Proceso participativo del Pacto Nacional para la Sociedad del Conocimiento
#PNSC Coneixement ¡Creamos una generación de conocimiento colectivo!
Visibilitzar i donar prestigi a la formació professional (revaloritzar-la)
● Donar a conèixer i publicitar l’oferta existent i els diferents itineraris.
● Fer estudis per adequar la demanada professional a l’oferta formativa de formació professional. Aquesta oferta formativa ha de ser dinàmica i flexible, ja que la demanda professional pot anar variant, motiu pel qual s’ha d’anar revisant i modulant.
● Una problemàtica de la zona és que els mínims que es demanen per a obrir un cicle formatiu de formació professional són molt màxims: es demana 18 alumnes i una gran inversió en material o instal·lacions. Per això, caldria, també, flexibilitzar els requeriments en determinades zones.
● L’altra problemàtica és que sovint l’alumnat no vol estudiar determinat cicle formatiu. Es posa d’exemple que s’ha obert una línia d’hostaleria que ha quedat deserta. Actualment, els diem a les i els joves que estudiïn allò que els agrada, i no sempre els agrada el que oferim.
● En relació amb això, es comenta que sovint no “agrada” determinada activitat laboral perquè el mercat està molt precaritzat.
● Per donar resposta a això, caldria fer amb determinats sectors el mateix que es va fer amb sanitat fa anys: demanar un mínim grau de formació per a ocupar un lloc concret (per exemple, de cuiner o cambrer), ja que en l’actualitat aquests llocs són ocupats per persones que no disposen de formació adequada del sector. D’aquesta manera revaloraríem el sector, afavorint la seva dignificació.
#Coneixement ##PNSC
Encuentros relacionados:
Veguería de l'Alt Pirineu y la Vall d'Aran - Dimensión global del sistema del conocimiento
29 octubre 2019
18:00 - 20:30
Educación continuada. Trabajadores y empresas.
Relaciones entre las estructuras de investigación del sistema de conocimiento.
Gobernanza de las universidades.
Sistema de calidad y conocimiento.
Conocimiento y cohesión territorial regiones de conocimiento.
Participación de los territorios en la definición de las necesidades en el acceso al conocimiento y en la definición de políticas de I + D + i.
Definición, organización y funciones de un ecosistema de innovación territorial (EIT).
Desarrollo de unidades territoriales de conocimiento.
Satisfacción y participación de los estudiantes.
Calidad de la docencia.
Empleabilidad de los estudiantes.
Las infraestructuras universitarias.
Acceso a la investigación.
Reportar contenido inapropiado
Este contenido no es apropiado?
Compartir: