• Proposta en base al model definit d’universitat oberta i innovadora.
• Per afavorir l’excel·lència cal incrementar els recursos i mitjans de tota mena. D’aquesta manera, també es facilitaria retenir i captar el talent.
• Incidir en la formació continuada del docent, no només en l’àmbit de la seva expertise, sinó també en competències relacionades amb com fer aquesta docència. Que una o un docent es formi al llarg dels anys és un deure, i s’hauria d’incrementar el nivell d’exigència i oferir facilitats. Caldria que la formació continuada del professorat formés part del conjunt del sistema.
• Un sistema podria ser que, per exemple, en lloc d’incorporar deu professionals s’incorporessin dotze. Durant dos anys, aquests dos de més estan formant-se i actualitzant-se, i al cap de dos anys, de manera rotativa, ells/es s’incorporen a la docència i altres dos o dues es formarien.
• Revisar les carreres acadèmiques de docents, les vies d’accés a la universitat, i, si es diferenciessin els dos models d’universitats (recerca i ciències aplicades), avaluar el professorat d’acord amb les publicacions realitzades (universitats de recerca) o pel grau d’inserció laboral (ciència aplicades).
• Desenvolupar projectes de recerca transversals, més enllà d’una única universitat.
#Coneixement #
#PNSC
Compartir