Proceso participativo del Pacto Nacional para la Sociedad del Conocimiento
#PNSC Coneixement ¡Creamos una generación de conocimiento colectivo!
Distingir els dos models d’universitat existents (de recerca i de ciències aplicades), amb sistemes d’avaluació diferenciats.
• A Europa es contemplen dos models diferenciats d’universitats: la de recerca (research) i la de ciències aplicades (applied science), amb un model més professionalitzador. Són dos models que tenen, conseqüentment, dos models d’avaluació diferents, de certificació, de contractació de personal...
• A Catalunya, cal explicitar aquests models i, sobretot, valorar-los i avaluar-los com a tal. Actualment, les d’applied science obtenen valoracions més baixes al ser comparades amb les de recerca, quan de fet s’haurien de valorar de manera diferent. Si es fes d’aquesta manera, les permetria ser capdavanteres.
• Les de ciències aplicades tenen un enfocament més pràctic, amb graus de 4 anys, i un any de pràctiques.
• Aquesta estratègia seria un com de la flexibilització del sistema d’educació superior que es comentava.
• De forma pràctica, ja existeixen aquests dos models però cal explicitar-ho; fer-ho permetria acreditar de manera diferent a la universitat i considerar sistemes de valoració diferents.
#Coneixement ##PNSC
Encuentros relacionados:
Mataró - Dimensión global de la educación superior
28 noviembre 2019
18:00 - 20:30
· Participación de las empresas y las instituciones públicas y privadas en la educación superior.
· Gobernanza del sistema universitario.
· Equidad del sistema de educación superior.
· Sostenimiento del gasto del sistema de educación superior.
· Estado actual de la educación superior en Cataluña.
Reportar contenido inapropiado
Este contenido no es apropiado?
Compartir: