Proceso participativo del Pacto Nacional para la Sociedad del Conocimiento
#PNSC Coneixement ¡Creamos una generación de conocimiento colectivo!
Impulsar i promoure l’ecosistema d’innovació empresarial
• Cal facilitar el creixement i creació d’empreses.
• Per això s’haurien de simplificar els tràmits burocràtics, i facilitar que aquests es puguin fer digitalment potser mitjançant oficines virtuals.
• Crear pols de creació d’start-ups en el territori.
• Potenciar la interrelació entre els àmbits públic i privat.
• “Desnormatitzar” els processos, elaborant normes més clares i simples. Sovint les diferents regulacions es contradiuen i generen dificultats a les empreses.
• Darrerament hi ha hagut una proliferació de, per exemple, oficines de foment de l’emprenedoria, que ha provocat que la persona emprenedora es perdi i no discerneixi a quina ha d’acudir. Caldria unificar-les.
• En aquest sentit, la Generalitat de Catalunya ha d’agafar el lideratge per aconseguir que el sector públic sigui un ecosistema eficient, com per exemple el MIT.
• Generar coneixement i, sobretot, confiança entre el sector públic i el sector privat. Actualment semblen dos sectors que treballen independentment, en part a causa del desconeixement mutu, de la manca de voluntat i que funcionen amb velocitats diferents. En aquest sentit, cal paciència per adaptar-se al funcionament de l’altre.
#Coneixement ##PNSC
Encuentros relacionados:
Veguería de Girona - Dimensión global del sistema de conocimiento
14 noviembre 2019
18:00 - 20:30
Educación continuada. Trabajadores y empresas.
Relaciones entre las estructuras de investigación del sistema de conocimiento.
Gobernanza de las universidades.
Sistema de calidad y conocimiento.
Conocimiento y cohesión territorial y regiones de conocimiento.
Participación de los territorios en la definición de las necesidades en el acceso al conocimiento y en la definición de políticas de I + D + i.
Definición, organización y funciones de un ecosistema de innovación territorial (EIT).
Desarrollo de unidades territoriales de conocimiento.
Satisfacción y participación de loa estudiantes.
Calidad de la docencia.
Empleabilidad de los estudiantes.
Las infraestructuras universitarias.
Acceso a la investigación.
Reportar contenido inapropiado
Este contenido no es apropiado?
Compartir: