Skip to main content

Cookie settings

We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.

Essential

Preferences

Analytics and statistics

Marketing

Canviar el model educatiu per tal de focalitzar-ho en la tecnologia i adaptar-lo a la realitat actual

• És necessari enfocar el model educatiu en la tecnologia per tal d’adaptar-lo a la realitat actual. • Incidir en l’educació primària i l’ESO per tal de despertar el talent de l’alumnat, i que de vegades està amagat i es desconeix. • Exigir que el professorat sigui agent actiu en la seva adaptació a la realitat socioeconòmica. Actualment, molts i moltes professionals estan a la seva zona de confort i es resisteixen a canviar o adaptar els continguts que donen, fet que provoca una pèrdua de competitivitat en l’àmbit econòmic. • Exigir que el professional tingui una qualificació dual. No només hauria de conèixer els continguts teòrics per poder explicar la matèria, sinó també hauria de saber posar-los en pràctica i com aquests es posen en pràctica en el mon laboral. Així, aquesta explicació pot despertar el talent de l’alumnat. • En aquest sentit, es comenta que si la o el professional docent desconeix el sector, pot ser complicat que pugui despertar l’interès i el talent de l’alumnat. • Per poder despertar vocacions, s’hauria de potenciar que s’incorporin docents associats/des als centres educatius que hagin treballat en el sector empresarial i puguin aportar una nova mirada. • D’altra banda, també es podrien integrar temporalment a les empreses a docents perquè coneguin el sector, com a professors i professores en pràctiques. • En aquest sentit, es comenta que existeixen estades formatives pel professorat però que són temporals i voluntàries, motiu pel qual s’haurien de donar a conèixer i potenciar. • Incentivar i motivar la carrera professional del professorat, per evitar o reduir el desencís que tenen diversos/es professionals. • Dotar dels recursos didàctics i econòmics suficients per aconseguir aquest nou model educatiu adaptat a la realitat actual. • Finalment, s’incideix en què cal ja incorporar i donar major presència a les dones dins l’àmbit tecnològic (enginyeres), per tal de visibilitzar la seva tasca. #Coneixement ##PNSC

Confirm

Please log in

The password is too short.

Share