participativo del Pacto Nacional para la Sociedad del Conocimiento
#PNSC Coneixement ¡Creamos una generación de conocimiento colectivo!
Generar capacitat d’atracció d’inversions al territori
- Desenvolupar estratègies de discriminació positiva per a projectes territorials singulars. Com a territori no podem competir amb els grans pols d’atracció que tenim a prop (Camp de Tarragona, Barcelona...), cal un tractament específic i diferenciat, incentius que afavoreixin el dinamisme econòmic i social i reverteixin el despoblament que s’està produint.
- Identificar les possibles causes d’atractivitat del territori i potenciar-les.
- Facilitar la implantació de teixit empresarial, principalment endogen (sorgit del mateix territori) a través d’incentius. Difícilment podem esperar grans inversions en territoris d’aquestes característiques. Cal propiciar que persones vinculades al territori creïn projectes empresarials que aportin valor.
- Incentivar les empreses del territori disminuint els costos de consum d’aigua i energia, atès que el territori és ric en aigua i productor d’energia.
- Oferir recursos de capacitació i lideratge a les empreses del territori (Building Intelligent Management).
- Fer pedagogia i incentivar fiscalment la inversió en I+D de les empreses
#Coneixement ##PNSC
Encuentros relacionados:
Veguería de las Terres de l'Ebre - Dimensión global del sistema del conocimiento.
24 octubre 2019
19:00 - 21:30
Educación continuada. Trabajadores y empresas.
Relaciones entre las estructuras de investigación del sistema de conocimiento.
Gobernanza de las universidades.
Sistema de calidad y conocimiento.
Conocimiento y cohesión territorial y regiones de conocimiento.
Participación de los territorios en la definición de las necesidades en el acceso al conocimiento y en la definición de políticas de I + D + i.
Definición, organización y funciones de un ecosistema de innovación territorial (EIT).
Desarrollo de unidades territoriales de conocimiento.
Satisfacción y participación de los estudiantes.
Calidad de la docencia.
Empleabilidad de los estudiantes.
Las infraestructuras universitarias.
Acceso a la investigación.
Reportar contenido inapropiado
Este contenido no es apropiado?
Compartir: