Skip to main content

Cookie settings

We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.

Essential

Preferences

Analytics and statistics

Marketing

Distingir els dos models d’universitat existents (de recerca i de ciències aplicades), amb sistemes d’avaluació diferenciats.

• A Europa es contemplen dos models diferenciats d’universitats: la de recerca (research) i la de ciències aplicades (applied science), amb un model més professionalitzador. Són dos models que tenen, conseqüentment, dos models d’avaluació diferents, de certificació, de contractació de personal... • A Catalunya, cal explicitar aquests models i, sobretot, valorar-los i avaluar-los com a tal. Actualment, les d’applied science obtenen valoracions més baixes al ser comparades amb les de recerca, quan de fet s’haurien de valorar de manera diferent. Si es fes d’aquesta manera, les permetria ser capdavanteres. • Les de ciències aplicades tenen un enfocament més pràctic, amb graus de 4 anys, i un any de pràctiques. • Aquesta estratègia seria un com de la flexibilització del sistema d’educació superior que es comentava. • De forma pràctica, ja existeixen aquests dos models però cal explicitar-ho; fer-ho permetria acreditar de manera diferent a la universitat i considerar sistemes de valoració diferents. #Coneixement ##PNSC

Confirm

Please log in

The password is too short.

Share