Procés participatiu del Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement
#PNSC Coneixement Creem una nova generació de coneixement col·lectiu!
Aprovar una llei de muntanya que singularitzi el tractament de l’Alt Pirineu i Aran, fent-lo atractiu, especialment a nivell econòmic i fiscal
● La llei de muntanya hauria d’estar feta i pensada per la gent del territori; és a dir, comptar amb la participació de les persones que hi viuen.
● La llei hauria d’incloure mesures per potenciar l’economia i l’ocupació en el territori. Cal tenir en compte que es genera ocupació quan existeix activitat econòmica, i per això s’han de desenvolupar activitats que generin valor al territori.
● Una d’aquestes mesures podria ser la de crear una “zona franca” del Pirineu, que englobés activitats per afavorir el sector agroalimentari extensiu i ecològics, sectors tecnològics dins un model sostenible de desenvolupament, i impulsés els sectors econòmics existents.
● D’altra banda, i per atreure a altres empreses, s’hauria de desenvolupar un model d’impostos diferenciat: rebaixar els impostos de l’IVA i l’IBI, activar sectors econòmics singulars a través d’afavorir inversions, i potenciar inversions per a la formació continuada de treballadores i treballadors, ja que actualment només depèn de l’esforç del sector privat.
● Actualment, s’ofereixen subvencions per afavorir la mobilitat de les empreses a altres parts del territori, però es tracta d’un sistema insuficient perquè no està coordinat entre les diferents administracions i àrees que les ofereixen.
#Coneixement ##PNSC
Trobades relacionades:
Vegueria de l'Alt Pirineu i era Val d'Aran - Dimensió global del sistema del coneixement
Educació continuada. Treballadors i empreses.
Relacions entre les estructures de recerca del sistema de coneixement.
Governança de les universitats.
Sistema de qualitat i coneixement
Coneixement i cohesió territorial regions de coneixement.
Participació dels territoris en la definició de les necessitats en l’accés al coneixement i en la definició de polítiques d’R+D+i.
Definició, organització i funcions d’un ecosistema d’innovació territorial (EIT).
Desenvolupament d’unitats territorials de coneixement.
Satisfacció i participació edels estudiants.
Qualitat de la docència.
Ocupabilitat dels estudiants.
Les infraestructures universitàries.
Accés a la recerca.
Resultat de la sessió:
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Compartir: