We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
Cookie settings
We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.
These cookies enable key functionality of the website and help to keep its users secured. They are automatically saved in the browser and cannot be disabled.
Type
Name
Service
Description
Cookie
_session_id
This website
Allows websites to remember user within a website when they move between web pages.
Cookie
decidim-consent
This website
Stores information about the cookies allowed by the user on this website.
Local storage
pwaInstallPromptSeen
This website
Stores status if the progressive web application (PWA) install notification has been already seen by the user.
These cookies allow the website to remember the choices you have made in the past on this website to provide a more personalized experience for the website users.
These cookies are used to measure and analyse the website audience to help improve the website.
These cookies collect information about how you use the website and they can be utilized to provide you more personalized marketing across the different websites you use.
Oooops! Your network is offline. This is a previously cached version of the page you're visiting, perhaps the content is not up to date.
● No es pot pensar en una societat del coneixement que no contempli la formació professionalitzadora com a un pilar essencial de la formació superior, com passa a Europa.
● Catalunya s’ha dotat d’un sistema d’ensenyament superior centrat en un perfil més acadèmic (l’ensenyament escolar es basa en el rendiment acadèmic), deixant fora la formació professionalitzadora. Aquest és un dels motius pels quals els i les alumnes no saben quina professió triar quan arriba el moment de fer-ho, ja que desconeixen la part pràctica d’una feina.
● En aquest sentit, caldria donar més importància a l’orientació, plantejar un model que vetlli per la qualitat i realitzat des de fora dels centres. L’orientació que es fa actualment des dels centres de secundària és molt limitada i sovint dirigida cap a la pròpia oferta.
● Cal revaloritzar els cicles formatius, especialment la formació professionalitzadora, però també oferir una orientació integrada de qualitat.
● Per potenciar l’orientació educativa, s’hauria d’afavorir la relació entre empreses, estudiants i emprenedors, mitjançant:
a) L’organització d’una mena de Saló de l’ensenyament d’àmbit territorial, en el qual participarien empreses, estudiants i emprenedors/es. Aquest saló permetria posar en contacte als diferents sectors, orientar als i a les estudiants, i captar talent.
b) La implicació d’empreses de referència del Penedès en l’organització de xerrades, portes obertes o jornades als centres educatius.
c) Identificar empreses tractores que estiguin innovant, per implicar-les en aquest programa i potenciar la implicació d’altres.
● Altres maneres d’afavorir i potenciar l’orientació educativa, serien:
a) Difondre els recursos existents.
b) Realitzar un acompanyament de l’alumnat que els permetés posar en relleu les seves capacitats i habilitats.
c) Oferir recursos dirigits a professionals que realitzen l’orientació als centres educatius.
#Coneixement ##PNSC
Educació continuada. Treballadors i empreses.
Relacions entre les estructures de recerca del sistema de coneixement.
Governança de les universitats.
Sistema de qualitat i coneixement
Coneixement i cohesió territorial regions de coneixement.
Participació dels territoris en la definició de les necessitats en l’accés al coneixement i en la definició de polítiques d’R+D+i.
Definició, organització i funcions d’un ecosistema d’innovació territorial (EIT).
Desenvolupament d’unitats territorials de coneixement.
Satisfacció i participació edels estudiants.
Qualitat de la docència.
Ocupabilitat dels estudiants.
Les infraestructures universitàries.
Accés a la recerca.
Resultats de la sessió:
The piece of text below is a shortened, hashed representation of this content. It's useful to ensure the content hasn't been tampered with, as a single modification would result in a totally different value.
Source:{"body":{"ca":"●\tNo es pot pensar en una societat del coneixement que no contempli la formació professionalitzadora com a un pilar essencial de la formació superior, com passa a Europa.\r\n●\tCatalunya s’ha dotat d’un sistema d’ensenyament superior centrat en un perfil més acadèmic (l’ensenyament escolar es basa en el rendiment acadèmic), deixant fora la formació professionalitzadora. Aquest és un dels motius pels quals els i les alumnes no saben quina professió triar quan arriba el moment de fer-ho, ja que desconeixen la part pràctica d’una feina.\r\n●\tEn aquest sentit, caldria donar més importància a l’orientació, plantejar un model que vetlli per la qualitat i realitzat des de fora dels centres. L’orientació que es fa actualment des dels centres de secundària és molt limitada i sovint dirigida cap a la pròpia oferta.\r\n●\tCal revaloritzar els cicles formatius, especialment la formació professionalitzadora, però també oferir una orientació integrada de qualitat.\r\n●\tPer potenciar l’orientació educativa, s’hauria d’afavorir la relació entre empreses, estudiants i emprenedors, mitjançant:\r\na)\tL’organització d’una mena de Saló de l’ensenyament d’àmbit territorial, en el qual participarien empreses, estudiants i emprenedors/es. Aquest saló permetria posar en contacte als diferents sectors, orientar als i a les estudiants, i captar talent.\r\nb)\tLa implicació d’empreses de referència del Penedès en l’organització de xerrades, portes obertes o jornades als centres educatius.\r\nc)\tIdentificar empreses tractores que estiguin innovant, per implicar-les en aquest programa i potenciar la implicació d’altres.\r\n●\tAltres maneres d’afavorir i potenciar l’orientació educativa, serien:\r\na)\tDifondre els recursos existents.\r\nb)\tRealitzar un acompanyament de l’alumnat que els permetés posar en relleu les seves capacitats i habilitats.\r\nc)\tOferir recursos dirigits a professionals que realitzen l’orientació als centres educatius.\ngid://participa/Decidim::Hashtag/13/_Coneixement #gid://participa/Decidim::Hashtag/14/_PNSC"},"title":{"ca":"Potenciar una orientació integrada de qualitat i revaloritzar els cicles formatius"}}
This fingerprint is calculated using a SHA256 hashing algorithm. In order to replicate it yourself, you can use an MD5 calculator online and copy-paste the source data.
Share: