A l'igual que la resta de ponències també m'ha agradat molt aquesta.
M'agrada que comenci parlant de la necessitat de tenir professors compromesos i que diferenciï qui es prèn aquesta professió com una ocupació de qui se la prèn amb una responsabilitat ètica i social. En aquest sentit trobo lamentable, que hi hagi gent que pensi que aquesta és una sortida laboral quan no troben feina del seu sector en relació al què han estudiat és un mal principi i relega la professió docent a segona opció sense donar-li la importància deguda en tant que feina de cara al públic i atenent ciutadans (nens i joves), com si aquests no es meresquessin la millor atenció possible.
Quan parla de les condicions que permeten fer possible aquesta feina em crida l'atenció quan parla de, els que assumeixen tasques educatives més enllà de l'horari escolar (potser no he entès bé la intenció de l'autor però...) entenc que no es pot deixar a criteri de la bona voluntat de cadascú el què s'entèn que són els deures o funcions del professor (m'explico: una cosa és lluitar per a tenir el millor conjunt de professors per a Catalunya, amb la millor preparació, vocació, implicació etc i l'altra és pensar que ser professor es visqui amb tanta passió que esdevingui estar en una ONG amb servitud les 24h del dia, en detriment de les altres àrees de la vida).
Aquesta és una professió a on hi ha tot un rang de professionals, des d'aquells que es limiten a fer l'estrictament necessari fins a aquells que depassen de llarg les seves obligacions).
Vull parofitar també que ja que parlem dels centres, de com s'han d'organtizar i ara del professorat, de què convé que el repartiment de tasques i responsabilitats en un equip ideal homogeni (en el sentit del que descriu l'autor) hauria d'ésser equitatiu per no abusar de la bona voluntat de ningú i no sobrecarregar la plantilla per tal que puguin romandre motivats i amb bona salut laboral el màxim temps possible.
Quan es planteja la proposta de formació dels futurs professionals, m'ha agradat el tema de la carta de presentació i l'entrevista, ja què és important incorporar el criteri de vàlua, tal com he indicat al començament (no només apuntar-se en una llista).
També trobo important que es comenti el fet del deure d'estar al dia, ja que, així s'evita donar la impressió que un cop dins del sistema ja no cal fer res més i, per tant, que es parli també del tema del rendiment (sempre que sigui en positiu i raonable no per demanar extres i més extres).
M'agrada també el tema de l'acompanyament del professorat novell.
Finalment seguint amb la línia del fet d'estar al dia, trobo conveni
Share