" class="part-icon-bars">

Consulta publica prealabla a l’elaboracion de l’Avantprojècte de lei entà erradicarcar l’Antigitanisme

#lleiantigitanisme Consulta publica prealabla a l’elaboracion de l’Avantprojècte de lei entà erradicarcar l’Antigitanisme e garantir es drets deth Poblatz Gitan

Fase 1 de 3
Introducció 16/01/2020 - 16/02/2020
Veure les fases
Torna a la pàgina de procés

Fases del procés

  1. 1
    16/01/2020 - 16/02/2020

    Introducció

    L’objectiu d’aguesta consulta publica ei conéisher l’opinion dera societat catalana envèrs l’elaboracion dera Lei d’eradicació de l’antigitanisme e garantir es drets deth Poblatz Gitan.

    Era discriminacion dera poblacion gitana ei arreconeishuda mundialment per diuèrsi organismes e institucions. Era Comission Europèa, per exemple, confirmada peth Conselh dera Union Europèa e eth Conselh d’Euròpa, afirme que milions d’europèa d’origina romaní son objectatz d’ua discriminacion persistenta (ECRI. European Commission against Racism and Intolerance & Council of Europe, 2011). Era comunitat gitana patís en Euròpa continus episòdis de discriminacion e marginalizacion en sòn dia a dia. Çò de mès En tot alarmar dera situacion ei que non denóncien aguesta discriminacion a cap organisme o autoritat competenta. Era enquèsta dera Agéncia des Drets Fonamentaus dera Union Europèa (2012) demòstre qu'encara aué era poblacion gitana patís episòdis d’antigitanisme en diferentes parcèles dera sua vida quotidiana. Aguest estudi concludís que "coma mejana, un de cada dus consultadi romanís auie estat objècte de discriminacion en aumens ua escadença pendent es 12 mesi anteriors". De hèt, dus des informes mès recents dera Fondacion Secretariat Gitan son dedicat a arrecuélher senténcies sobri antigitanisme en Euròpa e Campanhes de sensibilizacion sociau (Fondacion Secretariat Gitan, 2015), atau coma un numèro especiau sobri antigitanisme, damb articles d'opinion, analisi e bibliografia sobri era tematica (Fondacion Secretariat Gitan, 2016). Eth sengles informes se tornen a arrecuélher 194 e 154 casi de discriminacion e antigitanisme, respectivaments. De hèt, en linha damb çò que diuèrses academiques gitanes e gitans denóncien (Hancock, 2000; Jiménez-González, 2017; Macías-Aranda, 2017; Macías-Aranda & Redondo, 2012; Mòtos Pérez, 2009; Santos-Pitanga te a eth., 2016).

    Era Resolucion deth Parlament Europèu, deth 28 d'abriu de 2005, sobri era situacion dera poblacion romaní ara Union Europèa (P6_ERA TUA(2005)0151) arreconeish peth prumèr còp per part d’un estament politic eth concèpte d’antigitanisme, e destaque era importància d’eliminar urgentment aguest tipe de racisme, donques que jògue un papèr fonamentau ena situacion deth Poblatz Gitan en Euròpa. De hèt, era Resolucion sollicite as estadi membres a desvolopar mesures concrètes contra l’antigitanisme en totes es sues formes, ja sigue a nivèu locau, estatau, regionau o dera UE, mès que mès en matèria d’educacion, trabalh, salut e a toti es encastres dera vida publica, ja sigue a a nivèu locau, nacionau o dera UE.

    Pendent aguesti ans s’an hèt notables esfòrci entà promòir y garantir es drets des gitanes e es gitans. Dempús deth Plan Integrau deth Poblatz Gitan dera Generalitat de Catalonha, per exemple, se vien en tot desvolopar d’ua manèra mès que mès intensa enes darrèri 3 ans, un conjunt de mesures e accions destinades a comparar socioeconòmicament ara poblacion gitana damb era rèsta dera societat que ne'n hèn part. En aguest sens, destaquen, per exemple, eth creishent nombre de persones gitanes (mès de 75) qu'an accedit ara universitat dempús de l’an 2016 mercés as formacions de familhaus o a les mesures d’accion afirmativa impulsada peth Plan. Atau madeish, per çò qu'ei de l’encastre deth trabalh, eth Plan tanben a artenhut incorporar ath delà de 50 persones gitanes en mercat laborau, a on desvolòpen prètzhèts restacadi as accions deth Plan o damb entitats locaus restacades. Autes accions destacada s’obsèrven es encastres coma salut, abitatge, hemna, joenessa o participacion, entre d’auta.

    Maugrat l’esfòrç que s’a hèt pendent aguesti ans, era persistència dera discriminacion envèrs es gitanes e es gitans mòstre que l’actuau marc normatiu (nòrmes locaus, autonomiques, estataus e comunitàries) ei insufisenta entà arténher lutar damb eficacitat contra l’antigitanisme. En aguest sens, cau refortilhar eth marc normatiu, e desvolopar-lo, damb ua lei qu'atengue es especificitats de l’antigitanisme e contribuïsque a articular es mesures legaus e institucionaus existentes.

    Aguest madeish an 2019 l’Ajuntament de Barcelona a signat ua declaracion impulsada peth Conselh d’Euròpa en contra de l’antigitanisme. ena madeisha, l’Ajuntament de Barcelona se compromet a deféner es drets umans e es principis democratics fonamentaus, e a refusar totes es formes de discriminacion, violéncia, sètge, incitació ar òdi e ath discors d'òdi contra eth Roman e Gents deth viatge, e quina auta que sigue forme d’antigitanisme.

    Eth Projècte de lei entara igualtat de tracte e non-discriminacion, maugrat l’auanç que pòt significar dempús deth punt d'enguarda de refortilhar eth marc normatiu existent e l’articulacion de mecanismes institucionaus d’accion, non enfoque dirèctaments l’antigitanisme, atengut que se manten en un nivèu generau d'emparament e accion. Deuant d’aguest scenari, l’evolucion legislatiua comparada a nivèu internacionau indique era pertinència de crear mecanismes legislatius especifics entà actuar contra es problèmes concrèts e, d’auta, ten en compde eth besonh de coordinar-se, coma non pòt èster d’auta forma, damb es estruments legislatius e institucionaus mès generics.

    Deuant d’aguest scenari, l’evolucion legislatiua comparada a nivèu internacionau indique era pertinència de crear mecanismes legislatius especifics entà actuar contra es problèmes concrèts deuant es que se vò actuar. En aguest cas, l’antigitanisme. Per aguest motiu, era iniciatiua de legiferar en matèria d’antigitanisme s’enquadre en, d’ua banda, eth besonh de disposar de mecanismes especifics d’accion, e, d’auta, ten en compde eth besonh de coordinar-se, coma non pòt èster d’auta forma, damb es estruments legislatius e institucionaus mès generics

    L’antigitanisme ei a la base d’ua part importanta des situacions d’exclusion sociau qu'afècte mès que mès ara poblacion gitana. Se se vò auançar en igualtat ara societat catalana cau remoure l’antigitanisme coma ua des causes que genère exclusion sociau.

    L’EuropeanUnionAgencyforFundamentalRights, a l’informi A persistingconcern: anti-Gypsyismas a barrier ton Roma inclusion (2018) a mostrat es relacions existentes entre l’antigitanisme e es situacions d’exclusion as encastres de l’educacion, de l’abitatge, era salut, eth trabalh, atau coma era relacion damb era generacion e mantenença de contèxtes de praubesa.

    Era prepausa d’elaborar ua lei en matèria d’antigitanisme guarde d’auançar ena resolucion de l’antigitanisme, non sonque coma expression de discriminacion e òdi cap ara poblacion gitana, mès qu'en tot auançar ena resolucion d’aguest problèma s’ei conscienta de que l’antigitanisme contribuís e impulse l’exclusion sociau des gitanes e es gitans.

    Qüestions entà orientar aportacions:

    - Coneish era situacion reau dera poblacion gitana en Catalonha?

    - Per tau d’comparar era situacion sociau plea des persones gitanes de Catalonha damb era societat que ne hèn part, considère de besonh era tramitacion de l’ avantprojècte de lei per l’eradicació de l’antigitanisme e garantir es drets deth Poblatz Gitan?

    - Cre que l’aprobacion dera lei per l’eradicació de l’antigitanisme contribuís a redusir es supòsits de discriminacion que patissen es gitanes e es gitans?


  2. 2
    16/01/2020 - 16/02/2020

    Participacion

    En aguesta fasa era ciutadania e es grops especifics que se li adrece ada eth era consulta pòden hèr es sues aportacions 

  3. 3
    18/02/2020 - 18/03/2020

    Retorn

    En aguesta fasa er organ promotor dera consulta publica hè ua analisi conjunta des sues aportacions arrecebudes e n'avalore era incorporacion ena analisi deth contengut dera nòrma a desvolopar