Skip to main content

Cookie settings

We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.

Essential

Preferences

Analytics and statistics

Marketing

Visibilitzar i donar prestigi a la formació professional (revaloritzar-la)

● Donar a conèixer i publicitar l’oferta existent i els diferents itineraris. ● Fer estudis per adequar la demanada professional a l’oferta formativa de formació professional. Aquesta oferta formativa ha de ser dinàmica i flexible, ja que la demanda professional pot anar variant, motiu pel qual s’ha d’anar revisant i modulant. ● Una problemàtica de la zona és que els mínims que es demanen per a obrir un cicle formatiu de formació professional són molt màxims: es demana 18 alumnes i una gran inversió en material o instal·lacions. Per això, caldria, també, flexibilitzar els requeriments en determinades zones. ● L’altra problemàtica és que sovint l’alumnat no vol estudiar determinat cicle formatiu. Es posa d’exemple que s’ha obert una línia d’hostaleria que ha quedat deserta. Actualment, els diem a les i els joves que estudiïn allò que els agrada, i no sempre els agrada el que oferim. ● En relació amb això, es comenta que sovint no “agrada” determinada activitat laboral perquè el mercat està molt precaritzat. ● Per donar resposta a això, caldria fer amb determinats sectors el mateix que es va fer amb sanitat fa anys: demanar un mínim grau de formació per a ocupar un lloc concret (per exemple, de cuiner o cambrer), ja que en l’actualitat aquests llocs són ocupats per persones que no disposen de formació adequada del sector. D’aquesta manera revaloraríem el sector, afavorint la seva dignificació. #Coneixement ##PNSC

Confirm

Please log in

The password is too short.

Share