Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Centre educatiu

Avatar Robert
Des del meu punt de vista, crec que aquesta tercera ponència qui millor l’hauria de respondre i aportar idees són professionals que estiguin dins dels Equips Directius i, per tant, puguin donar una opinió molt més centrada en tots els temes que es tracten en ella. Per a mi com a docent sense cap càrrec en la direcció, crec que el Departament d’Ensenyament hauria de tenir el paper de donar pautes de quins aspectes bàsics i mínims de tots els centres per tal d’unificar criteris mínims per a totes les escoles i després concedir la màxima autonomia als centres possibles, basats en sistemes, procediments i mecanismes objectius, neutrals i equitatius per a la seva gestió, supervisat pel mateix Departament o per la Inspecció educativa. Cada centre té realitats diferents i, de vegades, molt i molt distintes, d’aquesta manera no poden tenir les mateixes necessitats ni tenir les mateixes prioritats que altres escoles. Referent a la col·laboració amb altres agents educatius penso que és un aspecte clau i que, possiblement, no estigui del tot explotat, els serveis educatius propers al centres haurien d’insistir molt més en la seva inserció a les escoles i oferir el seu suport; ja que disposen de recursos i elements educatius importants i els centres no els utilitzen perquè no saben de la seva existència. A més a més, hi ha determinats Serveis on s’hauria d’oferir més recursos des del Departament ja que van desbordats en les seves tasques, com els EAP’s i no poden oferir tot el potencial que tenen. Finalment, els equips directius són el motor de qualsevol centre, l’encarregat de gestionar i impulsar-ho a tothom, per tant, ha de ser un grup humà compromès, ben valorat, ben remunerat i amb caràcter de lideratge i decisió. Tots aquells qui entrin a formar part d’un equip directiu haurien de ser professionals amb unes condicions “sine quan non" d’una mínima experiència com a docents i amb una formació teòrica important en la gestió i direcció de centres i sense aquests requisits no hauria de ser possible que quelcom tingués un càrrec de responsabilitat. Per concloure penso que haurien de ser professionals que es converteixin en models a seguir per la resta del claustre.
Comentari

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartís